پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

محرومیت از کنکور سراسری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

محرومیت از کنکور سراسری یکی از سوالات پرتکراری است که این روزها داوطلبان و پشت کنکوری ها می پرسند. هر سال تغییرات جزئی در رابطه با محرومیت از کنکور سراسری در دفترچه ثبت نام بیان می شود.که برای داوطلبان بهتر است تا این بخش از دفترچه را خوب بخوانند.

محرومیت از کنکور سراسری
محرومیت از کنکور سراسری و شرایط آن

 

در این قسمت مواردی که موجب محرومیت شما از کنکوری سراسری می شود را بررسی میکنیم:

1. در صورتی که شما دانش آموز نظام قدیم باشید و هنوز در راستای اخذ مدرک پیش دانشگاهی و یا سال چهارم اقدامی نکرده باشید. تا قبل از گرفتن این مدرک توانایی شرکت در کنکور سراسری را نخواهید داشت.
2. به دلیل تاثیر معدل در کنکور سراسری اگر دانش آموزی عمدا یا سهوا معدل خودرا اشتباه وارد کند. حتی اگر در آزمون شرکت کرده و در دانشگاه پذیرفته شود ثبت نام برای او صورت نمیگیرد و یا لغو خواهد شد.پس معدل خود را صحیح و یا طی فرصت داده شده آن را ویرایش کنید.

3. افرادی که دانشجوی دانشگاه های روزانه هستند و هنوز دوره دانشجویی آن ها به یکسال نرسیده است، محروم از انتخاب رشته دوره های روزانه

هستند.

4. داوطلبانی که در کنکور سال قبل انتخاب رشته کرده و در دانشگاه سراسری و دوره روزانه پذیرفته شده اند. در کنکور از انتخاب رشته دوره های روزانه محروم هستند.
5. داوطلبانی که فارغ التحصیل رشته های پزشکی هستند و یا مشمول طرح نیروی انسانی اجباری هستند. جزئی از محرومان کنکور سراسری می باشند.
6. دانشجویان دوره ی روزانه تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سال ۹۹ از شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ به طور قطع محروم هستند.  اما دانشجویان سال های قبل در صورت انصراف از دانشگاه محل تحصیل می تانند در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبانی که از سوی سازمان نظام وظیفه منع تحصیلی دارند و مشمول خدمت هستند از ثبت نام در کنکور سراسری محروم می باشند.

7. داوطلبانی که دارای تعهد به سیستم ها و ارگان های اجرایی هستند و همچنین اشخاصی که تعهد به مناطق سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم را دارند.
8. و اما اگر شما در دانشگاه آزاد پذیرفته شده و یا انتخاب رشته کرده اید و ثبت نام خود را نیز انجام داده اید برای شرکت در کنکور سراسری سال بعد هیچ مشکلی ندارید و پیشنهاد ما به شما با توجه به غافلگیر کننده بودن کنکور سراسری این است که ثبت نام خودرا در دانشگاه ازاد در رشته ی مورد نظرتون انجام بدید، شاید در سال بعد شرایط طری پیش آید که شما به سطح دلخواه نرسیده و یا حتی سقوط کرده باشید و افسوس بخورید که کاش سال قبل ثبت نام کرده و وارد دانشگاه شده بودم.

اینستاگرام ما 

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا