پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ تهران

معرفی دانشگاه علم و فرهنگ

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.7/5 - (7 امتیاز)

در این مقاله می‌خواهیم شما را با دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ واقع در شهر تهران آشنا کنیم. به‌طورکلی دانشگاه‌های غیر انتفاعی، دانشگاه‌هایی هستند که بودجه آنها جدا از بودجه دولت بوده و یا به عبارتی از بودجه غیردولتی استفاده می‌کنند. این دانشگاه‌ها به‌صورت مستقل و زیر نظر هیئت‌امنای دانشگاه اداره می‌شوند. دانشجویان این دانشگاه‌ها نیز از طریق آزمون های سراسری پذیرش می‌شوند اما تحصیل در دانشگاه‌های غیر انتفاعی با اخذ شهریه همراه بوده. سیستم آموزشی دانشگاه‌های غیر انتفاعی زیر اساس ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و مدرک دانش‌آموختگان نیز توسط همین وزارتخانه صادر می‌شود. در ادامه این مقاله مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو به معرفی دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ می‌پردازیم.

معرفی دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ

دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ واقع در شهر تهران در سال 1372 تحت عنوان موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی فعالیت خود را آغاز نمود. این دانشگاه با مجوز وزارت علوم و تحقیقات و توسط جهاد دانشگاهی تأسیس شده است. پس از آن در مورخ 15 بهمن سال 1384 این موسسه به دانشگاهی با عنوان علم و فرهنگ تغییر یافت و تا کنون با همین عنوان به فعالیت خود ادامه داده است. شعار این دانشگاه دین محوری، نوآوری و پیشرفت ملی است.

معرفی دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ تهران و میزان شهریه و امکانات دانشگاه

همچنین ریاست این دانشگاه توسط هیت امنای جهاد دانشگاهی انتخاب می‌شود و هم اکنون سید سعید هاشمی ریاست این دانشگاه را برعهده دارد. دانشگاه علم و فرهنگ از برترین دانشگاه‌های غیر انتفاعی سطح کشور است و متقاضیان این دانشگاه به دو روش جذب می‌شوند. 97 درصد از متقاضیان از طریق کنکور سراسری و 3 درصد باقیمانده از طریق سوابق تحصیلی وارد دانشگاه می‌شوند.

دانشجویان این دانشگاه همچون دیگر دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر مجاز به استفاده از تسهیلات دانشجویی، تخفیفات و وام‌های شهریه هستند. همچنین در دوران کرونا دانشگاه علم و فرهنگ وام‌های اختصاصی برای آسیب‌دیدگان کرونا در نظر گرفته است که دانشجویان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

دانشگاه علم و فرهنگ یکی از دانشگاه های فعال در زمینه کارآفرینی و اشتغال است. به همین دلیل است که میتوان دانشگاه غیر انتفاعی علمو فرهنگ تهران را جزو معتبر ترین دانشگاه ها دانست.

درحال حاضر این دانشگاه دارای دو شعبه در همدان و رشت است.

موقعیت مکانی دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ

ساختمان مرکزی دانشگاه علم و فرهنگ در تهران منطقهٔ پونک قرار دارد و فضای مسقف آن حدود 20000 مترمربع است. این فضا شامل بخش آموزشی، کمک آموزشی و اداری می‌شود. ساختمان‌های این دانشگاه شامل ساختمان‌های ستادی، مرکزی، دانشکده هنر و معماری، واحد تحصیلات تکمیلی، پژوهشگاه رویان و پژوهشکده توسعه تکنولوژی می‌شود. باتوجه‌به طرح جامع دانشگاه حدوداً 3 هکتار مساحت را در اختیار دارند. لازم به ذکر است در حال حاضر دانشگاه علم و فرهنگ در شهرهای همدان و رشت شعبه دارد. دانشگاه علم و فرهنگ دارای 5 دانشکده می‌باشد. این دانشکده‌ها عبارت‌اند از:

  • دانشکده فنی و مهندسی
  • هنر و معماری
  • علوم انسانی
  • علوم پایه
  • گردشگری
  • دانشکده نفت و گاز( تازه تاسیس )

آدرس و راه های ارتباطی دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ

ساختمان مرکزی: بلوار اشرفی اصفهانی – نرسیده به پل اتوبان همت – خیابان شهید قموشی – خیابان بهار – دانشگاه علم و فرهنگ

    • صندوق پستی: ۸۷۱-۱۳۱۴۵
    • کد پستی: ۱۴۶۱۹۶۸۱۵۱
    • تلفن: ۴۴۲۱۸۱۷۱
    • نمابر: ۴۴۲۱۴۷۵۰

اگر با مترو قصد رفتن به دانشگاه را دارید باید صادقیه پیاده شوید. از آنجا باید به طرف ایستگاه ون ها رفته و سوار ون پونک شوید و به رانندهدبگویید قموشی یا تیراژه پیاده میشوید. میتوانید کلا از بی آر تی نیز برای رفتن به دانشگاه علم و صنعت استفاده کنید. این راه ها برای افرادی هست که یا با مترو یا با بی ارتی قصد رفتن به دانشگاه را دارند. اگر شما در ایستگاه مترو شادمان یا میدان آزادی نیز پیاده شوید و در میدان آزادی نیز سوار بی آرتی شوید  میتوانید در ایستگاه تیراژه به مقصد برسید. ولی افرادی که از شهرستان می ایند باید به طرف میدان آزادی آمده و مانند بقیه افراد با بی ارتی به دانشگاه بیایند.

پس از اینکه به ایستگاه تیراژه رسیدید از پل هوایی پایین بیایید(نه سمت مرکز خرید) بعد از قموشی بلا بروید (سربالایی شدید است) و به دانشگاه می رسید. حب اگر قصد آمدن با ماشین را دارید لازم است بگویم اولا که دانشگاه پارکینگ ندارد. دوم اگر صبح زود به سمت دانشگاه حرکت کنید جای پارک پیدا می کنید. اگر جای پارک نبود میتوانید از پارکینگ های عمومی و خصوصی تیراژه یا نهج البالغه استفاده کنید.

به عنوان مشاوره تخصصی کنکور و انتخاب رشته میگوییم که داخل ماشین وسایل با ارزش نذارید و جلوی در خونه همسایه ها پارک نفرمایید!!!!!

رتبه دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ

یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای دانشجویان در انتخاب دانشگاه جایگاه علمی آن دانشگاه در مقایسه با دیگر مراکز علمی است. باتوجه‌به گزارش‌های SIR دانشگاه علم و فرهنگ تهران در سال 2020 بین دانشگاه‌های برتر ایران رتبه 10 و در بین دانشگاه‌های جهان رتبه 660 را دارد. این دانشگاه توانسته نسبت به سال‌های گذشته در بعد نوآوری بهتر عمل کند. اما متأسفانه از بعد اجتماعی این‌گونه نبوده است.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه

امکانات دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ تهران

در ادامه مقاله معرفی شرایط فیزیکی دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ به شرح امکانات دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ تهران می‌پردازیم. کلاس های ۱۰۰ ، ۲۰۰ ، ۳۰۰ ، ۴۰۰ داخل ساختمان قدیمی (ساختمان فرهنگ) است. کلاس های ۵۰۰ به بالا (۶۰۰ ، ۷۰۰ ، ۸۰۰) داخل ساختمان جدید (ساختمان علم ) یا همان ساختمان ورودی هست. دانشگاه دارای سالن ورزشی نیز هست و سالن ورزشی دانشگاه علم و فرهنگ تهران در طبقه منفی پنج ساختمان علم قرار دارد. 

کلاس های ۵۰۰ در طبقه کتابخانه هستند. اگر از ورودی دانشگاه داخل شدید اگر به سمت راست بروید مستقیم وارد کتابخانه میشوید و اگر سمت چپ بروید مستقیم وارد طبقات برگذاری کلاس میشوید. عدد صدگان شماره کلاس نشان دهنده طبقه کلاس است.

دانشگاه داری سلف و بوفه میباشد و یک کافه در طبقه بالا ساختمان به صورت پل تعبیه شده که واسط بین ساختمان علم و فرهنگ است. بوفه و سلف در ساختمان (فرهنگ قرار دارد) به این صورت که پس از ورود به ساختمان فرهنگ به طبقه منفی ۵ رفته و در آنجا وارد حیاط شوید و بوفه دانشگاه را مشاهده می کنید.

به دلیل نزدیکی دانشگاه با تیراژه اگر غذای سلف را دوست نداشتید میتوانید از رستوران های تیراژه استفاده کنید. در همان حیاط مسجد سه طبقه ایی هم وجود دارد که برای عبادت و استراحت جای مناسبی است. اگر غذا از خونه می آوردی که در سلف جایگاهی برای گرم کردن غذا وجود دارد. برای گرفتن ژتون غذا ی سلف باید از اتوماسیون تغذیه که در سایت فعال میشود ثبت نام کنید.

در کنار مسجد نیز سرویس بهداشتی وجود دارد. یک پارک در نزدیکی دانشگاه قرار دارد که محیط خوبی است برای این بین دو کلاس در آنجا گذرانده شود. در لابی دانشگاه جایی قرار دارد که امکان تهیه پیرینت  ، کپی، خرید لوازم تحریر را دارد. از جمله امکانات دانشگاه علم و فرهنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت کامپیوتر، کتابخانه، سامانه نشریات، اتوماسیون غذا، پست الکترونیک، سیستم آموزش گلستان، خبرگزاری سینا پرس، پژوهشگاه و پژوهشکده‌های مختلف، کتابخانه دیجیتال و… .
  • همچنین این دانشگاه دارای مراکز کسب‌وکار وابسته است. این امکان به جهت جلوگیری از بیکاری فارغ‌التحصیلان در کل کشور فعالیت می‌کند.

خوابگاه دانشگاه علم و فرهنگ تهران:

خوابگاه یکی از امکانات دانشگاهی است که برای دانشجویان بسیار اهمیت دارد به خصوص برای دانشجویانی که زا شهرهای دیگر پذیرفته می‌شود. لازم به ذکر است اکثر دانشگاه‌های غیر انتفاعی کشور به دانشجویان پذیرفته شده خوابگاه نمیدهند. دانشگاه علم و فرهنگ نیز به دانشجویان خوابگاه ارائه نمی دهند. در نتیجه این دانشگاه گزینه مناسبی برای دانشجویانی است که ساکن تهران باشند.

کتابخانه دانشگاه علم و فرهنگ تهران:

کتابخانه یکی از ملزومات محیط‌های آموزشی است. کتابخانه‌ها به‌منظور بالابردن سطح علمی دانشجویان و اساتید و کارمندان دانشگاه دایر می‌شوند. کتابخانه دانشگاه علم و فرهنگ در سال 1374 تأسیس شده است. این کتابخانه دارای بخش دیجیتال است و فایل دیجیتال تمامی کتاب‌ها نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

سیستم اتوماسیون تغذیه دانشگاه علم و فرهنگ تهران:

سیستم اتوماسیون تغذیه در دانشگاه‌ها یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. دانشجویان برای استفاده از این سیستم می‌توانند وارد قسمت مربوطه شوند و سپس برای هر وعده غذایی ژتون تهیه کنند.

پژوهشگاه های همکار با دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ

دانشگاه علم و فرهنگ با پژوهشگاه های مختلفی همکاری دارد که این همکاری‌ها منجر به ارتقا کیفی دوره‌هایی می‌شود که در دانشگاه برگزار می‌شود. در ادامه نام این پژوهشگاه ها را ذکر می‌کنیم.

  • پژوهشکده گیاهان دارویی
  • پژوهشکده علم و هنر
  • پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی
  • سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف
  • پژوهشگاه رویان
  • پژوهشگاه ابن سینا
  • پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
  • پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری
  • پژوهشکده برق

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ

دانشگاه علم و فرهنگ در تهران دارای 91 رشته تحصیلی است. از این 91 رشته 32 رشته در مقطع کارشناسی، 53 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 6 رشته در مقطع دکتری ارائه می‌شوند. این دانشگاه به بیش از 9000 دانشجو خدمات می‌دهد. این رشته‌ها در 5 دانشکده علوم انسانی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده هنر و معماری، دانشکده علوم گردشگری و دانشکده علوم و فناوری های نوین زیستی ارائه می شود.

دانشگاه علم و فرهنگ

رشته های دانشکده علوم و فناوری های نوین زیستی

دانشکده علوم و فناوری های نوین زیستی با همکاری با پژوهشگاه های مختلف توانسته 12 رشته تحصیلی از مقطع کارشناسی تا دکتری ارائه دهد.

رشته های دانشکده علوم و فناوری نوین زیستی علم و فرهنگ (مقطع دکتری)

زیست شناسی علوم جانوری

گرایش سلولی تکوینی

 

رشته های دانشکده علوم و فناوری نوین زیستی علم و فرهنگ (مقطع کارشناسی ارشد)

زیست شناسی علوم جانوری-گرایش سلولی تکوینی

زیست شناسی علوم سلولی و مولکولی

زیست شناسی سلولی مولکولی-گرایش ژنتیک

زیست فناوری (بیوتکنولوژی)-میکروبی

بیوانفورماتیک

اخلاق زیستی

بیوشیمی

 

رشته های دانشکده علوم و فناوری نوین زیستی علم و فرهنگ (مقطع کارشناسی )

زیست شناسی-زیست فناوری

زیست شناسی-سلولی مولکولی

میکروبیولوژی

رشته های دانشکده علوم انسانی

دانشکده علوم انسانی پرمخاطب‌ترین دانشکده دانشگاه علم و فرهنگ است که 26 رشته تحصیلی را از مقطع کارشناسی تا دکتری ارائه می‌دهد.

رشته های دانشکده علوم انسانی (مقطع دکتری)

روانشناسی

حقوق خصوصی

 

رشته های دانشکده علوم انسانی (مقطع کارشناسی ارشد)

حسابداری

علوم اجتماعی-گرایش مطالعات فرهنگی

حقوق تجارت الکترونیک

حقوق نفت و گاز

حقوق عمومی

حقوق خصوصی

حقوق جزا و جرم شناسی

روانشناسی خانواده درمانی

آموزش و بهسازی منابع انسانی

مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی

تربیت بدنی

مدیریت رسانه های آموزشی

مدیریت کسب و کار-گرایش سازمانی و منابع انسانی

مدیریت کسب و کار-گرایش استراتژی

رشته های دانشکده علوم انسانی (مقطع کارشناسی)

حقوق

مدیریت فرهنگی هنری

روانشناسی

حسابداری- گرایش حسابرسی

مدیریت صنعتی

مدیریت مالی

 

رشته های دانشکده علوم انسانی (مقطع کارشناسی ناپیوسته)

حسابداری

 

کارشناسی

حسابداری

کارشناسی

حسابداری=گرایش حسابرسی

کارشناسی

روانشناسی

کارشناسی

حقوق

کارشناسی

مدیریت مالی

کارشناسی

مدیریت بازرگانی

رشته های دانشکده فنی و مهندسی

دانشکده فنی و مهندسی پرافتخارترین دانشکده این دانشگاه به‌حساب می‌­آید و 31 رشته تحصیلی از مقطع کارشناسی تا دکتری در آن ارائه می‌شود.

رشته های دانشکده فنی و مهندسی علم و فرهنگ (مقطع دکتری)

مهندسی صنایع-بهینه سازی سیستم ها

مهندسی عمران-سازه

 

رشته های دانشکده فنی و مهندسی علم و فرهنگ (مقطع کارشناسی ارشد)

نانو فناوری- گرایش نانو مواد

مهندسی مکانیک- گرایش طراحی کاربردی

مهندسی صنایع- مدیریت مهندسی

مهندسی صنایع- لجستیک و زنجیره تأمین

مهندسی صنایع- گرایش صنایع

مهندسی صنایع- سیستم های مالی

مهندسی برق- سیستم های الکترونیک دیجیتال

مهندسی برق- الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی

مهندسی عمران- مدیریت ساخت

مهندسی عمران- ژئوفیزیک

مهندسی عمران- آب و سازه های هیدرولیکی

مهندسی عمران-سازه

مهندسی فناوری اطلاعات-تجارت الکترونیک

مهندسی کامپیوتر-نرم افزار

ریاضی کاربردی-بهینه سازی

ریاضی کاربردی- مالی

آمار-ریاضی

 

رشته های دانشکده فنی و مهندسی علم و فرهنگ (مقطع کارشناسی ناپیوسته)

مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

 

مقطع

رشته

کارشناسی

آمار و کاربردها

کارشناسی

مهندسی عمران

کارشناسی

مهندسی صنایع

کارشناسی

مهندسی ایمنی

کارشناسی

مهندسی مکانیک

رشته های دانشکده هنر و معماری

دانشکده هنر و معماری قدیمی‌ترین دانشکده این دانشگاه است و 16 رشته تحصیلی از مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد در آن ارائه می‌شود.

رشته های دانشکده هنر و معماری (مقطع کارشناسی ارشد)

مهندسی معماری

معماری داخلی

ارتباط تصویری (گرافیک)

نقاشی

طراحی پارچه و لباس

پژوهش هنر

هنرهای اسلامی-گرایش نگارگری

 

رشته های دانشکده هنر و معماری (مقطع کارشناسی ناپیوسته)

آموزش هنرهای تجسمی

 

مقطع

رشته

کارشناسی

طراحی پارچه

کارشناسی

هنرهای تجسمی

کارشناسی

گرافیک

کارشناسی

نقاشی

کارشناسی

هنرهای اسلامی

کارشناسی

نقاشی ایرانی

کارشناسی

معماری داخلی

کارشناسی

مهندسی معماری

کارشناسی

مهندسی شهرسازی

رشته های دانشکده علوم گردشگری

دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تنها دانشکده گردشگری کشور است که 12 رشته تحصیلی از مقطع کارشناسی تا دکتری در آن ارائه می‌شود.

رشته های دانشکده علوم گردشگری (مقطع دکتری)

مدیریت گردشگری

 

 

رشته های دانشکده علوم گردشگری (مقطع کارشناسی ارشد)

جغرافیا-برنامه ریزی گردشگری منطقه ای

گردشگری مذهبی

گردشگری مدیریت

مطالعات اوقات فراغت- گرایش مدیریت

مدیریت کارآفرینی-گردشگری

طبیعت گردی (اکوتوریسم)

مدیریت گردشگری-برنامه ریزی توسعه گردشگری

مدیریت گردشگری-بازاریابی گردشگری

 

رشته های دانشکده علوم گردشگری (مقطع کارشناسی ناپیوسته)

مدیریت هتلداری

 

کارشناسی

مدیریت گردشگری

کارشناسی

مدیریت هتلداری

رشته های بدون کنکور دانشگاه علم و فرهنگ

دانشگاه علم و فرهنگ هرسال پس از اعلام نتایج کنکور سراسری در 97 رشته دانشجو می‌پذیرد. از این 97 رشته، 94 رشته از طریق شرکت در کنکور سراسری و 2 رشته از طریق سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. رشته‌های بدون کنکور در مقطع کارشناسی شامل هتلداری و آمار و سنجش آموزشی می‌شود.

دانشگاه علم و فرهنگ دو رشته امار گرایش سنجی و هتلداری را بر اساس سوابق تحصیلی جذب میکند.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو کرج

در مقاله معرفی دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ سعی کردیم دید جامع و کاملی از این دانشگاه را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود.

ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا