پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

اساتید تام لند

معرفی استاد علی مقدم نیا ریاضی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

استاد علی مقدم نیا مدرس ریاضی کنکور تجربی یکی از کادر تدریس مجموعه آموزشی تاملند میباشد که این روز ها باتوجه به تدریس شیوایی که دارند، توانسته اند توجه ها را در خرید دوره های آنلاین و آفلاین ریاضی کنکور تجربی به خود جلب کنند.

البته که سبک کلاس ریاضی علی مقدم نیا در مجموعه تاملندبا کلاس های استاد ملاک پور ریاضی متفاوت است و نمیتوان بین این دو یکی را انتخاب کرد اما در ادامه بعد از بررسی بیوگرافی علی مقدم نیا تاملند، به مقایسه تدریس و کلاس های این دو استاد بزرگوار خواهیم پرداخت.

کلاس های ریاضی مقدم نیا در آموزشگاه تاملند در پکیج های نیتروتاملند، توربو تاملند و پکیج جامع ریاضی کنکور تجربی به صورت اختصاصی ارائه میشود و هر دوره جامع حدودا 48 جلسه(حدود 170 ساعت) آموزش را دربر میگیرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره نقاط قوت و ضعف تدریس استاد مقدم نیا، نخبه ای که میتوانست امروز در بهترین نقطه جهان زندگی کند ولی به قول خودش در کشورش ماند تا آینده را بسازد، با تیم مشاوره تحصیلی آکو همراه باشید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

بیوگرافی استاد علی مقدم نیا ریاضی

استاد مقدم نیا در دهه 40 سالگی زندگی اش است و متولد 3 تیر ماه و متاهل است. او استاد پر حاشیه ای نیست و ترجیح میدهد از زندگی شخصی اش فقط روز تولدش را در صفحه اینستاگرام کاری اش به اشتراک بگذارد. اما باتوجه به سابقه بیش از 15 سال تدریس ریاضی کنکور، اطلاعات زیادی از افتخارات شغلی او در اختیار است.

برخلاف بسیاری از اساتید ریاضی کنکور که ادعای مدارک ارشد و فوق لیسانس دارند، استاد علی مقدم نیا در این باره هیچ ادعایی ندارد و گفته است که رشته عمران در دانشگاه علم و صنعت ایران خوانده است. یکی دیگر از افتخارات استاد مقدم نیا ریاضی، تحصیل در مدارس علامه حلی تهران است که بهترین مدرسه متوسطه دوم در تهران است.

او در طول سابقه تحصیلش مدرس مدارس فرزانگان و علامه حلی و آموزشگاه های برتر کنکور در تهران نیز بوده است و معلم ده ها رتبه دو رقمی و تک رقمی کنکور نیز بوده است که این روزها دوره های اختصاصی ریاضی کنکور تجربی را در مجموعه آموزشی آنلاین تاملند ارائه میکند.

ویژگی خاص تدریس استاد علی مقدم نیا در طرح درس ویژه ایشان است که با حل تست های سطح بالا در کلاس میتواند ترکیب برنده ریاضی کنکور انسانی باشد.

کتاب های کمک درسی تالیف علی مقدم نیا

فعالیت به عنوان طراح سوالات آزمون های آزمایشی قلمچی و مشارکت در تالیف کتاب های انتشارات گاج مثل میکروطبقه بندی گاج، مولف کتاب دور دنیا در 4 ساعت گاج، ریاضیات تجربی گام اول(در دو جلد سوالات و پاسخنامه) و ریاضی جامع کنکور تجربی منتشران نیز در سابقه فعالیت تخصصی او وجود دارد.

از کتاب های تالیفی دیگر استاد مقدم نیا میتوان اولین کتاب آنلاین ریاضی تجربی کشور را نام برد که ابتکار خود استاد بوده است و با نام کتاب تست آنلاین منیاز با قیمت مناسب و البته ابتکارات تدریس و تست توسط این استاد به فروش میرسد.

یک خلاقیت جالبی که استاد علی مقدم نیا در انتشار کتاب گام اول ریاضی که در همکاری با همان مجموعه منیاز بوده است، ارائه فایل های حل ویدئویی تست های موجود در کتاب با اسکن یک بارکد داخل جلد کتاب است. البته که استاد محمد مصطفی ابراهیمی هم در این کار نقش چشم گیری داشته است.

کتاب گام اول استاد مقدم نیا

سبک تدریس ریاضی استاد مقدم نیا

تدریس ریاضی استاد مقدم نیا مفهومی و تحلیلی است و خوبی کلاس قسمت های نگاه به گذشته است که میتواند دانش آموزان ضعیف تر را نیز در تدریس مبحث جدید همراه کند. همچنین تکرار چندباره مباحث مهم و پیچیده، کلاس های وی را برای دانش آموزان کندتر مناسب میکند.

برخلاف برخی اساتید ریاضی که سوال پرسیدن را گناه دانش آموز میدانند، استاد مقدم نیا با آغوش باز سوالات دانش آموزان را پاسخ میدهند و تسلط کافی را بر تست های جدید و سوالات ریشه ای نیز دارند.

بجز سوالات دانش آموزان، تست هایی که در کلاس حل میشوند هم سطح بالایی دارند و حتی روش حل آنها به صورت مفهومی و پایه ای است. کلا تدریس ریاضی استاد مقدم نیا تست محور است که تا به الان هم بهترین نتیجه را برای تقویت سطح ریاضی دانش آموزان داشته است.

اگر استاد بخواهد دائم از بدیهیات ریاضی استفاده کند یا بدون توضیح اولیه از روش تستی استفاده کند، دانش آموزان ضعیف تر از سرعت کلاس جا میمانند ولی استاد علی مقدم نیا این مشکل را با مدیریت صحیح سرعت کلاس حل کرده است.

رفع اشکال کلاس های استاد مقدم نیا ریاضی کاملا توسط خود استاد انجام میشود و شما با ثبت نام کلاس های ایشان واقعا از بیان شیوا و توانایی بالای خود استاد بهره مند میشوید نه دستیار های ایشان! علاوه بر توانایی استاد در انتقال مطالب، جزوه های اختصاصی خود علی مقدم نیا در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد که کامل و پر از تست های تحلیلی است.

مدیریت کلاس ریاضی مقدم نیا چگونه است؟

کلا استاد مقدم نیا معلم بی‌حاشیه ای است و در صفحه کاری اینستاگرامش هم بجز تدریس های بخش بخش رایگان و پست های انگیزشی برای کنکوری ها و چند پست تبریک تولد خودش چیزی دیده نمیشود. او در عین جدیت، توانایی مدیریت کلاس را برای جلوگیری از کسل کننده شدن کلاس دارند.

بررسی سطح کلاس ریاضی مقدم نیا

ارتباط چشمی استاد با دانش آموزان موجب ایجاد توجه میشود که همراهی آن با زمان های حل تست دانش آموزان و بررسی روش های دانش آموزان در حل تست، کلاس را از یکنواختی و متکلم وحده بودن استاد خارج میکند. البته که همین شرایط تا حدود ممکن در کلاس های آنلاین نیز برقرار است.

استاد در کلاس به صورت دوره ای آزمون میگیرد و در نهایت سوالات آزمون ها رفع اشکال میشوند که دانش آموزان را از میزان پیشرفتشان آگاه میکند. البته که استفاده از آزمون های آزمایشی برای این مهم باید عملکرد بهتری داشته باشد.

از نظر تحلیلگران تدریس اساتید و بزرگان کنکور، این طرح درس استاد مقدم نیا است که او را نسبت به سایر اساتید ریاضی کنکور متمایز میکند!

طرح درس استاد مقدم نیا ریاضی کنکور تجربی

همانطور که گفتیم استاد مقدم نیا در طول دوره کلا بین 4 تا 50 جلسه کلاس دارند که تقریبا هر سه یا چهار جلسه مربوط به جمع بندی یک مبحث است. اینکه برای هر مبحث حداقل 3 ساعت وقت گذاشته میشود، یعنی استاد زمان کافی برای حل تست های متنوع و رفع اشکال مبحث دارد.

طرح درس سال گذشته استاد مقدم نیا ریاضی تجربی به شرح زیر منتشر شده بود که به نظر میرسد استاد اعتقادی به تدریس درس به درس ندارد و البته این جلسات بدون در نظر گرفتن آزمون های کلاسی است.

image 29

کتاب های منبع تست استاد مقدم نیا در کلاس سال های گذشته، ریاضی جامع منتشران و آی کیو گاج بوده است و البته استفاده گاه به گاه از کتاب منیاز خودش نیز در برنامه بوده است! که به نظر میرسد حق نشر هر سه کتاب ها برای خود استاد بوده است و با وجودیکه میتوانست از یکی از منابع به صورت کامل برای تست زنی و آموزش استفاده کند، اما برای بالا رفتن تیراژ کتاب هایش این تکنیک را به کار برده است.

نقاط ضعف و قوت کلاس های علی مقدم نیا

فراموش نکنید که هر دانش آموزی باتوجه به روش درس خواندن و شخصیت خودش، با یکسری اساتید ارتباط بهتری برقرار میکند و یک سری از معلم ها برایش کاربردی نیستند. اما این تحلیل باتوجه به ویدئو ای تدریس و نظر برخی از دانش آموزانی است که در کلاس های علی مقدمنیا شرکت کرده اند.

نقات قوت که به تفصیل بررسی شد، روش تدریس مفهومی و طرح درس مفید برای تمام کردن همه مباحث موجود در سوالات کنکور، تفهیم کردن موضوع و حتی نگاه به گذشته در کلاس ها، برگزاری آزمون های تعیین سطح و چک کردن نکات سوالات در کلاس و … از مزایای ثبت نام کلاس های ریاضی او است.

اولین نقطه ضعفی که در کلاس او وجود دارد، همین چند منبعی بودن دانش آموزان است. ما به عنوان تیم مشاوره تحصیلی کنکور تجربی به شدت با چند منبعی بودن دانش آموزان به ویژه برای درس ریاضی که معمولا در آن ضعیف هستند مخالفیم!

نه تنها هزینه کتاب ها را میپردازید بلکه هیچکدام از کتاب ها را هم به طور کامل نمیتوانید استفاده کنید و به ویژه اینکه این سه منبع مورد استفاده در کلاس ریاضی مقدم نیا در سه سطح جداگانه قرار دارند.

مثلا دانش آموزان قوی چه نیازی به کتاب منتشران دارند یا دانش آموزان ضعیف چطور از کتاب دور دنیا یا آیکیو استفاده کنند وقتی سطح درسی شان پایین است؟

البته این موضوع ها نمیتواند عامل انتخاب نکردن استاد باشد چون همه معلم ها موظف هستند با سطح متوسطی پیش بروند که اکثریت دانش آموزان ز کلاس استفاده مفید داشته باشند.

کلاس های ریاضی مقدم نیا

یعنی واقعا اگر سطح پایینی در ریاضی دارید و به دنبال کسی میگردید که حداقل 40 درصد ریاضی رو بهت یاد بده این کلاس کاملا به درد میخوره ولی اگر به فکر صد زدن کنکور هستی و کلاس ریاضی مقدم نیا رو ثبت نام کردی به نظر میرسه که باید خودت تلاشت رو بیشتر کنی تا بتونی در کلاس از استاد سوالاتت رو بپرسی.

البته که استاد سواد و تسلط کافی به مسائل رو داره و میتونه سوال رو برات حل کنه و حتی به خوبی بهت آموزش بده (هرچی باشه دانشگاه علم و صنعت بوده) اما انتظار نداشته باشید در جلسه کلاس بتونه به چالش بکشونتت!

چرا استاد مقدم نیا را انتخاب نکنیم؟

نقطه منفی دیگری که پیش‌تر هم اشاره کردیم، هم سطح نبودن تست های حل شده در کلاس با سطح سوالات کنکور است. البته که تست های موجود در جزوه ها و کتاب های پیشنهادی، سطح خوبی دارند اما نمیتوان گفت که دانش آموز در کلاس میتواند تست های کنکور را حل کند.

حتی آزمون های کلاسی که برای تعیین میزان پیشرفت دانش آموزان گرفته میشود هم سطح درسی خیلی بالایی ندارند و سوال های چالشی در آنها دیده نمیشود. حداقل در کلاس های حضوری وی این بازخورد را گرفته ایم که این آزمون ها فقط برای گزارش آزمون ها به خانواده ها است و به همین دلیل سوالات آسان گرفته میشوند که همه درصد بالا بگیرند و رضایت بیشتر باشد.

نکته بعدی فورمول های زیادی است که استاد مدعی است باید آنها را حفظ کرد! شاید چون استاد مقدم نیا خودش در ریاضیات نخبه بوده است ، انتظار دارد که حفظ کردن چند فورمول برای دانش آموزان کاری نداشته باشد اما خب این روش برای همه دانش آموزان جواب نخواهد داد.

نظر دانش آموزان درباره کلاس های ریاضی استاد مقدم نیا

کلا سطح آموزش و ارتباط گیری استاد با دانش آموزان نمره خوبی در نظر سنجی درباره استاد علی مقدم نیا گرفته است اما بخش تطابق تست های حل شده در کلاس و جزوه ها با سوالات ریاضی کنکور تجربی 1402 نمره 6 از 10 را گرفته است!

کلاس علی مقدم نیا ریاضی کنکور تجربی

از طرف دیگر باتوجه به توضیحات اضافی که استاد برای تفهیم موضوع میزند، برای دانش آموزان خیلی قوی میتواند حوصله سر بر و موجب عدم پیشرفت دانش آموز در کلاس شود! این درحالی است که اهمیت یک کلاس تست خوب به میزان پیشرفت دانش آموزان قبل از تدریس اختصاصی استاد و بعد از آن است.

استاد مقدمنیا در تدریس مثلثات ریاضی کنکور انسانی واقعا ترکوند و شاید هر کسی به خوبی او نتونه مثلثات رو اون هم برای بچه های تجربی تفهیم کنه!البته که کلا روش تدریس استاد همین است اما انگار روش تدریس استاد مقدم نیا برای مثلثات خیلی کاربردی بود. روش او به صورت مرحله ای به شرح زیر بود:

توضیح صفر تا صد نسبت های مثلثاتی،پ و دایره های مثلثاتی و انتقال خیلی زیرپوستی به تست های آموزشی و توضیحات کامل در تست های اول. کمی نگاه به گذشته سال یازدهم برای جا افتادن مطلب برای بچه های ضعیف تر. بررسی تست های مبحثی و نهایتا بررسی معادلات و نمودار های مطالعاتی.

قیمت دوره های استاد علی مقدم نیا در تاملند باتوجه به آنلاین بودن در سال 1402 مناسب و تقریبا دو میلیون تومان است ولی بی شک کلاس حضوری استاد مقدم نیا در آموزشگاه های برتر تهران هم هزینه بیشتری دارد و البته برای یادگیری بازدهی بالا تری دارد.

مقایسه مقدم نیا با ملاک پور و حیدری و سادات و مظفری

استاد مقدم نیا بی شک استاد خوبی است که این روز ها هم نظر خیلی از داوطلبان کنکور تجرب را به خود جلب کرده است و ما به عنوان تیم مشاوره تحصیلی نمیتوانیم کسی را به عنوان بدترین یا بهترین معلم ریاضی کنکور معرفی کنیم، اما در ادامه مقایسه روش تدریس اساتید را باهم مقایسه میکنیم.

  • مقایسه استاد مقدم نیا و استاد ملاک پور

استاد ملاک پور بیان ساده تری از استاد مقدم نیا دارند و کمتر فورمول محور هستند اما در کلاس های استاد ملاک پور توضیح زیاد میشنوید و همین توضیحات زیاد مانع از تست حل کردن میشود. یعنی میتوان ادعا کرد که در کلاس های استاد مقدم نیا حل تست بیشتر و البته مشارکت دانش آموزی بیشتری را شاهد هستیم.

  • مقایسه استاد بابک سادات ریاضی و علی مقدم نیا

بی شک در یک نگاه متوجه میشوید که کلاس های استاد بابک سادات کلاس های فان تری هستند و کلا استاد انرژی بیشتری نیز دارند. اگر از آن دسته دانش آموزان هستید که ترجیح میدهید در کلاس جذابیت های خارج از درس بیشتری داشته باشید، کلاس بابک سادات مناسب تر است.

اما هر دو این اساتید ریاضی کنکور در کلاس تست های با سطح متوسط حل میکنند، توضیحات را روی تست میدهند و تعامل با دانش آموزان هم زیاد است. البته اساتید سادات و مقدم نیا در یک مجموعه تدریس نمیکنند!

  • تدریس استاد آریان حیدری و علی مقدم نیا را باهم مقایسه کنیم

آریان حیدری کلا به عنوان بهترین استاد ریاضی کنکور شناخته شده است و انصافا هم کلاس شاد و مفرحی را شاهد هستیم و هم آموزش با سطح بالایی انجام میشود. نکته ویژه ای که درباره کلاس های آریان حیدری وجود دارد، تغییر تکنیک های تدریس به تفکیک موضوع است. با اینکه دانش آموز شاید متوجه نشود اما این تغییر متد برای تحلیلگران کلاس های استاد حیدری محسوس است.

  • استاد پوریا مظفریان و استاد علی مقدم نیا

بین این دو استاد بی شک استاد مقدم نیا را برای انتخاب میکنیم چون استاد مقدم نیا تدریس اختصاصی درس را بیش از 15 سال انجام داده اند اما آقای پوریا مظفریان خوش انرژی با احترام مشاور خیلی خوبی هستند اما در تدریس ریاضی با وجود تبلیغات زیادی که دارند، خیلی درخشان عمل نکرده اند و طرح درس مشخصی هم برای بودجه بندی ریاضی کنکور ندارند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا