پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

قطع دسترسی دانشجویان به پایگاه های علمی و بین المللی!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

بر اساس گزارشات بدست آمده از تیم مشاوره تحصیلی آکو، بدهی 60 میلیاردی دانشگاه تهران باعث قطع دسترسی دانشجویان به پایگاه های علمی بین المللی و قطع دسترسی دانشجویان ارشد و دکتری به این سایت خبر داد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران آقای مهدی فکور با اشاره بدهی ها و بسته شدن قابلیت دسترسی برای دانشجویان، گفت: البته هزینه دسترسی به یک سری از بانک های اطلاعاتی که مبلغ بدهی به آنها، پایین تر است را پرداخت کرده ایم.

مهدی فکور در ادامه صحبت های خود به این موضوع نیز اشاره کرد که با توجه به شعار اصلی دانشگاه تهران در راستای مایت از پژوهش های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری، به صورت مدود یک سری از سایت های اطلاعاتی بین المللی در این حوزه باز شده و اقدام به پرداخت مبالغ بدهی های آنها کرده ایم.

این مقام مسئول دانشگاه تهران افزود: پرداخت بدهی به بانک های اطلاعاتی در سایر حوزه ها مانند ((الزیور))، که جز یکی از بزرگترین ناشرین مطبوعات پزشکی و علمی جهان بوده و علاوه بر آن ((اشپرینگر))، ناشر کتاب های الکترونیکی و مجلات مروری علمی و فنی و همچنین پزشکی از عهده دانشگاه ها به صورت مستقل و فردی خارج است.

در ادامه نیز به این موضوع اشاره کرده است که وزارت علوم پیش قدم شده تا بدهی ها را پرداخت کند. همچنین گفت: امیدواریم تا طی 3 ماهه ابتدایی سال 1402 تسویه حساب ها صورت گیرد و پژوهشگران ما بتوانند مجددا به پایگاه های اطلاعاتی متصل شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با بیان این مطلب که به دلیل بدهی‌ها، برخی از این سایت ها برای پژوهشگران بسته شده و قابلیت دسترسی به آن ها وجود ندارد، گفت: «البته هزینه دسترسی به یک سری بانک های اطلاعاتی که مبلغ بدهی به آنها، پایین تر است را پرداخت کرده‌ایم.»

وی ضمن اشاره به اینکه در همین رابطه وزارت علوم خوشبختانه پیش قدم شده تا بتواند بدهی ها را پرداخت کند، بیان کرد: «امیدواریم طی ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تسویه حساب ها صورت گیرد و پژوهشگران ما بتوانند مجددا به پایگاه های اطلاعاتی متصل شوند.»

 پیش از این مدیر کل سابق دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه بدهی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی از دولت نهم و با شروع نوسانات ارز آغاز شد و در حال حاضر هم این بدهی‌ها انباشته شده است، گفته بود: «مشکل اساسی این است که به دلیل تحریم امکان جابه جایی پول در بازه‌های زمانی مختلف وجود نداشته است.»

برای دریافت اخبار بیشتر میتوانید کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو و پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو را دنبال کنید. علاوه بر این ها تیم مشاوره تحصیلی آکو در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام خود اطلاعات مفیدی مربوط به کنکور را در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا