پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

من در سال کنکور عاشق شدم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (2 امتیاز)

دانش آموز سال دوازدهم بودم و در کلاس های کنکور شرکت میکردم. از طریق دوستم با پسری آشنا شدم و چندباری به بهانه کلاس های کنکور باهم بیرون رفتیم. داشتم بهش وابسته میشدم و تقریبا هرروز باهم بیرون بودیم. دیگر در کلاس ها حضور پیدا نمیکردم و بیشتر وقتم با عشقم میگذشت. تا اینکه یک روز به خودم آمدم و دیدم نه تنها نمره هایم در  مدرسه رو به کاهش است بلکه دیگر در آزمون های آزمایشی نیز خوب عمل نمیکنم. دیگر حتی نمیتوانم ساده ترین تست های درس های جدید کنکورم را جواب بدهم! نمیدانستم چکار باید بکنم! بی انگیزه و ناامید شده بودم و دیگر حتی حوصله صحبت کردن با همان پسری که نامش را “عشق” گذاشته بودم هم نداشتم. سردرگم و ناراحت، پر از عذاب وجدان بخاطر همه کارهای بدی که کرده بودم و خجالت زده از زحمات پدر و مادرم بودم و شکست عشقی که در سال کنکور خوردم دیگر هیچ! تصمیم گرفتم با یک مشاور تحصیلی و روانشناسی صحبت کنم. یک دوست خیلی موفق در آموزشگاه کنکور داشتم که همیشه نمره های خوبی میگرفت و استاد ها همیشه میگفتند او در کنکور موفق میشود. از او پرسیدم که آیا مشاوری میشناسد که در زمینه تحصیلی و روانشناسی سررشته داشته باشد و بتواند مرا راهنمایی کند؟ با خوشحالی گفت معلوم است که میشناسم. من در سال کنکور عاشق شدم! پارسال که سال اول کنکورم بود بخاطر رابطه عاشقانه ای که در سال کنکورم برایم پیش آمد، نتوانستم به آن چیزی که میخواهم برسم. منم مثل تو درگیر رابطه عاطفی در دوران کنکور شده بودم و از مرکزمشاوره تخصصی روانشناسی و کنکور پرسا برای کنار آمدن با عشق و عاشقی در سال کنکور خودم استفاده کردم.

راستی مشاوره من آنلاین بود و نه تنها از من نخواستن که رابطه امو قطع کنم و رو دلم پا بگذارم ، بلکه بهم کمک کردن بیشتر از قبل در رابطه های دوستانه و عاشقانه ام در سال کنکور موفق بشم. فقط نکته اینجا بود که مسیر درست رو بهم یاد دادن و من تونستم زندگی درسی و زندگی عاطفی خودم رو مدیریت کنم.

عشق و عاشقی و رابطه عاطفی در سال کنکور

داستانی که برایتان تعریف کردم گوشه ای از خاطرات یکی از دانشجویان سالهای گذشته مرکز مشاوره ما بود. اما این گوشه کوچکی از مسائل عشق و عاشقی بود که از زبان دانش آموزان برای روانشناسان و کارشناسان مشاوره ما تعریف میشود. خیلی از روابط عاشقانه در سال کنکور تمتم میشوند و ضربه های بدتری را به دانش آموز بی پناه وارد میکنند. خیلی از دانش آموزها قبل از شروع سال کنکور در رابطه عاطفی قرار گرفته اند و حالا که به اهمیت آزاد بودن فکر و زمان در سال کنکور پی برده اند ، برای تمام کردن یا نکردن رابطه شان سردرگم شده اند. این کاملا طبیعی است که در سن هفده یا هجده سالگی احساسات شدید شما را در بر بگیرد و نتوانید تصمیم درست را بگیرید.

[aparat id=’pnT0Q’]

همه ما این دوران را گذرانده ایم و کسی قرار نیست شما را بر اساس حال و هوای نوجوانیتان قضاوت کند. مشاورین و روانشناسان متخصص پرسا راز شما را نگه میدارند و میتوانند به شما کمک کنند تصمیم درست را درباره رابطه عاشقانه تان بگیرید. این تصمیم درست که میگوییم لزوما قطع رابطه و به اصطلاح تجربه شکست عشقی بخاطر کنکور نیست. بلکه شما به عنوان نوجوان و جوان های آینده باید مدیریت رابطه عاشقانه را یاد بگیرید. چه بهتر که این مدیریت رابطه عاشقانه در سال کنکور به سراغ شما بیاید تا بتوانید علاوه بر درس خواندن ، تجربه عشق و عاشقی را نیز در کنکور داشته باشید و شکست های عشقی که دیگران ممکن است در سال کنکور تجربه کنند را نداشته باشید.

مدیریت رابطه عاشقانه در سال کنکور

اگر تا اینجای مقاله همراه ما بودی پس احتمالا تصمیم گرفتی که زندگیت رو مدیریت کنی.به شما از طرف کل مرکز مشاوره و روانشناسب کنکور پرسا تبریک میگوییم. چون هر کسی با وجود استرس ها و اضطراب های کنکور قادر به تصمیم گیری درست نیست. و احتمالا بعد از عاشق شدن در سال کنکور خود ، یک شکست عشقی را در سال کنکور تجربه میکنند و رابطه عاطفی و عاشقانه خود را در سال کنکور از دست میدهند. اما تو تصمیم گرفته ای با همه فرق کنی! باید همین حالا یک دفتر و قلم برداری و نکاتی که درباره عاشق شدن و دوستی در دوران کنکور ذکر میکنیم را برای خودت بنویسی.

عاشق شدن و دوستی ناسالم در دوران کنکور

اول از همه با خودتان تکرار کنید که  اگر من در سال کنکور عاشق شدم و عشق و عاشقی من در سال کنکور دارای این ویژگی ها باشه ، احتمالا بخاطر اضطراب ناشی از کنکور و یا غذاهای نامناسبی است که باعث ایجاد حس عشق شده و برای دوری از استرس بدنم برای من نقشه عاشق شدن در سال کنکور را ریخته. اما این ویژگی های شامل چه چیزهایی میشوند؟ عشق های عجیب و غریب در ساله کنکور زیاد اتفاق می افتد و در مرکز مشاوره و روانشناسی کنکور پرسا کم با این موارد روبرو نیستیم. به همین دلیل مقاله درسال کنکور عاشق شدم را نوشتیم تا بتوانیم برای کنکوری ها راه نجات را روشن کنیم. بعد از صحبت درباره عشق و عاشقی ها و رابطه های عاطفی وعاشقانه بی پایه و اساسی که بر اثر اضطراب در سال کنکور بوجود می آیند؛ به بررسی دلیل عاشق شدن در سال کنکور و راه جلوگیری از آن میپردازیم.

رابطه عاشقانه ناسالم در سال کنکور

عاشق استادم در کلاس کنکور شدم

اگر عاشق استاد یا معلمم در کلاس های کنکور شدم! بله . این یک حقیقت است که دانش آموزان در سال کنکور ممکن است عاشق استاد یا معلم خود در مدرسه یا در کلاس های کنکور خود بشوند. این علاقه یا کشش بوجود آمده یک طرفه از طرف دانش آموز کنکوری کاملا دلیل علمی دارد. به علت جایگاه بالاتری که استاد به نسبت دانش آموز یا دانشجو در کلاس دارد، اول از همه دانش آموز جذب رتبه بالاتر او میشود و میخواهد خودش را در کنار بهترین آدم این جمع قرار دهد. پس عاشق میشود. دوما شوخی ها و سرگرمی هایی که استاد در کلاس بوجود می آورد ، که اصولا برای سلامت روان کلاس و جذابیت علمی کلاس لازم است، استاد را برای دانش آموز به یک فرد جذاب و نماد ایجاد خنده و خوشحالی تبدیل میکند و دانش آموز میگوید من در سال کنکور عاشق استادم شدم. اما کدام عشق و عاشقی در سال کنکور واقعی است که عشق استاد باشد؟

در سال کنکور عاشق یک مرد شده ام

اگر در سال کنکور عاشق کسی شده ام که خیلی از من بزرگتر است باید به خاطر بیاورم که احتمالا استرس و اضطراب من برای دوران کنکور باعث شده مغزم راه نجات رو در یک مرد یا زن با سن بالاتر دیده است. احتمالا غریزه حیوانی ما به این فکر کرده است که خب چرا برای موفق شدن در آینده اینهمه انرژی مصرف کنم و درس بخوانم؟ چرا اصلا در کنکور شرکت کنم؟ بهتر است راه آسان تر را برای بقا انتخاب کنم و با یک تغییر هورمون کوچک در بدنم ، به سراغ مرد یا زن پولدار و سن بالاتری بروم که بتواند نیاز های مرا تامین کند. اینطوری دیگر استرس و اضطراب کنکور را هم ندارم. پس این گزینه هم جزو رابطه های عاشقانه نا سالم دوران کنکور شناخته شد و باید از شر این هورمون ها و حس تنبلی غریزی خلاص بشی.

در سال کنکور با دوستم رابطه عاشقانه دارم

اگر در سال کنکورم عاشق دوستم شدم و با او رابطه عاطفی عمیق برقرار کرده ام. داشتن دوست های هم سن و سال برای هر فردی لازم و ضروری است. مخصوصا در سال کنکور داشتن یک رابطه دوستی سالم میتواند باعث ایجاد رقابت سالم و تلاش بیشتر دانش آموز شود.اما گاهی صمیمیت های زیادی به خصوص در میان روابط احساساتی دختران ، موجب بوجود آمدن حسی فراتر از حس دوستی میشود که میتواند مخرب باشد. دو مورد قبلی که بیان کردیم ، احتمالا تنها یک تجربه ناسالم و زودگذر خواهد بود و سرانجامش یک شکست عشقی در سال کنکور یا بعد از کنکور است. اما داشتن رابطه عاشقانه و عاطفی با یک دوست ، آن هم در سال کنکور ، میتواند تا به پایان زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

چون او برای خانواده شما و خود شما یک دوست است. احتمالا هم جنس شماس و هم کلاسی در مدرسه یا کلاس های کنکور شما بوده. از هیچ نظری مشکلی برای رفت و آمد و گذراندن وقت با او ندارید و میتوانید این عشق و عاشقی نادرست را چه در سال کنکور و چه بعد از آن به صورت پنهانی و آشکارا ادامه بدهید. اگر دوست شما نیز احساس مشابهی داشته باشد و او هم ادعا کند که عاشق دوست خود شده ام ، اوضاع بدتر میشود. پس اگر درگیر این گزینه از رابطه های عاشقانه پردردسر در سال کنکور هستید لطفا هیچ اقدامی نکنید و همین حالا با یک مشاور و روانشناس کنکور صحبت کنید.

در سال کنکورعاشق پسری شدم که ازم انتظار بیجا داره

آخرین مورد عشق و عاشقی های ناسالم و بی سرانجام کنکوری که فقط باعث خراب شدن بخشی از زندگی شما میشوند، رابطه هایی با انتطار های نادرست است. اگر در سال کنکور و یا حتی قبل از ن وارد رابطه عاشقانه یا عاطفی شده اید که از شما انتظار های نابجا و با دلایل نادرست دارد، بهتر است برای یاد گرفتن مدیریت رابطه عاشقانه تان تلاش کنید و اگر طرف مقابل با شما همکاری نکرد، مجبورید به کمک مشاور یا روانشناس خود به این رابطه پایان بدید. یک شکست عشقی مدیریت شده در سال کنکور بهتر از هدر دادن عمر و بهترین روزهای جوانی شما با یک آدم بی ارزش است. البته میدانم او الان برای شما ارزشمند است اما نیاز است به تجارب مشاور خود اطمینان کنید و مطمئن باشید شما ارزشمند ترید.

یک رابطه ناسالم با انتظارهای بی جا چند ویژگی کلی دارد. اول از همه اینکه شما در این رابطه احساس امنیت نمیکنید و نمیتوانید خواسته ها و شرایطتان را به درستی به طرف مقابل بیان کنید. حالا این عدم بیان به خاطر ترس از دست دادن رابطه عاشقانه در سال کنکور باشد یا به خاطر تهدید های طرف مقابل بعد از اعتراض ما . یا حتی بخاطر خجالت کشیدن یا به قولی ادب و احترامی که خود ما در شخصیتمان داریم. به هرحال در رابطه ناسالم شما مجبورید کاری که نمیخواهید را به زور و به خاطر خواسته طرف مقابل انجام بدهید. این خواسته ها لزوما جنسی نیستند و حتی رابطه عاشقانه بدون رابطه جنسی نیز میتواند رابطه ناسالمی باشد. به مثال های زیر توجه کنید:

  1. من در سال کنکور هستم و میخواهم بیشتر روز را درس بخوانم اما بخاطر اینکه در سال کنکور عاشق شدم ، مجبور هستم مرتب برای دیدن او بیرون بروم و وقت برای درس خواندن کم می آورم. او میگوید که اگر نروم برای دیدنش ، به خانه ما می آید و قایمکی من را میبیند و من از ترس اینکه خانواده ام نفهمند به دیدنش میروم.
  2. وارد یک رابطه عاشقانه در سال کنکور شده ام که به خاطر آبرویم مجبورم به عشق و عاشقی با کسی که دوستش ندارم ادامه دهم. او مرا تهدید کرده که اگر هر چه میخواهد را انجام ندهد، عکس های دوتاییمان را برای مادر و پدرم میفرستد. و من نمیخواهم پدر و مادرم ناراحت شوند.
  3. با دختری وارد رابطه عاطقی شده ام که او هم کنکوری است. اما به طرز عجیبی رفتار میکند و تقریبا هرروز میگوید که میخواهم خودم را بکشم. چندبار تلاش کرده ام که کنار بگذارمش و به جای عشق و عاشقی در سال کنکورم به درس خواندن بپردازم اما تهدید به خودکشی کرده است و میترسم باعث مرگش شوم. من او را دوست دارم اما کم کم دارد مرا میترساند.

با رابطه عاطفی ناسالم در سال کنکور چکار کنم

همانطور که اول گفتیم اول از همه تلاش برای مدیریت رابطه سالم است که اهمیت دارد. اما اگر بعد از خواندن روش های مدیریت رابطه عاطفی و اجرای آنها بازهم نتوانستید به ویژگی های رابطه عاطفی سالم با کسی که دوستش دارید برسید، باید بدانید که امسال سال سرنوشت شماست. وقتی وارد دانشگاه شوی ، اگر رشته برتر و دانشگاه برتر باشی، آنقدر فرصت برای پیدا کردن نیمه گمشده ات خواهی داشت که احتمالا اصلا یادت نمی آید که روزی گفته ای من در سال کنکورم عاشق شدم! تپس فراموش نکن اگر رابطه ات یکی از تغییرات هورمونی بالا نیست، برای یادگرفتن مدیریت رابطه در سال کنکور و درس خواندن همزمان همراه مشاورین مرکز مشاوره پرسا باش.

مشاوره رایگان دو هفته ای

مدیریت رابطه عاشقانه در سال کنکور

اگر رابطه عاطفی شما به حدی قوی هست که قطع کردن رابطه و تجربه یک شکست عشقی در سال کنکور میتواند بیشتر از ادامه عشق و عاشقی در دوران کنکور به شما آسیب بزند، پس ادامه این مطلب به درد شما میخورد. شما باید یاد بگیرید در سال کنکور رابطه عاشقانه خود را مدیریت کنید.اول از همه باید خودتان را از رویا ها و فانتزی های درس خواند با عشق زندگیتان خلاص کنید. به عنوان یک مشاور و روانشناس حوزه کنکور به شما پیشنهاد میکنم سعی نکنید در رابطه عاشقانه خودتان کنکور را هم بچپانید. این روش هم رابطه عاطفی شما را در سال کنکور خراب میکند و هم از درس و تست و کنکور هیچ نخواهید فهمید. پس بهتر است که به جای چپاندن کنکور در رابطه عاشقانه عمیقتان ، در برنامه ریزی کنکوری خود برای عشق و عاشقی هم وقت بگذارید.

توجه داشته باشید که رابطه عاطفی سالم رابطه ای است که شما بتوانید در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشید. شما باید بتوانید خواسته هایتان را بدون ترس بیان کنید. باید بتوانید به عشقتان بگویید که :”عزیزم من این هفته درس دارم و نمیتوانیم یکدیگر را ببینیم اما مطمئن باش که من هنوز تورا دوست دارم و قول میدهم یک روز مخصوص را در کنار هم بگذرانیم .” اگر با فکر کردن به مدیریت رابطه عاشقانه تان به شکل صحیح این حس به شما دست میدهد که وای اگر این را بگویم ناراحت میشود و ممکن است رابطه عاطفی تان تمام شو. یا امکان ندارد او این موضوع را قبول کند و احتمال میدهید دچار شکست عشقی در سال کنکورتان بشوید. یا او عصبانی میشود اگر یک روز مرا نبیند. احتمالا شما در رابطه ناسالمی هستید که بخاطر ترس از دست دادن یا حساب بردن نابجا از طرف مقابلتان در یک مخمصه عشقی گیر کرده اید. ببینید روش صحیخ عشق و عاشقی و درس خواند در سال کنکور همان است که در ادامه مثالش را میگوییم.

مدیریت رابطه عاطفی و عشق و عاشقی در سال کنکور

عشق و عاشقی و درس خواندن برای کنکور

بله راه حل درست این است ک کنکور را در این یک سال به اولویت زندگی خود تبدیل کنید. برای شما یک مثال میزنم تا بهتر متوجه شوید. مثلا من یک دانش /اموز هستم که در سال کنکور عاشق شدم و میخواهم رابطه ام را مدیریت کنم. مشاور تحصیلی من برای من برنامه ریخته است که در هفته 50 ساعت درس بخوانم. کار اشتباهی که میتوانم بکنم این است که هرروز 7 ساعت درس بخوانم و به بهانه درس خواندن با کسی که دوستش دارم دو اسعت را هدر بدهم و دوباره فردا به همین ترتیب روزم را هدر دهم.

اما من با مشاورم مشورت کرده ام و او به من پیشنهاد داده است که بجای اینکه در روز 7 ساعت درس بخوانم و بدون برنامه و هروقت دلم خواست به دیدن او بروم ، به مدت شش روز هشت ساعت مفید با برنامه ریزی دقیق برای تعداد تست ها و مرور درسهای سالهای گذشته و تمرین درس های جدید مطالعه کنم. و به خودم قول بدهم در این 8 ساعت به عشق و عاشقی و رابطه عاشقانه و موبایل و کسی که دوستش دارم هیچ کاری نداشته باشم. به جای آن یک روز کامل را به استراحت و خوش گذرانی در کنار هم اختصاص دهیم. و این روز میتواند یک روز  خاص برای هر دوی ما باشد.

بله میدانیم که سخت است و قلب ما معنی سال کنکور را نمیفهمد اما همه انسان های موفق برای رسیدن به خواسته هایشان تلاش کرده اند و از مسیر هایی گذشته اند و چیز هایی را فدا کرده اند که ما حتی فکرش را هم نمیکنیم. مثلا انیشتین برای رسیدن به جایگاهی که الان دارد زنش را تنها در خانه برای روزها و ماهها رها میکرد. اما در نهایت به جایی رسید که امروز  هفت و نیم میلیارد انسان روی زمین اسم او را میشناسند. پس برای موفقیت باید برنامه ریزی ، اراده قوی و یک همراه متخصص همیشگی داشت تا برای موفق نشدن دلیل و بهانه نداشته باشیم.

عاشق شدن در سال کنکور

رابطه عاطفی سالم در سال کنکور

خب حالا که درباره رابطه های عاطفی ناسالم کنکوری خواندیم و روش مدیریت رابطه را نیز برای رسیدن به تحصیل و رابطه عاطفیمان نیز یاد گرفتیم ، نوبت به شناخت رابطه عاطفی سالم میرسد. رابطه عاشقانه سالم در سنین نوجوانی چندین ویژگی باید داشته باشد در صورتی که این نشانه ها را در رابطه خود نمیبینید، بهتر است رک و راست به شما بگوییم که شکست عشقی در سال کنکور خیلی بهتر از شکسته شدن احساسات شما برای چند سال آینده است و همین حالا به رابطه ات پایان بده و با یک مشاور مشورت کن. ویژگی های یک رابطه سالم

  • تقریبا هم سن و سال هم باشید و یکی خیلی بزرگتر از دیگری نباشد.
  • حداقل یکی از افراد خانواده شما و خانواده او در جریان باشند. مثلا خواهر یا برادر یا پدر و مادر.
  • بتوانید باهم صحبت کنید و در کنار هم اوقات خوشی بدون پیش آمدن مسائل جنسی داشته باشید.
  • تفکراتتان به هم نزدیک باشد و بتوانید درباره آن باهم صحبت کنید.
  • احساس امنیت و آرامش داشته باشید و بتوانید خواسته هایتان را راحت بیان کنید.
  • هیچ یک برای دیگری تصمیم گیری نکند و دیگری را مجبور به کاری نکند.
  • از روی علاقه و دوست داشتن به رابطه تان ادامه دهید نه از روی اجبارو خجالت یا ترس از آینده یا حتی برای کم کردن روی دیگران
  • عاشق شدن شما پس از مدت حداقل ماهه بوجود آمده باشد و دلیل عاشق شدن رفتار های خاص یا ویژگی های اخلاقی طرف مقابل باشد و نه ظاهر
  • رفیق و همراه هم بودن در مراحل مختلف و دیگری را مقدم بر خواسته های خود دانستن. یکی به دیگری زور نمیگوید و دستور نمیدهد.

دلیل عاشق شدن در سال کنکور

 واقعا سوال خوبی است. اصلا ما چرا در سال کنکور عاشق میشویم؟ خب اول از همه و مهمترین نکته اینکه کنکور درست در سن  17 یا 18 سالگی افراد اتفاق می افتد و این سن احساسات و عواطف درحال شکل گیری و در قویترین حالت ممکن هستند. این قوی بودن و تازه بودن احساسات باعث واکنش های هیجانی مغز ما نسبت به اتفاق ها میشه و از اونجایی که احتمالا هیچ کس به ما آموزش درست درمورد اتفاقاتی که قراره برایمان بی افتذ بهمان نداده است ، احتمال اشتباه کردن و گم کردن راه خیلی زیاده.

البته همانطور که گفتیم داشتن رابطه عاشقانه در سال کنکور همیشه هم اشتباه نیست و حتی میتواند منجر به اتفاقات بسیار بهتری نیز در آینده بشود. اما باید بدانید که طبق تجربه ای که در ساالیان متمادی فعالیت خود در زمینه مشاوره و روانشناسی سال کنکور یاد گرفته ایم ، %90 رابطه های عاشقانه و عاطفی سال کنکور و عشق و عاشقی های دیوانه وار دوران کنکور به خاطر سطح استرس و اضطراب بالا و احساسات خام و ناپخته ای است که تازه داریم تجربه میکنیم.

حالا راهکار عاشقی چیست؟

 اگر تازه عاشق شده اید و فکر میکنید این رابطه ناسالم یا حتی سالم میتواند به درس خواندن شما در سال کنکور ضربه بزند، یا اصلا نمیدانید دلیل عاشق شدنتان چه بود و کی به اینجا رسیدید که وارد یک رابطه عاشقانه عاطفی آن هم در سال کنکور شده اید، برای مشاوره تخصصی در این زمینه با یک متخصص و مشاور روانشناس صحبت کنید. توجه کنید! هر مشاوری به درد کار شما نمیخورد! سر و کار شما با عشق و عاشقی در سال کنکور و شکست عشقی احتمالی در سال کنکور است ، پس نیاز به یک روانشناس دارید که همزمان در زمینه مشاوره تحصیلی و کنکور نیز تجربه و اطلاعات کافی داشته باشد. ما در مرکز مشاوره و کنکور پرسا این فرصت را برای شما فراهم کرده ایم. تا دیر نشده حالا برای شروع مدیریت احساسات و روابط عاشقانه ات در دوران کنکور اقدام کن. تا در نهایت حرفی که با افتخار به خودت خواهی زد این باشد:

من در سال کنکور عاشق شدم اما توانستم رابطه عاشقانه ام را مدیریت کنم و عشق و عاشقی ام مانع موفقیتم در کنکور نشد. من میتوانم یک فرد بالغ موفق د رزندگی علمی و تحصیلی و رابطه های عاطفی ام در جامعه باشم.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام شماره تماس مشاورین را میخواستم
    از کجا باید تهیه کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا