پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منرشته های دانشگاهی تجربیمعرفی رشته

قبولی در رشته پزشکی و چالش‌های بعد از آن

قبول شدن در رشته پزشکی کنکور تجربی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (1 امتیاز)

رؤیای پوشیدن لباس سفید پزشکی از سال اول دورهٔ دوم متوسطه در دل بسیاری از دانش‌آموزان می‌نشیند و شب‌ها با رویای قبول شدن در رشته پزشکی کنکور تجربی ، به خواب می‌روند. اما آیا این مسیر تا انتها سراسر زیبایی است؟! آیا همواره با خوشی همراه است؟! در این مقاله می‌خواهیم در مورد چالش های بعد از قبولی در  رشته پزشکی و شرایط بعد از آن صحبت کنیم تا افرادی که دل‌بستهٔ این رشته هستند با آگاهی بیشتری به سمت آن حرکت کنند و تنها از روی علاقه‌ای ساختگی وارد این رشتهٔ پرچالش و صدالبته هیجان‌انگیز نشوند. مرکز مشاوره تخصصی کنکور تجربی آکو کرج برای اینکه بهترین آینده را بسازید همراه شماست.

قبول شدن در رشته پزشکی کنکور سراسری تجربی و چالش های بعد از قبولی - مصاحبه با دانشجویان پزشکی دانشگاه های سراسری در مرکز مشاوره تخصصی کنکور تجربی آکو کرج

قبول شدن در رشته پزشکی در کنکور

پزشکی یکی از رشته‌های پرطرف‌دار در کنکور رشته علوم تجربی است و جز چهار رشته دکتری حرفه‌ای است که شامل 7 سال درس دانشگاهی و 2 سال طرح اجباری است. رشته علوم پزشکی سرشار از دروس حفظی است که بیشتر آنها با شیمی و زیست ارتباط دارد و دانشجوی رشته پزشکی با گسترهٔ عظیمی از اصطلاحات علمی و اسامی تخصصی سروکار دارند.

لازم به ذکر است فردی که به دنبال قبول شدن در رشته پزشکی در کنکور تجربی است، باید تلاش کند مهارت های زبان انگلیسی خود را قوی کند تا در یادگیری اصطلاحات رشته پزشکی در دانشگاه به مشکل برنخورد. علاوه بر اینها فردی که پزشک می‌شود نیاز دارد تا بتواند روابط خوبی با اقشار مختلف مردم برقرار کند و روابط‌عمومی خوبی داشته باشد.

قطعاً دانشجویان این رشته نباید روحیهٔ حساسی داشته باشند هرچند که به‌مرورزمان از حساسیت آنها کم می‌شود. یک پزشک خوب باید مدام در حال یادگیری باشد. یک پزشک حتی پس از دریافت مدرک نیز نیاز به آموزش دارد تا بتواند علم خود را به‌روز نگه دارد و از تکنولوژی‌های مورداستفاده در این علم آگاهی کافی داشته باشد.

وظایف و مسئولیت های پزشک عمومی

پزشکان عمومی بیشتر در جهت تشخیص و درمان بیماری‌ها فعالیت دارند و در صورت نیاز بیمار را که نیاز به بررسی تخصصی دارد به مراکز و پزشکان متخصص ارجاع می‌دهد. بیشتر پزشکان عمومی در مراکز سلامت و درمانگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند و برخی باتوجه‌به علایقشان در اورژانس و یا کار در سازمان‌هایی مانند پزشکی قانونی می‌پردازند. البته بیشتر پزشکان عمومی به ادامه تحصیل و گرفتن مدرک تخصص خود می‌پردازند. پروسه قبولی در آزمون تخصص برای دانشجویان رشته پزشکی یکی از چالش های اساسی محسوب میشود.

در مرکز مشاوره تحصیلی آکو کرج به صورت تخصصی میتوانید مشاوره قبولی در رشته پزشکی کنکور تجربی را به صورت تضمینی دریافت کنید و همچنین برای انتخاب علایقتان و شرکت در کنکور تخصص ، از مشاوران ما بهره ببرید.

رتبه قبولی در رشته پزشکی کنکور تجربی

قطعاً قبول شدن در رشته پزشکی در کنکور یکی از پرچالش‌ترین مسیرهای زندگی افرادی است که می‌خواهند در این علم فعالیت داشته باشند و بدون برنامه‌ریزی و مطالعه اصولی درست، قبولی در رشته پزشکی کنکور سراسری امکان‌پذیر نیست و این هدف همت والایی می‌طلبد. بررسی آمارها و ظرفیت‌ها نشان می‌دهد حتی با وجود افزایش ظرفیت در رشته پزشکی برخلاف دو رشته داروسازی و دندان‌پزشکی، در کل نسبت به تعداد شرکت‌کنندگان ظرفیت خیلی پایینی برای جذب دانشجو دارد.

بیشتر بخوانید: پزشکی بدون کنکور

حداقل رتبه قبولی در رشته پزشکی هرسال متغیر است و به سطح سؤالات و تعداد داوطلبان کنکور آن سال بستگی دارد اما به‌صورت حدودی رتبه لازم برای قبولی در رشته پزشکی حدود 3000 کشوری است. اما به‌راستی همهٔ افراد مناسب تحصیل در این رشته و داشتن این شغل هستند؟! آیا واقعا باید هدف همه دانش آموزان رشته تجربی پزشکی باشد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

مشاوره تخصصی کنکور تجربی در کرج با دانشجویان پزشکی درباره چالش های بعد زا قبول شدن در کنکور صحبت میکند.

شخصیت های متناسب با رشته پزشکی در دانشگاه

از جمله مواردی که افراد از همان ابتدا و قبل از قبول شدن در رشته پزشکی کنکرو تجربی باید به آن فکر کنند طولانی بودن دوره تحصیل است. برخی از افراد گمان می‌کنند با قبولی در کنکور همه چیز تمام است و باقی مسیر به‌راحتی سپری خواهد شد! اما دقیقاً بر عکس است. قبولی در رشته پزشکی در کنکور سراسری تازه آغاز راه است و با پشت سر گذاشتن کنکور مشکلات و دغدغه‌های درسی تازه به سراغ آنها می‌آید! بنابراین کسانی که می‌دانند نمی‌توانند هفت سال در این راه دوام بیاورند بهتر است مسیر رسیدن به موفقیت را تغییر دهند و راه‌های دیگری را امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین تست شخصیت شناسی تحصیلی

همچنین افرادی که وارد رشته پزشکی می‌شوند به‌صورت روزانه و مداوم باید ساعت مطالعه داشته باشند و قطعاً وقت خالی و تعطیلاتشان از دیگر افراد کمتر است. این روند حتی بعد از فارغ‌التحصیل شدن و در طول دوران اشتغال نیز ادامه دارد.

نداشتن درآمد در طول دوران تحصیل نیز یکی دیگر از چالش‌های این رشته است. در طول این مدت افراد به علت نداشتن وقت کافی نمی‌توانند در جایی مشغول به کار شوند مگر کارهای آنلاین و یا دورکاری.

برخی از پزشکان که وارد محیط کار و بیمارستان می‌شوند ساعت کاری مشخصی ندارند و باید مدام در حال آمادگی باشند و در موارد اورژانسی خود را به بیمارستان برسانند. ساعات کاری شبانه و شیفت های 24 ساعته نیز از چالش های دیگر بعد از قبول شدن در رشته پزشکی در کنکور تجربی است.

این موارد تنها گوشه‌ای از چالش های بعد از قبولی در این رشته رؤیایی است و افرادی که تصمیم میگرند در این حوزه فعالیت کنند باید تمامی این چالش‌ها را به جان بخرند و این زمانی ممکن می‌شود که علاقه خالص و واقعی به این شغل وجود داشته باشد. مرکز مشاوره تخصصی کنکور تجربی آکو کرج در زمینه شناخت علایق و رشته مناسب شما شرایط اختصاصی را در نظر گرفته است.

چالش های بعد زا قبولی در رشته پزشکی کنکور تجربی

مصاحبه با یک دانشجوی پزشکی درباره چالش های بعد از قبولی

متن زیر نوشتهٔ یک دانشجوی پزشکی در خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک است که در 26/ اسفند سال 1400 نوشته شده است.

از هیجانِ حین قبولی که بگذری اولین مواجهه با درس‌‌ها و کتاب‌ها هنوز همون حس خوب و هیجان و اشتیاق قبلی رو برات تداعی میکنه؛حال خوب و سراسر ذوق برای مسیر جدید زندگی..

کم کم زمان که میگذره رنگ های روشن و شاد جاشون رو به تیرگی های پی در پی میدن همون لحظه هایی که باید مدام وایسی و با خودت بگی،آیا الان همونطور هست که میخواستی؟که فکر میکردی باید باشه؟ آیا تو همون فرد مشتاقی هستی که برای قبول شدن در رشته پزشکی از همه چیز خودت گذشتی؟.. و هزاران سوال دیگه شبیه این‌.

بعد از قبولی در کنکور و رسیدن به رشته رویایی پزشکی، در بستری قرار میگیری که عموم  افراد اطرافت از یاس و اضطراب حرف میزنن مهم نیست شبیهشون باشی یا نه،ولی شبیه‌شون میشی..ناچارا وارد فضای سراسر اضطرابشون میشی.

شاید گاها دید رقابتی‌ناسالمی پیدا کنی . احتمالا غر زدن و شکایت کردن از زمین و زمان برات میشه یکی از فعالیت های روزمره و حرف های مکرر.. وسط یه روز پر از خستگی از حجم درس و مطلب و توقع ویژه اساتید ، هی به خودت میگی ایا این خستگی ها ارزشش رو داشت و داره؟..

فضای ترسیم شده از این محیط غالبا ترسناکه،بچه ها پیوسته در حال  شکایتن..مثل آدم هایی که انگار بالاجبار کاری رو انجام میدن. مدام توی تلاطم هستی و این به معنی فلاکت نیست،شاید بشه بارها از شرایط گله کرد ولی این درست بخاطر  تصورات طلایی بعضی از بچه ها با محیط اموزش پزشکیه.. فکر میکنن بعد از قبولی در رشته پزشکی وارد دنیای جادویی میشیم!!

محیط و شرایط و چالش های بعد از قبول شدن در رشته پزشکی کنکور تجربی خیلی بده. حتی چندین ساله که به صورت عمومی داره گفته میشه که خیلی ایده ال نیست(چه بسا عموما دربارش بسیار هم بدگویی میشه و تیره نشونش میدن)اما بازهم بچه ها چشم میبندن و ناآگاهانه وارد مسیر میشن..

عموما بخاطر سختی زیاد کنکور که متحمل شدن(و تصوری که غالب بچه ها دارن،که اگر این تموم بشه دیگه خلاص میشن)بعد از کنکور و ورود به این رشته وارد سختی های تحصیلی به مراتب دشوار تری میشن و واقعا کسالت روحی زیادی بهشون تحمیل میشه. یه طورایی زمان استراحت کم و حجم بالای کار…ادم رو به شدت به سمت تک بعدی بودن در راستای تحصیل پیش میبره..

اینکه گاهی درگیر میشی بخاطر طول تحصیل طولانی منبع درآمدی آیا میتونی داشته باشی یا نه..یه دغدغه خیلی مهم واسه بچه ها تو این مسیره چون عموما بخاطر زمان بالایی که دانشگاه و دروس میگیرن امکان فعالیت زیادی باقی نمیمونه…

تا چشم کار میکنه درس باید بخونی و این میتونه با توجه به تیپ شخصیتی افراد یه تعبیر خیلی بد یا خیلی خوب از این رشته باشه.

هنوز هم دوست داری در رشته پزشکی کنکور تجربی قبول بشی

یه چیزه که توی هر رشته و هر جایگاه  و هر موقعیتی ماندگار و اثرگذارت میکنه و همون علاقه ست،شاید واقعا شبیه به شعاره اما باید علاقه قلبی شدید به یه مسیری داشت و واردش شد و این علاقه باید با شناخت همراه باشه…نه عشق به تعبیرات و تصورات غیر واقعی..

قبولی شدن در رشته پزشکی کنکور تجربی با مشاوره تخصصی کنکور تجربی آکو در کرج

اگر همه مراتب این رشته و وضعیت شغلی و همه جزییاتش رو میدونی..اگر همه سختی هاش رو میشناسی و هنوزم میخوای واردش بشی، احتمالا دوستش داری.. با خودم فکر میکنم،که میتونم ساعت ها گله کنم اما اگر برگردم عقب بازم همینجا خواهم بود و این برام اتفاق قشنگیه.

پس توام اگر میخواهی امسال نتیجه بگیری و بتونی خبر قبول شدن در رشته پزشکی رو به اطرافیانت بدی ، همین حالا با بهترین مرکز مشاوره تخصصی کنکور تجربی آکو کرج تماس بگیر و به صورت آنلاین یا حضوری مشاوره داشته باش. قبولی در رشته پزشکی کنکور تجربی با مشاوره کنکور آکو دیگه رویا نیست.

تلفن تماس: 02633408944

تلفن تماس: 02633405075

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی کنکور تجربی آکو کرج

قبولی در رشته پزشکی کنکور تجربی چطور امکان پذیر است؟

قبولی در رشته پزشکی فقط به دو مولفه نیاز دارد. علاقه و پشتکار در درس خواندن

چالش های بعد از قبولی در رشته پزشکی چیست؟

فضای مسموم در دانشگاه و خوابگاه و درس های سنگین و فشار های روانی زیاد ، دوره طولانی تحصیل و عدم اشتغال تا پایان طرح از چالش های اصلی بعد از قبول شدن در پزکش کنکور تجربی است.

میتوانم با یک دانشجوی پزشکی صحبت کنم؟

در سایت مشاوره تخصصی کنکورتجربی آکو کرج برای داوطلبان عزیز یک مصاحبه با دانشجوی پزشکی دانشگاه سراسری اراک ترتیب دادیم و میتونید درد و دل های این پزشک آینده مملکت رو بخونید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا