پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه‌ های آزاد اسلامی در سال 1361 باهدف جذب دانشجو راه‌اندازی شدند و به یکی از بزرگ‌ترین واحدهای آموزشی کشور تبدیل شدند. یکی از بهترین دانشگاه‌های آزاد در شمال کشور، دانشگاه آزاد چالوس می‌باشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس در استان مازندران واقع شده است و هم اکنون 3684 دانشجو در این واحد در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آزاد واحد چالوس هم از طریق کنکور سراسری و در بعضی از رشته‌ها بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد و هر ترم شهریهٔ ثابت و متغیری را از دانشجویان دریافت می‌کند. اعتبار مدرک این دانشگاه نیز مانند تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد و از اعتبار خوبی برخوردار می‌باشد. افراد می‌توانند جهات استخدام در سازمان‌های مختلف این مدرک را ارائه دهند. یکی از مسائل مهم برای دانشجویان به جهت انتخاب دانشگاه محل دانشگاه و امکانات آن است که در ادامه به بررسی امکانات و ساختمان دانشگاه آزاد چالوس می‌پردازیم.

دانشگاه آزاد چالوس واحد چالوس مازندران

یکی از واحدهای دانشگاه آزاد استان مازندران در شهر چالوس واقع شده است. این دانشگاه در سال 1365 راه‌اندازی شد تا دانشجویان بتوانند در 5 رشته ارائه شده در این واحد به تحصیل بپردازند. شهر چالوس در استان مازندران یکی از قدیمی‌ترین شهرهاست و دارای چندین دانشگاه می‌باشد. در حال حاضر این واحد دانشگاهی در شهر چالوس، خیابان 17 شهریور، روبروی مسجد امام حسین واقع است.

مسیر رفت و آمد به دانشگاه از دیگر شهرهای استان مازندران نیز راحت می‌باشد چراکه وسایل ایاب‌وذهاب دانشجویان و اساتید توسط مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس فراهم شده است و دانشجویان و اساتید می‌توانند از سرویس برای رفت و آمد استفاده کنند. اگر کنکوری هستی و میخواهی درباره این دانشگاه اطلاعات تخصصی کسب کنی با ما همراه باش. در ادامه مقاله به توضیح نحوه پذیرش، رتبه علمی دانشگاه آزاد واحد چالوس، رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه آزاد چالوس در مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکتری و سطح امکانات رفاهی این دانشگاه خواهیم پرداخت.

unnamed

نحوه پذیرش دانشگاه آزاد واحد چالوس

دانشگاه چالوس مانند تمامی دانشگاه‌های کشور هرساله از طریق برگزاری کنکور سراسری در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد. همچنین هرساله این دانشگاه به پذیرش دانشجو در بعضی از رشته ها بصورت بدون کنکور می‌پردازد که لیست این رشته‌ها نیز در وب سایت اختصاصی دانشگاه آزاد واحد مازندران چالوس اعلام می‌گردد. مدارک لازم جهت ثبت‌نام در دانشگاه آزاد چالوس به شرح زیر می‌باشد:

  • مدرک دیپلم نظام جدید
  • مدرک پیش‌دانشگاهی
  • کلیه صفحات شناسنامه
  • کارت ملی
  • ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی و ریز نمرات سه سال دبیرستان
  • اسکن کارت پایان خدمت

رتبه علمی دانشگاه آزاد واحد چالوس

از زمان آغاز فعالیت دانشگاه آزاد چالوس تا کنون باتوجه‌به افزایش تعداد دانشجویان و تخصصی‌تر شدن دروس، این دانشگاه به جهت افزایش سطح کیفی و علمی دانشگاه محیطی برای آموزش‌های تخصصی‌تر و دانشکده‌های مجزا و تخصصی را تأسیس کرده است. همین امر منجر به افزایش رتبه دانشگاه آزاد مازندران واحد چالوس شده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده این دانشگاه تاکنون 3657 مقاله علمی معتبر داشته که تمامی آنها در نشریه‌های داخلی معتبر به چاپ رسیده‌اند. از بین این مقالات 159 مقاله ژورنالی و 3498 مقاله کنفرانسی است. علاوه بر همهٔ اینها این دانشگاه ناشر و صاحب‌امتیاز 3 مجله تخصصی می‌باشد. همچنین در میان مقالات 317 مقاله علمی معتبر بین‌المللی از این دانشگاه استخراج شده است. در کل رتبه دانشگاه آزاد اسلامی چالوس در کل کشور 30 و از نظر تولید علم و در مقایسه با دانشگاه‌های کل کشور رتبه 81 را به خود اختصاص داده است.

رشته‌ ها و دانشکده‌های دانشگاه آزاد واحد چالوس

باتوجه‌به اینک دانشگاه چالوس به جهت افزایش سطح علمی خود به تأسیس دانشکده‌های تخصصی پرداخته است، در نتیجه تعداد رشته‌های مورد پذیرش در این دانشگاه نیز افزایش پیدا کرده است. این دانشگاه در حال حاضر دارای دانشکده‌های زیر می‌باشد که قاعدتا رشته های خاص در دانشگاه آزاد با کنکور و با شرط رتبه ردر آزمون سراسری پذیرش دانشجو را انجام میدهند. برخی رشته ها نیز در دانشگاه آزاد چالوس به صورت بدون کنکور و با شرط معدل یا بدون شرایط خاص ثبت نام میشوند. بعد از معرفی دانشکده ها به معرفی رشته های ارائه شده با کنکور و بدون کنکور در هر دانشکده خواهیم پرداخت.

  • دانشکده حقوق و علوم سیاسی
  • دانشکده پرستاری و مامایی
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده مدیریت و حسابداری
  • دانشکده زبان و ادبیات فارسی
  • دانشکده سماء

رشته های با کنکور ارائه شده در دانشگاه چالوس

کارشناسی دانشگاه آزاد چالوس از تنوع رشته ارائه شده بیشتری برخوردار است و هرکدام از دانشکده‌ها به طور تخصصی به تدریس رشته‌های مربوط به خودشان می‌پردازند. رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس در حال حاضر به ترتیب اهمیت پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی، فقه و حقوق اسلامی، علوم سیاسی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی،  تولیدات گیاهی، صنایع چوب،  زبان‌شناسی و باستان‌شناسی میباشد. این رشته ها در مقطع کارشناسی و دکتری محدود تر میشوند. برای مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت در دانشگاه آزاد کلیک کنید.

  • مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد مازندران: حقوق عمومی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، علوم دامی – گرایش تغذیه، میکروبیولوژیو علوم جغرافیا میشود.
  • مقطع دکتری در دانشگاه چالوس: حسابداری، مدیریت دولتی، کارآفرینی

رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد چالوس

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مازندران چالوس به‌صورت بدون کنکور نیز در بعضی از رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد. در ادامه به معرفی رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد چالوس می‌پردازیم. لازم به ذکر است برای تحصیل در این رشته‌ها، افراد علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از سوابق تحصیلی خود در صورت داشتن معدل کافی بدون نیاز به رتبه مکفی در کنکور سراسری، به صورت آنلاین ثبت‌نام کنند.

  • حسابداری
  • الکتروتکنیک
  • نرم‌افزار کامپیوتر (کاردانی)
  • معماری سنتی
  • کاردانی معماری
  • صنایع چوب و سازه
  • حقوق
  • روان‌شناسی
  • آمار

14

امکانات رفاهی دانشگاه آزاد واحد چالوس

دانشگاه آزاد چالوس دارای دانشکده‌های تخصصی می‌باشد که هرکدام از این دانشکده‌ها مجهز به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های موردنیاز هستند. دانشجویان می‌توانند با استفاده از امکانات موجود در این آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها مواد درسی را به‌خوبی آموزش ببینند. همچنین باتوجه‌به اینکه این دانشگاه هرساله از سراسر کشو پذیرش دانشجو دارد مجهز به سیستم اتوماسیون رزرو غذا می‌باشد. همچنین به‌منظور رفاه حال دانشجویانی که از شهری جز شهر چالوس در این دانشگاه پذیرش می‌شوند خوابگاه دانشجویی تأسیس گردیده که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

نشانی و شماره تماس دانشگاه آزاد چالوس

آدرس دانشگاه آزاد چالوس: چالوس، خیابان 17 شهریور، روبروی مسجد امام حسین (ع)

صندوق پستی: 46615/397

تلفن: 01152226601 الی 4

فاکس: 01152226605

آدرس پست الکترونیکی:  info@iauc.ac.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا