پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

این مقاله را به معرفی دانشگاه امنیت و اطلاعات اختصاص داده ایم. دانشگاه امنیت و اطلاعات به اسم دانشگاه امام باقر هم شناخته شده است و در تهران واقع است. این دانشگاه با هدف تربیت متخصصانی که بتوانند در رشته های اطلاعات و امنیت ملی تحصیل کرده و کار کنند تاسیس شده است. در سایت آموزشگاه پرسا می توانید دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی بیش تری را مطالعه کنید و در صورتی که به مشاوره تحصیلی نیاز داشتید از مشاوران تحصیلی آکو کمک بگیرید.

دانشگاه اطلاعات وامنیت ملی

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی از دانشگاه های داخل ایران است که زیر نظر وزارت اطلاعات مشغول به کار هستند. دانشگاه اطلاعات در سال 1365 افتتاح شده و ارتباط و همکاری زیادی با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی, حوزه علمیه و قوه قضائیه دارد. به همین دلیل هم فارغ التحصیلان این رشته می توانند در وزارت اطلاعات ایران مشغول به کار شوند.

تحصیل در دانشگاه اطلاعات

افرادی که می خواهند در دانشگاه اطلاعات تحصیل کنند باید از طریق کنکور سراسری اقدام کرده و در مصاحبه نیز شرکت کنند. بطور کلی قبولی در این دانشگاه شرایط خاص خودش را دارد و به راحتی افراد را پذیرش نمی کنند و پروسه پذیرش هم ممکن است یک الی دو سال طول بکشد. در ادامه مطلب پروسه گزینش را مرحله به مرحله بررسی کرده ایم:

  • آزمون شخصیت شناسی و تست هوش
  • آزمون ریاضی
  • معاینه پزشکی برای اطمینان از سلامت جسمی و روانی
  • مصاحبه حضوری مرحله اول که شامل مسائل: عقیدتی, سیاسی, فرهنگی, اقتصادی و اجتماعی می شود.
  • مصاحبه حضوری مرحله دوم که شامل مسائل: فردی و خانوادگی می شود.
  • استعلام حفاظتی جهت صلاحیت فرد و خانواده اش

ثبت نام در دانشگاه امنیت

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که تنها از طریق کنکور سراسری می توانید اقدام به ثبت نام در دانشگاه اطلاعات کنید. و نکته مهم این است که همزمان با آزمون سراسری باید علاقه و درخواست خود را برای تحصیل در این دانشگاه اعلام کنید. این کار را از طریق زدن علامت مربوطه در بند دانشگاه باید انجام دهید.

آزمون سراسری در دو نوبت کنکور دی و کنکور تیر ماه برگزار می شود که در هر دو آزمون باید شرکت کنید. اگر برای مقطع کارشناسی ارشد میخواهید اقدام کنید باید در زمان ثبت نام برای کنکور, مدرک کارشناسی رشته های وزارت علوم را همراه داشته باشید و اگر برای مقطع کارشناسی ارشد مایل به تحصیل هستید, در زمان ثبت نام مدرک کارشناسی رشته های وزارت علوم را همراه داشته باشید.

باتوجه به آن که دانشگاه اطلاعات بصورت نیمه متمرکز به پذیرش دانشجو می پردازد, باید در زمان انتخاب رشته کد رشته محل های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را انتخاب کنید. اگر در این مرحل قبول شدید, باید برای ماحبه حضوری آماده شوید. لازم به ذکر است که برای مقطع کارشناسی, مصاحبه در پاییز انجام می شود و زمان دقیق آن از طریق سایت سازمان سنجش نیز اعلام میشود.

رشته های دانشگاه اطلاعات

دانشگاه اطلاعات نیرویی از افسراد و متخصصانی را تریبت می کند که بتوانند به حفاظت از اطلاعات بپردازند. این رشته در سه مقطع تحصیلی کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و رشته های مختلفی را برای دانشجویان ارائه می دهد. رشته هایی را که می توانید در سه مقطع تحصیلی مطالعه کنید را در ادامه مطلب می بینید:

مقطع کارشناسیمقطع کارشناسی ارشدمقطع دکتری
امنیت اقتصادیامنیت اقتصادیمدیریت اطلاعات
امنیت نرممدیریت اطلاعات
امنیت بین المللحفاظت اطلاعات
امنیت اطلاعاتامنیت بین الملل
حفاظت اطلاعاتپژوهشگری امنیت
پژوهشگری امنیتمطالعات امنیتی ایران
علوم فنی امنیتعلو م جرم شناسی امنیتی
ضد تروریسممهندسی مخابراتی امنیت
مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطاتبیوتروریسم
مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات

شرایط لازم برای ورود به دانشگاه اطلاعات

مهم ترین شرط برای ورود به دانشگاه اطلاعات پسر بودن است و دختران قادر به ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی نیستند. شرایطی لازم برای تحصیل را در ادامه بررسی کرده ایم. در صورتیکه می خواهید با مسئولان دانشگاه در ارتباط باشید, با شماره تلفن 88094001 تماس حاصل فرمائید.

  • تابعیت به جمهوری اسلامی ایران
  • عدم خدمت در سازمان ها و یا وزارتخانه ها
  • حداکثر 23 سال برای مقطع کارشناسی
  • دیپلم ریاضی و تجربی معدل بالای 15
  • دیپلم انسانی معدل بالای 16
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی

انصراف از دانشگاه اطلاعات

دانشجویان در صورتی که از تحصیل در دانشگاه اطلاعات منصرف شوند و بخواهند به انتخاب رشته در دانشگاه دیگری بپردازند, باید اول هزینه جریمه را به دانشگاه پرداخت کنند تا بتوانند انصراف بدهند.

مزایای تحصیل در دانشگاه اطلاعات

از آنجاییکه تحصیل در دانشگاه اطلاعات شرایط خاص خودش را دارد و کار امنیتی شغلی حساس است, افرادی که در این دانشگاه تحصیل می کنند از مزایای خاصی برخوردار هستند. این مزایا شامل:

  • دریافت کمک هزینه دانشجویی
  • یادگیری یکی از زبان های زنده دنیا بصورت حرفه ای
  • برخورداری از امکانات تحصیلی و خدماتی مانند خوابگاه
  • امکان گذراندن دوران خدمت سربازی در وزارت اطلاعات
  • استخدام فارغ التحصیلان در وزارت اطلاعات

لازم به ذکر است که دانشگاه هایی که دارای شرایط خاص هستند را بطور کامل بررسی کرده و به آن پرداخته ایم. براری مطالعه آن بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مشاوره تحصیلی آکو

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کامل درباره دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را بطور کامل شرح دهیم. در صورتیکه به رشته های دانشگاهی این دانشگاه علاقه دارید می توانید اطلاعات و معرفی آن ها را در سایت پرسا مطالعه کنید. همچنین در کانال تلگرامی مشاوره آکو نیز عضو شوید تا سوالات مشاوره ای خود را از مشاوران آکو بپرسید.

محصلان عزیز در اینستاگرام آکو از اخبار تحصیل جدید باخبر شوید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا