پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

ضرایب زیرگروه های رشته ها

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

همانطور که می دانید در کنکور سال های گذشته هر یک از گروه های ریاضی, تجربی, انسانی, هنر و زبان دارای زیر شاخه هایی بودند. و ددروس به دو دسته خصوصی و عمومی تقسیم می شد. این دروس با توجه به رشته, هریک دارای ضریبی بودند که این ضرایب اهمیت و میزان تاثیر آن ها را در آزمون کنکور مشخص می کرد.

اما به تازگی شاهد تغییراتی در ضرایب دروس و زیرگروه ها هستیم. در ادامه مطلب قرار است ددرباره حذف این ضرایب بیش تر صحبت کنیم. شما می توانید برای مشاهده مطالب تحصیلی بیش تر به سایت پرسا مراجعه کنید و برای پرسش سوالات مشاوره ای خو با شماره تلفن 02633408944 تماس بگیرید.

حذف ضرایب دروس عمومی و خصوصی

به تازگی و در کنکور سال 1402 ضرایب دروس و زیر گروه ها حذف شده اند و متقاضیان گروه نظری سوابق تحصیلی شان تاثیر می گذارد. تاثیر آزمون سراسری 60 درصد و سوابق تحصیلی 40 درصد تاثیر می گذارند. متقاضیان گروه هنر و زبان هم سوابق تحصیلی شان تاثیر خواهد گذاشت.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

اما لازم است بدانید با حذف ضرایب زیر گروه ها, تاثیر آن ها از بین نخواهد رفت. در مقاله حذف ضرایب دروس در کنکور 1402 می توانید بطور کامل در رابطه با این موضوع بیش تر بخوانید. اما در ادامه مطلب قصد داریم تا ضرایب دروس عمومی و خصوصی رشته ها در کنکور سال های گذشته را بررسی کنیم. زیرا احتمال هرگونه تغییری در کنکور سال های آینده وجود دارد.

ضرایب دروس عمومی رشته ها

در این قسمت ضرایب دروس عمومی را در کنکور سال های گذشته می بینید. این ضرایب برای تمام گروه های آزمایشی یکسان است.

ضرایب

ضرایب دروس خصوصی رشته ها

در ادامه می توانید ضرایب دروس خصوصی هر یک از گروه های آزمایشی در کنکور سال های گذشته را مشاهده کنید. به ترتیب ضرایب دروس رشته ریاضی, تجربی, انسانی, هنر و زبان را در جدول های زیر می بینید.:

2

ضرایب دروس در رشته تجربی به ترتیب جدول زیر می باشد:

3

ضرایب دروس در رشته انسانی به ترتیب جدول زیر می باشد:

5

ضرایب دروس در رشته هنر به ترتیب جدول زیر می باشد:

6 1

ضرایب دروس رشته زبان در کنکورضرایب دروس در رشته زبان به ترتیب جدول زیر می باشد:

4 1

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا