پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منکنکور سراسری

کنکور و معافیت تحصیلی داوطلبان پسر

کنکور و معافیت داوطلبان پسر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

شاید برای دختران موضوع خدمت مطرح نباشد، اما مسئله مهمی که برای آقایان مطرح است، کنکور و معافیت تحصیلی داوطلبان پسر از سربازی خواهد بود. در ادامه در این باره برایتان صحبت خواهیم کرد. از انواع حالاتی که می‌توانید از معافیت برخوردار باشید نیز سخن خواهیم گفت.

کنکور و معافیت تحصیلی داوطلبان پسر و  خدمت سربازی

کنکور و معافیت تحصیلی داوطلبان پسر از سربازی

این موضوع دارای چندین حالت مختلف است. یک نکته در آغاز بیان کنیم که شما به طور کلی یک سال فراغت از تحصیل خواهید داشت. یعنی بعد از پایان تحصیل و گرفتن مدرک در هر مقطعی که باشید، تا یک سال می‌توانید برای مقطع بالاتر اقدام کنید و پس از آن مشمول خواهید شد. همچنین تنها یک بار قادر به استفاده از این موضوع خواهید بود. اما این معافیت تحصیلی از سربازی با کنکور نیز خود مسائل خاصی را دارد. همه پسران بعد از پایان دبیرستان مشمول رفتن به سربازی هستند مگر اینکه در کنکور شرکت کنند و مشغول به تحصیل شوند و معافیت تحصیلی از سربازی بگیرند. اما چه چیزی درباره این معافیت تحصیلی برای داوطلبان کنکور پسر اهمیت دارد.

رفتن به سربازی یا کنکور برای پسران

برخی از افراد قید یک سال فرصت را زده و به خدمت می‌روند. حداقل ممکن است الان که خواننده این مطلب هستید به این موضوع فکر کرده باشید. رفتن به خدمت یک حسن و یک عیب دارد. اول از همه این که شما با این کار به مشکلاتی بر خواهید خورد به نام عدم تمایل به خواندن. عموماً با اصطلاح پشت آدم باد می‌خورد از آن یاد می‌کنند. بهتر است که در این باره حواستان را جمع کنید.

در خدمت باید ببینید که جز کدام دسته از افراد هستید. اولین گروه کسانی هستند که فرصت را غنیمت شمرده و به مدت دو سال خود را برای کنکور آماده خواهند کرد. تا بلافاصله پس از اتمام خدمت به سراغ کنکور بروند و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. البته این دسته بسیار اندک هستند. اما در رشته تجربی افراد موفق که این مسیر را طی کرده‌اند کم نیستند.

معافیت تحصیلی داوطلبان پسر با شرکت در کنکور در سال 1400 - مشاوره تخصصی کنکور آکو

گروه دوم نیز افرادی هستند که کاملاً از درس فاصله گرفته و همه چیز را به بعد از آن موکول می‌کنند. تحقیقات نشان داده که این گروه عموماً نتایج خوبی را در سال اول کنکور دادن مجدد نخواهند گرفت. این موضوع باعث از دست رفتن بسیاری از آرزوهای شما خواهد شد.

در مجموع این موضوع را در نظر بگیرید که شما با دیپلم در حال رفتن به خدمت هستید، به سختی بسیار زیادی دچار خواهید شد. مدرک تحصیلی خواه یا ناخواه در محل و نوع خدمت تأثیر مستقیم خواهد داشت.

معافیت از سربازی با کنکور

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که از شانس مجدد خود استفاده کنند. در بحث کنکور و معافیت تحصیلی داوطلبان پسر از سربازی، این سال حکم مرگ و زندگی دارد. البته نباید آن‌قدر خدمت را غول کنید و گرنه نتیجه تحت شعاع آن قرار خواهد گرفت. در این باره باید حواستان را جمع کنید. یک برنامه ریزی درست و خواندن بدون وقفه و طبق برنامه از اصلی‌ترین کارها خواهد بود.

نکات معافیت تحصیلی داوطلبان پسر از سربازی با کنکور

یکی از مهم‌ترین سوالات افراد مختلف در مورد کنکور دادن، بحث انصراف از دانشگاه خواهد بود. بسیاری از افراد هستند که می‌پرسند که آیا می‌توان از دانشگاه انصراف داد و مجدد در کنکور شرکت کرد؟

یک موضوع مهم این هست که در چه رشته‌ای می‌خواهید کنکور مجدد بدهید؟ اگر مثلاً دیپلم ریاضی داشته‌اید و کنکور ریاضی داده‌اید، حالا هم قصد کنکور ریاضی دارید، مشکلی نخواهد داشت. می‌توانید در آن شرکت کنید. البته به یک شرط. آن هم این که از فرصت فراغت تحصیل استفاده نکرده باشید.

کنکور و معافیت تحصیلی داوطلبان پسر از خدمت سربازی - مشاوره تخصصی کنکور در کرج

اما اگر بخواهید در کنکور رشته دیگری مثلاً تجربی شرکت کنید، باید حتماً پیش نیازهای آن را پاس کنید. این پاس کردن در خرداد یا شهریور باید رخ دهد و اگر نه حق ثبت نام در دانشگاه نخواهید داشت. حتی اگر رتبه لازم را بیاورید و از انتخاب رشته نیز موفق خارج شوید.

اما یک نکته اساسی در مورد این افراد وجود دارد و آن هم زمان انصراف خواهد بود. باید تا قبل از ثبت نام در کنکور انصراف از دانشگاه را داده باشید. یعنی حق ثبت نام در ترم زوج را نخواهید داشت. حواستان باشد که با توجه به این که در میانه سال تحصیلی از حق فرجه تحصیلی خود در حال بهره بردن، هستید، باید حتماً سال بعد به خدمت سربازی بروید. پس یک لبه تیز هست و توصیه می‌کنیم که شتاب زده عمل نکنید.

یک نکته مهم نیز این خواهد بود که در صورتی که دفترچه انتخاب رشته را پر کنید و یک دانشگاه حال دلخواه یا غیر دلخواه را قبول شوید ولی دانشگاه نروید، از کنکور سال بعد محروم خواهید بود و راهی به جز خدمت نخواهید داشت.

نقش مشاور در موفقیت کنکور و معافیت سربازی

در این بحث نیز واقعاً مشاور مهم خواهد بود. همه این موارد قوانین بود. حالا یک سوال دارم، واقعاً چه تضمینی برای قبولی شما وجود دارد؟ واقعیت این است که مشاور هم تضمینی نمی‌دهد، اما می‌تواند واقع‌بینانه حرف بزند. کنکور و معافیت تحصیلی داوطلبان پسر، می‌تواند به یک مسئله احساسی تبدیل شود. در نتیجه کورکورانه فرد تصمیم خواهد گرفت که چه کاری را انجام دهد.

از طرفی باید این مسئله را بیان کرد که هر فرد شاید خود را ببیند، اما شخص سوم بهتر خواهد دید. به خصوص می‌تواند عمق حفره‌های درسی شما را بگوید تا بتوانید بدانید که آیا می‌توانید به نتیجه برسید یا خیر.

همچنین مشاور با توجه به سابقه‌ای که دارد، می‌داند که دانش‌آموزان باید در چه سطحی باشند تا در رشته مد نظر قبول شوند. آنان با توجه به شرایط حال شما و همچنین شخصیتی که از شما به دست خواهند آورد، تصمیم گیری لازم را خواهند کرد.

[aparat id=’eNLCq’]

نکته دیگر نیز این خواهد بود که در سال دوم برنامه متفاوت می‌خواهید. این مورد از دستان خودتان بر نخواهد آمد. حتی اگر مشاورتان سال پیش خوب کار نکرده است، مشاور را عوض کنید. به هیچ وجه مشاور را حذف نکنید. علت این است که امسال از مدرسه فاصله گرفته‌اید و زمان بیشتری دارید. این موضوع شاید در دید اول جذاب باشد، اما به همان اندازه مخرب نیز خواهد بود. باعث خواهد شد که شما از درس خواندن فاصله بگیرید و درس خواندن را فراموش کنید.

مشاوره تخصصی کنکور درباره معافیت تحصیلی داوطلبان کنکور پسر میگوید

کنکور و معافیت تحصیلی داوطلبان پسر از خدمت سربازی یکی از مباحث بسیار مهم خواهد بود که هر کسی به آن بسیار دقت خواهد کرد. حواستان باشد که این موضوع بحث تصمیم یک شبه نخواهد بود. مسئله عقب افتادن تحصیلی نخواهد بود. لطفاً این موضوع را کنار بگذارید. علت این است که کسی با یک سال پشت کنکور ماندن عقب نیفتاده است.

امروزه بدانید موفقیت به سن نخواهد بود. اما نکته مهم این است که انتخاب کنید که برای خواسته خود منتظر بمانید یا به خدمت سربازی بروید. همه چیز با شما خواهد بود. این نکته را مجدد بیان می‌کنیم که تنها 1 سال بعد از گرفتن دیپلم فرصت تحصیل خواهید داشت و بعد از آن مشمول خدمت خواهید شد.

فراغت تحصیل چه میزان خواهد بود؟

شما بعد از گرفتن مدرک دیپلم به مدت 1 سال فراغت تحصیل خواهید داشت.

آیا معافیت تحصیلی قابل تمدید خواهد بود؟

خیر. بعد از یک سال معافیت تحصیل قبل از کنکور ، مشمول خدمت سربازی خواهید شد و باید به سربازی بروید.

اگر در میانه خدمت، در کنکور شرکت کرده و قبول شویم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در حقیقت وقتی قبول می‌شوید، می‌توانید توقف خدمت را فعال کرده و به تحصیل بپردازید. پس از پایان تحصیل باید ادامه سربازی را انجام دهید.

آیا امکان قبولی در سال دوم وجود دارد؟

همه چیز به خودتان بستگی دارد. بهترین راه قبل از هر تصمیمی این خواهد بود که با یک مشاور تحصیلی صحبت کنید و از او مشورت بگیرید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا