پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

متقاضیان کنکور برای ترمیم نمرات تا 11 اردیبهشت کد دریافت کنند

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

بر اساس گزارشات بدست آمده، نوبت دوم کنکور 1402 در روز های چهاشنبه 14 تیر ماه و پنجشنبه 15 تیر ماه برگزار خواهد شد. سهم سوابق تحصیلی در دو نوبت کنکور 1402 در دی و تیر به طور قطعی 40 درصد است که این سهم مربوط به نمرات امتحان نهایی پایه دوازدهم است.

به داوطلبان کنکور امکان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات امتحان نهایی داده شده، داوطلبان اعم از دارندگان مدرک پایانتحصیلات دوره متوسطه، دانش آموزان شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و دانش آموزان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود، اجازه داده میشود مطابق جدول دروس امتحان نهایی دوره دوم متوسطه صرفا یک بار برای ایجاد سابقه و یک بار برای ترمیم نمره با پرداخت هزینه در دروس مورد نظر خود ثبت نام و در امتحان مربوط شرکت کنند.

نکته قابل توجه این میباشد که: به داوطلبانی که قبل از ابلاغ این مصوبه از فرصت ترمیم استفاده کرده اند، اجازه داده می شود یک بار دیگر نمرات امتحان نهایی دروز مورد نظر خود را ترمیم کنند.

داوطلبانی که متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره هستند تا روز دوشنبه 11 اردیبهشت برای دریافت کد سابقه تحصیلی مهلت دارند. داوطلبان باید به آدرس my.medu.ir در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند. دانش آموزان برای انتخاب واحد باید به مدارس محل تحصیل و فارغ التحصیلان به مدارس معرفی شده در پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان مربوطه، مراجعه کنند.

نمرات ایجاد سابقه ترمیم صرفا به عنوان سوابق تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمیشود.

مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی شامل:

  • فارغ التحصیلان و دانش آموزان نظام های آموزشی شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای
  • داوطلبان فارغ التحصیل مدارس بین الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی
  • فارغ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری نظام های آموزشی قبل از سال 1384
  • داوطلبان فارغ التحصیل و دانش آموزان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود.
  • بقیه فارغ التحصیلان دوره متوسطه فاقد تمام یا بخشی از سوابق تحصیلی، این افراد برای ایجاد سابقه باید دروس نهایی را انتخاب و در امتحان مربوط شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا