پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی آزمون قلم چی
به این نوشته امتیاز دهید

دغدغه تعداد زیادی از دانش‌آموزان این است که در کدام آزمون آزمایشی شرکت کنند که استانداردهای لازم را داشته باشد.

طبیعتاً شرکت در آزمون‌های آزمایشی منجر به منسجم‌تر شدن روند مطالعاتی دانش­‌آموز می‌شود و فرد می‌تواند به سنجش و ارزیابی بهتری از خود برسد.

در قسمت اول این مقاله می‌خواهیم به معرفی آزمون‌های مؤسسه قلم ­چی بپردازیم. برای انتخاب آزمونی مناسب، پیشنهاد می‌کنم این مقاله و مقاله‌­های بعدی ما را از دست ندهید.

در ابتدای امر به این نکته اشاره می‌کنم که قرار نیست در این مقالات به شما بگوییم که چه آزمونی شرکت کنید یا برای آزمونی خاص تبلیغ کنیم. صرفاً معیارهای مختلف آزمون‌ها را بررسی می‌کنیم. درهایت این خود شما هستید که انتخاب می‌کنید چه آزمونی شرکت کنید.

مؤسسه قلم­ چی:

همان‌طور که می‌دانید مؤسسه قلم­ چی از معروف‌­ترین مؤسسه‌ها در زمینه آموزشی و کنکوری است. آزمون‌های این مؤسسه هر دوهفته یکبار برگزار می‌شود و در طول سال تحصیلی شامل 20 آزمون می‌باشد.

این آزمون‌ها دارای برنامه راهبردی خوبی است که به شما کمک می‌کند برنامه طولانی مدتی برای خود داشته باشید. همچنین وجود زوج درس‌ها و ایستگاه‌های جبرانی این امکان را به شما می‌دهد که دروس خود را بارها مرور کنید و در صورت عقب­ماندگی از دروس بتوانید آن را جبران کنید.

سطح سؤالات قلم­ چی:

در حالت کلی ما شاهد سؤالات دشواری در آزمون‌های قلم ­چی هستیم. گاهاً سطح این سؤالات از سؤالات کنکور سراسری بالاتر است! توجیهی که خود مؤسسه برای این موضوع دارد این است که اگر شما بتوانید به سؤالات سخت‌تر پاسخ دهید به‌راحتی می‌توانید از پس کنکور بربیایید. البته لازم به ذکر است که این موضوع ممکن است برای بعضی از کنکوری‌ها برعکس عمل کند!

جامعه آماری قلم­ چی:

از نظر جامعه آماری آزمون‌های قلم ­چی با تعداد زیادی شرکت‌کننده مواجه هستند. این بالا بودن جامعه آماری باعث می‌شود شما خودتان را با رقبای بیشتری بسنجید. درنتیجه به ارزیابی نسبی نسبت به خود برسید.

محدوده تراز آزمون‌های قلم­چی از 3500 تا 8000 است. اگر با مقوله تراز آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنم سری به پادکست تراز و رتبه آزمون‌های آزمایشی که قبل‌تر در سایت قرار گرفته است بزنید.

کارنامه آزمون‌های قلم ­چی:

کارنامه آزمون‌های قلم­ چی بعدازظهر هر آزمون روی سایت قلم­چی قرار می‌گیرد. کارنامه‌های قلم ­چی به طور کامل و جامع به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف و قوت خود را بیابید و دید کلی نسبت به روند تحصیلی خود در سال کنکور پیدا کنید.

هزینه ثبت‌نام و یک نکته منفی!

در رابطه‌ با هزینه ثبت­ نام در این آزمون‌ها باید گفت هزینه این آزمون‌ها از آزمون‌های آزمایشی دیگر بالاتر است و هزینه در هر شهر با شهر دیگر متفاوت است.

و نکته‌­ای که در انتها لازم می‌دانم به آن اشاره کنم این است که میزان تقلب در این آزمون‌ها زیاد است و تراز افرادی که خودشان تلاش کردند کاهش می‌یابد. البته این موضوع بدین معنی نیست که به‌هیچ‌عنوان نمی‌شود به سنجشی درست رسید! درهرحال شما پس از هر آزمون می‌توانید خودتان را نسبت به گذشتهٔ خود بسنجید.

4wvapwn1nplt

ترازت چند شد؟!

ترازت چند شد؟! جمله‌ای که در دوران کنکور بسیار بین بچه­‌ها رواج دارد و تراز بالا و افزایش تراز را افتخار بزرگی برای خود می‌دانند! به شما توصیه می‌کنم اگر روحیه رقابتی پایینی دارید و نمی‌توانید ببینید که تراز هم‌کلاسی‌هایتان از شما بالاتر است و توان کنترل استرس خود را ندارید از آزمون‌های قلم ­چی برای بررسی وضعیت خود استفاده نکنید اما اگر در پی یافتن نقاط ضعف خود هستید و دوست دارید در جو رقابتی پر فشاری قرار بگیرید پیشنهاد می‌کنم در این آزمون‌ها شرکت کنید و با برنامه‌­ای منسجم به پیشرفتی عالی برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا