پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

مصوبات کنکور 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در 2 تیر ماه 1400 سیاست هایی مربوط به مصوبات کنکور 1402 توسط شورای انقلاب اسلامی مصوب شد. در این خبر درباره پنج سیاست مصوب توضیح می دهیم. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۴۰۲ کنکور برای دروس اختصاصی دو بار در سال برگزار خواهد شد. بر طبق این طرح تاثیر 60 درصدی معدل کتبی نهایی در کنکور 1402 تنها به دروس عمومی اختصاص می یابد. و کنکور این طرح شامل کنکور 1401 نمی شود. بهترین برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲، کسب نمره بالا در دروس عمومی و یادگیری مفهومی و تست زنی در دروس اختصاصی است.

حذف کنکور لغو شد

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال حذف کنکور گفت: کنکور یعنی سنجش و پذیرش که در قالب این معنی حذف شده است. سنجش در کنکور یعنی ۶۰ درصد آن به آموزش و پرورش واگذار شده است و ۴۰ درصد باقی مانده به خود داوطلب بر می‌گردد که در مدت زمان ۴ ساعت باید آزمون کنکور دهد. وی تصریح کرد: قرار شده کنکور سراسری تا دو بار در سال برگزار شود، بنابراین اگر به شکل قبلی کنکور که هیجان و نگرانی وجود داشت نگاه کنیم باید گفت که کنکور حذف است، ولی سنجش و پذیرش همچنان در کنکور وجود دارد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در ادامه گفت: اگر سنجش و پذیرش در کنکور وجود نداشته باشد دیگر عدالتی نخواهد بود، بنابراین کنکور حذف نشده است و نخواهد شد و تنها با برگزاری دوبار در سال آن را ساماندهی خواهیم کرد.

پنج مصوبه کنکور 1402

  1. مصوبه اول کنکور ۱۴۰۲ مبنی بر آن است که در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۴۰ درصد خواهد بود.اعمال تاثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی، مستلزم رعایت دو نکته مهم و اساسی می باشد:
  • تقلبی در سوالات مطلقا صورت نگیرد.
  • سطح سوالات بالا باشد.

2. مصوبه دوم کنکور ۱۴۰۲ آن است که کنکور سراسری مختص دروس تخصصی باشد و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل می‌شود و سوابق تحصیلی مبنای ارزیابی نهایی خواهد بود.

3. مصوبه سوم این بود که کنکور دو بار در سال برگزار شود که فشار و اضطراب از روی دانش آموزان برداشته شود. بهترین مزایای این مصوبه، جلوگیری از استرس های پیش از کنکور و آشنایی دانش آموزان با سبک سوالات و نقاط ضعف و قوت آن هاست.

4. مصوبه چهارم این است که نتایج آزمونی که دانش آموزان در آن شرکت می‌کنند تا دو سال اعتبار خواهد داشت و دانش آموزان می‌توانند از نتایج آن تا دو سال استفاده کنند.

5. مصوبه پنجم درباره پذیرش بود که دانشگاه‌های کشور می توانند یک حد نصاب برای معدل بگذارند و بر اساس آن مشخص کنند که تا چه معدلی را پذیرش می‌کنند و اگر معدل داوطلب از میزان مشخص پایین‌تر باشد این اختیار به دانشگاه ها داده می‌شود که داوطلب را پذیرش نکنند. در چنین شرایطی، احتمال تقلب در دانشگاه ها و تبعیض های پذیرش دانش آموز بالا می رود.

کلیه مصوبه های گفته شده، تبصره ها و تغییراتی خواهد داشت که در جلسه بعد ادامه خواهد یافت.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر مصوبات کنکور 1402 سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا