پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

لوازم ضروری برای روز کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

لوازم ضروری برای روز کنکور مورد نیاز است. که در این مقاله آن ها به اختصار به آن ها می پردازیم. که برای روز کنکور چیزی از قلم نیافتد.

کارت ورود به جلسه

کارت ورود به جلسه مهم‌ترین بخش لوازم ضروری برای روز کنکور است. زیرا بدون این کارت، شما حق ورود به جلسة امتحانی را نخواهید داشت. به یاد داشته باشید حتماً کارت ورود به جلسة آزمون را که چند روز قبل از برگزاری کنکور دریافت کردید، همراه خود داشته باشید.

لوازم ضروری برای روز کنکور

کارت ملی

برای شناسایی شما و کنترل اطلاعات کارت ورود به جلسه، آن را با کارت شناسایی (ملی) شما مطابقت می‌دهند. پس به‌هیچ‌وجه آن را فراموش نکنید. درصورتی‌که به هر دلیلی کارت ملی ندارید، می‌توانید به‌جای آن از شناسنامه استفاده کنید.

حداقل دو مداد مشکی نرم

حتماً حداقل دو یا سه مداد نرم همراه خود ببرید. زیرا برای پرکردن پاسخ‌نامة تستی، استفاده از مدادنوکی (اتود) بسیار سخت و زمان‌بر خواهد بود. همچنین در صورت شکستن نوک اتود، بسیاری از زمان خود را برای تعویض آن از دست می‌دهید. پس حتماً از مداد نرمی مانند (HB) استفاده کنید. تا هم در زمان هم صرفه‌جویی کرده باشید هم بتوانید به‌راحتی پاسخ‌های غلط را پاک‌کنید.

پاک‌کن

در صورت امکان دو پاک‌کن با خود داشته باشید. حتماً شب قبل از آن استفاده کنید تا قدرت پاک‌کنندگی آن را محک بزنید. که در صورت غلط زدن تست‌ها و نیاز به پاک‌کردنشان، دچار مشکل نشوید.

مدادتراش

مدادتراش همراه خود ببرید تا اگر نیاز شد، مداد خود را تراش کنید و معطل نشوید.

سنجاق

در جلسة آزمون سراسری، هر داوطلب موظف است کارت ورود به جلسة خود را پرینت گرفته و آن را به لباس خود متصل کند. تا در هنگام شناسایی و تطبیق کارت ملی و کارت ورود به جلسه توسط مراقب امتحانی، وقت خود را از دست ندهید.

بطری آب

معمولاً در روز کنکور، بطری آب به متقاضیان داده می‌شود. اما اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد، می‌توانید درخواست کنید. تا برایتان بیاورند اما این کار زمان بسیار زیادی از شما می‌گیرد. پس برای صرفه‌جویی در زمان، حتماً یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

و اگر داخل بطری آب خودتان کمی گلاب بریزید باعث آرامش بیشتر شما خواهد شد

خوراکی قندی

تعدادی خوراکی که شامل مواد قندی هستند همراه خود داشته باشد. تا در صورت افت قند خون از آن ها استفاده کنید.

حتماً یک ساعت مچی ساده به دستتان ببندید تا طبق زمان‌بندی پیش بروید و وقت را از دست ندهید. حواستان باشد در جلسة کنکور، اجازة بستن ساعت دیجیتالی هوشمند نخواهید داشت پس حتماً ساعت ساده‌با خود ببرید.

لوازم ضروری برای روز کنکور

کارهای ضروری و وسایل موردنیاز کنکور

در اینجا لیستی از کارهای ضروری برای روز قبل کنکور را باهم مرور می‌کنیم. تا انشا الله با انجام‌دادن این نکات، با آرامش بیشتری سر جلسه حاضر شوید.

تلاش برای آرامش بیشتر

در صورت امکان و برای داشتن آرامش بیشتر. از شب قبل وسایل موردنیاز در روز کنکور را آماده کرده و داخل کیف خود قرار دهید. تا در هنگام رفتن سر جلسه، نگرانی از بابت جا گذاشتن چیزی نداشته باشید.

لباس مناسب روز کنکور

از شب قبل یک‌دست لباس راحت و نخی کنار بگذارید. حتی جوراب، مقنعه، هدبند و ازاین‌دست وسایل موردنیاز در روز کنکور را نیز از شب قبل آماده کنید. تا در لحظات آخر با استرس دنبالشان نگردید. سعی کنید لباسی که انتخاب می‌کنید بسیار راحت و خنک باشد. تا سر جلسة کنکور تبدیل به یکی از دغدغه‌هایتان نشود.

مسیر محل برگزاری کنکور

مسیر رفتن به محل برگزاری کنکور و ایستگاه وسایل نقلیه تا آن مکان را یاد بگیرید. سعی کنید قبل از روز آزمون، یک‌بار به آن جا بروید تا روز کنکور دچار سردرگمی و گم‌کردن آدرس نشوید. در صورت امکان در روز کنکور به همراه یکی از اعضای خانواده به محل برگزاری بروید. تا اگر مشکلی پیش آمد، کسی باشد که کمکتان کند.

شام سبک بخورید

شام شب قبل را سبک بخورید و سعی کنید زود بخوابید تا صبح پرانرژی و سرحال به سراغ آزمون بروید.

آماده‌سازی لوازم ضروری

لباس‌هایی که قرار است بپوشید را کنار بگذارید. حتماً وسایل موردنیاز در روز کنکور را از شب قبل آماده کنید. همه چیز را آماده کنید. تا در دقایق آخر مشکلاتی مانند جورابم را پیدا نمی‌کنم و پاک‌کن ام گم شده و یا اتوبوس تأخیر دارد، برایتان پیش نیاید.

زود بخوابید

ساعت را برای صبح زود کوک کنید. تا حداقل یک ساعت زودتر از زمان شروع آزمون، در آنجا حضور داشته باشید و با آرامش و خیالت راحت، زود بخوابید.

کارهای ضروری در روز کنکور

در ادامه چند مورد از کارهای ضروری برای انجام در روز کنکور و لوازم موردنیاز این آزمون را باهم مرور می‌کنیم.

زود بیدار شوید

در ابتدا سعی کنید صبح بسیار زود بیدار شوید و با نرمش‌های کششی، خستگی و کسلی را از خود دور کنید. سعی کنید به حمام بروید تا سرحال و خنک شوید و باتوجه‌به تاریخ برگزاری کنکور که در میانة تابستان است، گرمازده نشوید.

صبحانه سبک بخورید و از نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده کنید که سر جلسه می تواند شما را کمک کند.

زودتر به حوزه بروید

حتماً سعی کنید حداقل یک ساعت پیش از شروع آزمون، در حوزة امتحانی حاضر باشید.

کارت رود به جلسه

قبل از وارد شدن به حوزه، کارت ورود به جلسة خود را به لباستان وصل کنید، زیرا در غیر این صورت اجازة ورود به جلسه به شما داده نخواهد شد.

نسبت به تابلوها هوشیار باشید به دنبال راهنماها و یا هر تابلویی که با مشخصات کارت ورود به جلسة شما تطابق دارد بروید. پس از پیداکردن صندلی خود، در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با مکان صندلی یا خود صندلی، مراقب را در جریان بگذارید.

درصورتی‌که چپ‌دست هستید و داخل فرم ثبت‌نام آزمون، تیک گزینة چپ‌دست هستم را زده بودید. اما در جلسة کنکور صندلی مخصوص برای شما گذاشته نشده، حتماً به مراقب حوزه اطلاع دهید. هیچ جای نگرانی نیست. وظیفة مراقبان، تأمین آرامش و امنیت و راحتی شما در جلسة کنکور است.

نکات مهم در زمان کنکور

حفظ آرامش

با آرامش و یاد خدا به صدای قرآن پخش شده گوش دهید و بدانید که شما تمام تلاشتان را کرده‌اید، پس موفقیتتان حتمی است. همچنین اگر به هر دلیلی کم‌کاری کرده‌اید این را بدانید که این آزمون، تنها تعیین‌کنندة سرنوشت شما نیست. پیش روی شما راهی بس طولانی و پرفرازونشیب وجود دارد و شما با توانایی‌هایتان، تک‌تک قله‌های این مسیر را فتح خواهید کرد.

و هر سؤال رو با نام خدا شروع کنید و آرامش داشته باشید که بتوانید بهترین نتیجه رو بگیرید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا