پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منتکنیک های کنکور

نحوه مطالعه گرامر و اهمیت آن

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

گرامر در زبان انگلیسی پایه و اساس یادگیری این درس است. هرچند این روزها بیشتر دانش آموزان با کمک کلاس های زبان آموزشگاهی مشکل کمتری با این درس دارند اما یادگیری تست های گرامر زبان انگلیسی هنوز هم برای داوطلبان کنکور چالش بزرگی است. در ادامه علاوه بر بیان اهمیت گرامر در کنکور ، به آموزش بهترین روش مطالعه روش صحیح خواندن و یادگیری گرامر زبان انگلیسی کنکور خواهیم پرداخت. مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو همراه شما از شروع تا انتخاب رشته کنکور سراسری.

بهترین روش مطالعه گرامر زبان انگلیسی کنکور

بهترین روش برای یادگیری گرامر خواند مداوم قوانین و حل کردن تمرین زیاد است. درست است که خیلی ساده به نظر میرسد اما روش مطالعه درست گرامر زبان انگلیسی برای کنکور همین است. شاید اینور و آنور شنیده باشید که باید گرامر را به روش طبیعی و با گوش دادن زیاد مثل زبان مادری یاد گرفت. اما این روش برای خواندن زبان برای کنکور جواب نمیدهد. بگذارید بیشتر این موضوع را برایتان شرح دهیم.

روش مطالعه گرامر زبان انگلیسی کنکور 

اولا اینکه برای حل کردن تست های کنکور نیازی به تسلط روی صحبت کردن و گوش دادن نیست و صرفا دانستن قوانین گرامر و استثناء های آن اهمیت دارد. ضمنا برای خواندن قوانین گرامر زبان انگلیسی برای کنکور چندان وقت زیادی ندارید. این درخالی است که روش یادگیری طبیعی گرامر حداقل شش ماه و به صورت مستمر وقت نیاز دارد. درست است که زبان درس مهم و تعیین کننده ای در کنکور است اما یک داوطلب کنکوری نمیتواند هرروز برای یادگیری این درس وقت بگذارد!

پس تا اینجه باهم به توافق رسیدیم که تنها روش مطالعه و یادگیری گرامر زبان انگلیسی خواندن قواهد و سپس تمرین و تکرار تست ها است.

روش خواندن  گرامر زبان کنکور

بهترین روش برای مطالعه و یادگیری گرامر زبان انگلیسی کنکور ، جمله سازی است. سعی کنید بعد از هربار خواندن قوانین جدید ، برای خودتان جمله های معنی دار بسازید. به این روش حتی روی بخش لغات نیز تسلط بیشتری پیدا میکنید. اگر برای 100 زدن گرامر کنکور درس میخوانید پس تست زدن را فراموش نکنید.

 اگر تستی را اشتباه زدید یا فکر کردید نکته خاصی در طراحی این سال استفاده شده است ، این نکته یا استثناء را در یک دفترچه بنویسید و برای آن چند مثال بزنید. درصورتی که مثال ها را از خودتان نوشته باشید، تاثیر این تمرین بیشتر خواهد شد. فراموش نکنید که هرکس با زبان خودش بیشتر آشناست پس جملات و نکات را نیز به زبان خودتان و جوری که بعدا متوجه شوید بنویسید لازم نیست حتما کتابی و رسمی باشد.

شاید مسخره به نظر بیاید ولی سعی کنید درمورد اتفاقات روزمره ای که در زندگیتان می افتد از نکته گرامری که جدیدا یاد گرفته اید استفاده کنید. لازم نیست جایی یادداشت کنید یا اصلا آن را بلند به زبان بیاورید، همین که در ذهنتان گرامر مورد نظر و نکات و زمان استفاده از آن مرور میشود کافی است.  مثلا اگر این هفته درس قواعد گذشته را خوانده اید میتوانید درباره کارهایی که صبح انجام دادید به کمک قواعد گذشته زبان انگلیسی با خودتان صحبت کنید.

بهترین روش مطالعه گرامر کنکور

شیوه درست تست زدن گرامر زبان انگلیسی در کنکور

اگر به دنبال تکنیک و روش هایی برای زدن تست های گرامر زبان انگلیسی کنکور بدون یادگیری صحیح یا درس خواندن هستید باید بگوییم که اشتباه میکنید. هرچند حدود 15 سال پیش میشد روی شانسی زدن و شناسایی ترتیب قرار گیری پاسخ های صحیح در پاسخنامه برای قبول شدن در کنکور حساب کرد اما  در سال 1400 و با پیچیدگی مبحث کنکور و سوال های این آزمون ، شانس هیچ کاره ای در سرنوشت کنکور شما نیست.

 راه حل صد زدن زبان در کنکور تکرار و تمرین و حل کردن تست و تمرین زیاد است. پیشنهاد میکنیم روزانه حداقل نیم ساعت را به خواندن زبان انگلیسی اختصاص دهید و لغات یا گرامر و کلوز تست ها را مرور کنید.اما اگر مایلید بدانید که انواع روش های تست زدن و آزمون دادن برای صرفه جویی در وقت و عدم دریافت نمره منفی چیست میتوانید مقاله مفصلی که درباره تکنیک های صحیح آزمون دادن نوشته ایم را مطالعه کنید.

آنالیز تست های  گرامر زبان انگلیسی در کنکور

زبان انگلیسی در کنکور سراسری شامل 25 سوال است که از کتاب های پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم مطرح شده اند. ضریب این درس برای تمامی رشته ها 2 است و داوطلبان حدود 20 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات زمان دارند. از این مدت حدود 5 دقیقه را باید برای پاسخ به چهار سوال گرامر زبان انگلیسی کنکور اختصاص دهید.

بنابراین اگر بتوانید روش صحیح خواندن گرامر زبان انگلیسی را برای کنکور بلد باشید میتوانید حدود 16 درصد از کنکور را تضمین شده بدانید. هرچند که لغات و کلوز تست هردو اهمیت بیشتری در سوالات کنکور دارند اما گرامر را کمتر داوطلبی درست جواب میدهد پس شما با پاسخ  صحیح میتوانید تراز خوبی را کسب کنید.

تست های گرامر خارج از کتاب در کنکور سراسری

تست های گرامر خارج از کتاب به درد شما نمیخورد ! بهتر است که این را قبول کنید. درست است که کلاس های تقویتی زبان انگلیسی میتواند بسیار کمک کننده باشد. و بی شک بسیاری از داوطلبان کنکور دارای مدارک آیلتس و تافل زبان انگلیسی هستند و بی شک خیلی بیشتر از سطح کتاب های مدرسه زبان انگلیسی بلدند. اما باور کنید که تست های گرامر خارج از کتاب زبان انگلیسی برای کنکور به دردتان نمیخورد.

البته درمورد مبحث لغات موضوع متفاوت است و بد نیست لغات خارج از کتاب زیادی بلد باشید، اما در مبحث گرامر این موضوع تضمینی است.

در عوض به جای اینکه به فکر یادگیری قواعد بیشتر در زبان انگلیسی باشید که احتمالا به دردتان نمیخورد، بهتر است به فکر یادگیری روش درست مطالعه گرامر زبان انگلیسی برای کنکور باشید و روش خواندن منحصر بفرد خودتان را پیدا کنید. در راستای کمک به یادگیری بیشتر شما عزیزان در ادامه جزوه کامل گرامر زبان انگلیسی کنکور را به صورت فایل PDF  در اختیار شما قرار داده ایم.

برای دانلود پی دی اف کامل جزوه قواعد زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

بهترین منبع برای یادگیری قواعد زبان انگلیسی کنکور

هرگز فراموش نکنید که در کنکور بهترین منبع برای شروع درس خواندن کتاب درسی است. بعد از اینکه کتاب را بطور کامل مطالعه کردید ، میتوانید به سراغ کتاب های کمک درسی ، کتاب های تست و منبع های دیگر بروید. انتخاب بهترین منبع برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کاملا بستگی به روش درس خواندن شما دارد.

 البته فراموش نکنید که در مورد روش درس خواندن و البته انتخاب منبع تست حتما با مشاور متخصص کنکور مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. بعد از اینکه با توجه به نظر مشاورتان روش مطالعه درس به درس یا موضوعی را برای گرامر زبان انگلیسی کنکور انتخاب کردید ، میتوانید از یکی از منابع زیر برای یادگیری بهتر و تست زنی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین منبع برای کنکور

منابع برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کنکور به روش موضوعی

از بهترین منابع در روش موضوعی برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کنکور ، کتاب گرامر زبان انگلیسی سیر تا پیاز موضوعی گاج است. یکی دیگر از کتاب های موضوعی موثر در روش مطالعه درس به درس گرامر زبان انگلیسی برای کنکور ، کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی لقمه از انتشارات مهر و ماه است. در ادامه درباره ویژگی های این دو کتاب بیشتر توضیح خواهیم داد.

کتاب گرامر سیر تا پیاز گاج

در کتاب سیر تا پیاز گاج بهترین تکنیک و روش آموزش برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کنکور به روش موضوعی پیش گرفته شده است. قواعد کتاب های دهم تا دوازدهم در کتاب سیر تا پیاز بر اساس اهمیت آنها در کنکور و تعداد سوالهای مطرح شده در کنکور های اخیر اولویت بندی شده اند. این کتاب فقط درسنامه نیست و بعد از درسنامه کامل ، تست های کنکور سالهای گذشته و تست های تالیفی مرتبط با این مبحث همراه با پاسخنامه تشریحی با هدف آموزشی برای دانش آموزان آمده است.

بهترین کتاب برای یادگیری گرامر زبان در کنکور 1401

هرچند این کتاب دارای تست هست اما برای تمرین کامل هر مبحث کافی نیست و بیشتر بهتر است از درسنامه آن به عنوان منبع استفاده کنید و از کتاب های تست جامع که دارای تست های ترکیبی از همه مباحث هستند به عنوان منبع تست زنی استفاده کنید.

کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی لقمه انتشارات مهر

کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی لقمه از انتشارات مهر یکی دیگر از منابع مفید در روش خواندن موضوعی گرامر زبان انگلیسی کنکور است. این کتاب برتری های ظاهری و گرافیکی نسبت به کتاب سیر تا پیاز گرامر گاج دارد. اما میتوان گفت از نظر محتوایی تقریبا برابر و بلکه کمی هم پایین تر از کتاب گاج است. در طراحی و چاپ کتاب جیبی گرامر کاربردی مهر و ماه رنگبندی خوبی استفاده شده است. بخش های مختلف کتاب لقمه به ترتیب درس های کتاب های درسی قرار نگرفته اند و این برای داوطلبانی که درس به درس میخواهند زبان انگلیسی را بخوانند ناخوشایند است.

استفاده به جا از تصاویر و شکل های جذاب و فونت و تم نوشتاری مخصوص ، یکی از علت های جلب دانش آموزانن به این کتاب است. اما از بزرگترین معایب این کتاب نداشتن تمرین و تست برای تثبیت کردن نکته در ذهن دانش آموز است. پس اگر لقمه مهر و ماه را بخرید بی شک نیاز به یک کتاب تست درست و حسابی نیز خواهید داشت.

روش مطالعه گرامر زبان انگلیسی کنکور  با کتاب گرامر موضوعی زبان انگلیسی مهر و ماه

بهترین منابع برای مطالعه گرامر کنکور به روش درس به درس

احتمالا خیلی از شما کنکوری های عزیز شنیده اید که متاب جامع زبان کنکور شهاب اناری از انتشارات مبتکران ، بهترین کتاب برای خواندن گرامر و کلوز تست و البته لغات انگلیسی کنکور است. خب اینهمه آدم که بیخود نمیگویند! بله کتاب شهاب اناری برای روش یادگیری درس به درس گرامر زبان انگلیسی کنکور از بهترین منابع است. اما درکنار آن کتاب های آی کیو گاج ، زبان جامع خیلی سبز و زبان انگلیسی جامعع کنکور انتشارات مشاوران نیز حرفی برای گفتن دارند. برای شناخت بیشتر این کتاب ها با ما همراه باشید.

کتاب زبان کنکور شهاب اناری انتشارات مبکران

روش خواندن گرامر زبان کنکور

هرچند پیش از این درباره کتاب های زبان مبتکران توضیح کاملی داده ایم و در مقاله “معرفی کتاب زبان کنکور انتشارات مبتکران” میتوانید اطلاعات کافی را بدست آورید. اما اینجا تیتروار درباره بهترین کتاب برای مطالعه گرامر و لعات زبان انگلیسی کنکور به روش درس به درس توضیحاتی خواهیم داد.

  • درسنامه کامل و جامع و روان با ذکر نکات تستی برای کنکوری ها
  • طبقه بندی تست ها براساس موضوع بندی درسنامه در هر درس
  • تست های موضوعی ، ترکیبی ، تالیفی و تست های کنکور در همه مباحث لغات و گرامر و کلوز تست همراه با پاسخنامه تشریحی
  • طراحی جلد زیبا و گرافیک و فونت و رنگ آمیزی جذاب در کتاب
  • 464 صفحه کتاب و 1734 تست

کتاب های آیکیو گاج برای خواندن درس به درس گرامر زبان انگلیسی

این کتاب برای دانش آموزان قوی تر مناسب است چون مطالعات و تحقیقات نشان داده که سطح تست ها کمی بالاتر از سطح کنکور است. اما نکته جالبی که در سری کتاب های جدید آیکیو گاج مشاهده میکنید، گرافیک جالب و استفاده از تصویر های کاریکاتوری است. این ویژگی زیاد در کتاب های تست و کنکور گاج (برعکس انتشارات خیلی سبز) مشاهده نمیشود.

در کتاب جامع زبان آیکیو درسنامه واقعا کاملی تعبیه شده است. در این درسنامه به همه پایه های دهم و یاززدهم و دوازدهم به یک اندازه پرداخته شده است و به همین دلیل است که یکی از بهترین منابع برای مطالعه گرامر زبان انگلیسی به روش درس به درس است. چون هنگام خواندن گرامر اگر به مشکلی در دروس پایه بر بخورید میتواند نیاز شما را برطرف کند.

کتاب زبان انگلیسی جامع گاج سری آی کیو در زمینه لغات انگلیسی نیز بسیار عالی عمل کرده است و تمامی لغات مورد نیاز را در قالب جمله آموزش داده

خواندن گرامر به روش درس به درس با کتاب جامع زبان کنکور خیلی سبز

درسنامه روان با متن جذاب و مثال های جالب و تست های تالیفی خلاقانه زیاد از ویژگی های اصلی کتاب جامع زبان کنکور خیلی سبز است. اما نباید از انصاف گذشت و به این نکته اشاره کرد که خیلی سبز در زمبنه کلوز تست قوی تر از بخش های دیگر عمل کرده است. پس اگر اختصاصا برای یادگیری و تست زنی گرامر زبان انگلیسی کنکور به روش درس به درس میخواهید کتاب بخرید ، خیلی سبز نباید انتخاب اول شما باشد.

گرامر زبان انگلیسی در کنکور

زبان انگلیسی جامع کنکور انتشارات مشاوران

نمیتوان گفت درسنامه کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور انتشارات مشاوران آموزش به اندازه درسنامه کتاب های شهاب اناری یا آی کیو گاج خوب است اما درسنامه کافی و کاملی استو به اضافه اینکه در درسنامه روش های یادگیری لغات را برای دانش آموزان گذاشته اند و حتی بخش برنامه ریزی برای خواندن درس به درس زبان را در درسنامه گنجانده اند.

در بخش سوال ها و تمرین های کتاب جامع زبان مشاوران ، بجز تست ، سوالات تشریحی نیز گذاشته شده است که برای شب امتحان یا برای تفهیم بیشتر موضوع کمک کننده است. تست های کتاب شامل سه دسته ساده ، متوسط و سخت است و مجموعا 2000 تست تالیفی و کنکور دارد.

روش یادگیری گرامر زبان کنکور

اصلا گرامر را برای کنکور نخوانیم

اگر تصمیم دارید سوالات گرامر را در زبان انگلیسی کنکور جواب ندهید، احتمالا این احمقانه ترین کاری است که قرار است برای سرنوشت خود انجام دهید. گرامر یکی از قابل پیش بینی ترین بخش های سوالات زبان کنکور است که میتواند 16 درصد رایگان را در کنکور برایتان بخرد.

اما اگر خیلی در یادگیری گرامر زبان انگلیسی مشکل دارید و حتی با کمک مشاور و یادگیری روش صحیح خواندن و مطالعه موضوعی  یا درس به درس نیز نمیتوانید با گرامر زبان انگلیسی کنکور ارتباط برقرار کنید، بهترین کار این است که با مشاور خود در میان بگذارید ، تا پاسخ به سوالات لغات بیشتر یا کلوز تست را در برنامه تتان قرار دهند و با مدیریت زمان ، بخش گرامر را در کنکور کنار بگذارید.

اهمیت داشتن مشاور برای یادگیری رروش مطالعه صحیح گرامر برای زبان انگلیسی کنکور

مشاور میتواند به شما کمک کند نقطه ضعف خود را در یادگیری گرامر زبان انگلیسی بشناسید. شما میگویید نمیتوانم گرامر زبان را بفهمم اما چیزی که مشاور میشود این است که من در مقایسه دستور زبان انگلیسی با دستور زبان فارسی مشکل دارم!

یا اینکه من مدام جملات را تحت الفظی ترجمه میکنم پس نمیتوانم بفهمم که سوال از من چه چیزی میخواهد. شاید هم میشنود که من به اندازه کافی برای تثبیت قواعد زبان انگلیسی تمرین نکرده ام و تست حل نکرده ام چون به این درس علاقه ندارم!

مرکز مشاوره تخصصی کنکور در کرج

پس باتوجه به مشکلی که با این درس دارید ، میتواند بهترین روش مطالعه گرامر زبان انگلیسی کنکور را جلوی پایتان قرار دهد. سپس با شروع خواندن گرامر زبان انگلیسی کنکور به روش جدید متوجه میشوید که آنقدرها هم سخت نبود.

پس برای یادگیری روش صحیح مطالعه گرامر زبان انگلیسی کنکور ، نقش مشاور متخصص و متعهد را فراموش نکنید.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا