پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعیمشاور من

معرفی دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشگاه جندی شاپور اهواز

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه شهید چمران اهواز یا همان دانشگاه جندی شاپور سابق یکی از قدیمی‌ترین مراکز علمی ایران است که در سال 1334 تاسیس شده است. در آغاز اسم این مرکز دانشگاه جندی شاپور اهواز بوده است. البته در طول 14 سال بسیار پیش رفت کرد و با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته توانست به دانشگاه تبدیل شود. از اواسط دهه 60 و طی نظر شورای انقلاب نام آن به دانشگاه شهید چمران اهواز تغییر پیدا کرد. در ادامه در مورد این دانشگاه بیشتر صحبت می‌کنیم. مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو در کرج ، به صورت آنلاین و حضوری برای انتخاب صحیح دانش آموزان کنار شماست.

معرفی شرایط تحصیل و رشته های دانشگاه شهید چمران اهواز در مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو در کرج

دانشگاه شهید چمران یا جندی شاپور اهواز

این دانشگاه دانشجوهای زیاد با گرایش‌های مختلف دارد. این محصلان در دپارتمان‌ها و دانشکده‌های ادبیات و معارف اسلامی، اقتصاد و علوم اجتماعی، ریاضی و کامپیوتر، علوم آب، منابع طبیعی، کشاورزی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، ادبیات و علوم انسانی، علوم، علوم تربیتی و روانشناسی، مهندسی علوم دریایی و اقیانوسی، هنر و دامپزشکی در حال تحصیل هستند. دانشگاه شهید چمران اهواز از نظر وسعت جز بزرگترین دانشگاه های در خاورمیانه محسوب می‌شود.

دانشکده ادبیات و علوم انسانی جندی شاپور اهواز

دانشکده علوم انسانی از مهم‌ترین دانشکده‌ های دانشگاه شهید چمران اهواز است. ساختمان آن که از تزئینات فیروزه ای جذابی بهره می‌برد به ساختمان سه گوش معروف است. از طرفی به علت نزدیکی به کارون زیبایی خاص خود را دارد. لازم به ذکر است این بنای قدیمی از ابتدا کاربری تحصیلی نداشته است. مدتی به عنوان شعبه بانک ملی و سپس دفتر استانداری، فرمانداری و حتی شهرداری بوده است و پس از توسعه محیط دانشگاه جندی شاپور اهواز، ساختمان سه گوش به این مرکز واگذار گردید.

آغاز به کار دانشگاه جندی شاپور اهواز مربوط به سال 1352 است. دانشگاه شهید چمران اهواز با 4 رشته های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، دبیری زبان و ادبیات فارسی و دبیری زبان و ادبیات انگلیسی آغار به کار کرد. البته بخش زبان خارجه دانشکده از 4 سال قبل در حال فعالیت بوده است. در طول سال‌های بعد از آن مواردی همچون ادبیات فرانسه، حسابداری، اقتصاد به آن اضافه گردید.

امروزه رشته های دانشکده علوم انسانی جندی شاپور شامل حسابداری، اقتصاد و علوم تربیتی دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی است. این رشته‌ها گرایش‌های فوق لیسانس و دکتری نیز دارد. در عوض رشته‌ها و دانشکده الهیات نیز به این قسمت اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: رشته های کنکور انسانی در دانشگاه

همچنین امروزه رشته های تاریخ و جغرافیا و برنامه ریزی شهری در مقطع کارشناسی به رشته های دانشکده علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه شده است. البته این دانشکده شامل رشته‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، تاریخ در مقطع ارشد و آموزش زبان انگلیسی و ادبیات فارسی در مقطع دکتری است. تعداد دانشجویان این بخش در سه مقطع در حال حاضر حدود 1800 نفر است.

معرفی دانشگاه جندی شاپور اهواز

دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه چمران

این دانشکده هم‌زمان با دانشکده ادبیات در دانشگاه شهید چمران اهواز به وجود آمده است. امروزه دانشکده اقتصاد دانشگاه جندی شاپور دارای 1800 دانش‌آموز است و بیش از 5 رشته تخصصی است. این دانشکده به علت وجود بنادر اقتصادی مختلف در جنوب کشور و فعالیت‌های اقتصادی بسیار زیادی که وجود دارد، با هدف تربیت نیروی متخصص در زمینه بازرگانی و بنادر تأسیس شد. رشته‌هایی که در این دانشکده در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه میشوند عبارتند از:

  • علوم اقتصادی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت
  • حقوق
  • حسابداری

یکی از نقاط قوت این دانشکده داشتن 52 نفر عضو هیئت علمی است. وجود این میزان استاد و مربی باعث شده که دروس متنوعی با اساتید متخصص و باسواد به دانشجو ارائه شود. گرایش های ارشد رشته های دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته اقتصاد در دانشگاه

chamran university 3204

دانشکده تربیت بدنی دانشگاه جندی شاپور اهواز

دانشکده تربیت بدنی در اولین سال تاسیس دانشگاه شهید چمران اهواز تاسیس شد و امروزه حدود 250 نفر در دو مقطع ارشد و کارشناسی دانشجو دارد. امروزه رشته های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه جندی شاپور اهواز شامل گروه‌های فیزیولوژی ورزشی، روانشناسی ورزشی و گروه مدیریت و برنامه ریزی ورزشی است.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته تربیت بدنی در دانشگاه

گرایش مقطع لیسانس این رشته شامل تربیت بدنی دبیری، تربیت بدنی آزاد و مربیگری است. در حالی که رشته های مقطع فوق لیسانس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز مواردی همچون فیزیولوژی، مدیریت و روانشناسی ورزشی وجود دارد. البته این دانشکده دارای انواع زمین‌های ورزشی باز و سر پوشیده به همراه استخر و سالن‌های مختلف است.

دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشکده دامپزشکی جندی شاپور اهواز

دانشکده دامپزشکی جندی شاپور اهواز این مرکز در سال 1353 تاسیس شده است و امروزه حدود 500 دانشجو دارد. گرایش‌های این رشته در مقطع دکتری تخصصی عبارتند از: میکروبیولوژی، انگل شناسی تخصصی دامپزشکی، بافت شناسی، جراحی حیوانات، علوم تشریح، بیماری‌های داخلی برای حیوانات بزرگ، بهداشت و بیماری‌های پرندگان و آبزیان و پاتولوژی است. در مقطع ارشد این موارد شامل فیزیولوژی، بافت شناسی و انگل شناسی است.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته دامپزشکی کنکور تجربی

رشته های دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران اهواز به نسبت تازه تاسیس است و در سال 1373 اولین رشته های هنر در دانشکده تخصصی شروع به تدریس شد. دانشکده هنر دانشگاه هنر دانشگاه شهید چمران شامل رشته های گرافیک در مقطع لیسانس تا دکتری، نقاشی در مقطع لیسانس و کاردانی تا کارشناسی کامپیوتر است.

دانشکده علوم پایه جندی شاپور

این مرکز در سال 1349 تاسیس شده است. امروزه این مرکز دارای 1300 دانشجو است. از طرفی گروه‌های موجود در آن شامل فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ژنتیک است. همچنین رشته‌های مقطع لیسانس آن عبارتند از:

  • شیمی کاربردی و محض،
  • فیزیک
  • زیست جانوری
  • میکروبیولوژی
  • زیست عمومی
  • و ژنتیک.

در حالی که گرایش های ارشد رشته های دانشگکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز شامل دسته‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ژنتیک با گرایش‌های گوناگون می‌شود. این موارد در مقطع دکتری نیز وجود دارد. دانشکده مهندسی علوم آب دیگر مورد است که در مجموعه دانشگاه‌های شهید چمران قرار می‌گیرد.

ساختمان سه گوش دانشکده علوم انسانی دانشگاه جندی شاپور اهواز

مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری آکو در کرج

دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از بهترین و وسیع ترین دانشگاه های کشور در سطوح مختلف است. دسترسی راحت به این مرکز که با اتوبوس، تاکسی و حتی پیاده امکان پذیر است. داشتن خوابگاه دولتی و ارزان قیمت در نزدیکی دانشگاه و همچنین محیط امن زندگی از عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب آن است. جهت مشاوره بیشتر و انتخاب رشته و دانشگاه متناسب با شرایط زندگیتان می‌توانید به مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو کرج مراجعه کنید.

اینستاگرام مشاور انتخاب رشته کنکور

کانال تلگرام مشاوره انتخاب رشته کنکور در کرج

دانشگاه شهید چمران اهواز چه زمانی تاسیس شده است؟

دانشگاه شهید چمران اهواز سال 1334 تاسیس شده است و بعد از انقلاب اسلامی از دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه چمران تغییر نام داده است.

رشته های ارائه شده در دانشگاه شهید چمران اهواز چیست؟

دانشگاه شهید چمران اهواز رشته های دامپزشکی، علوم انسانی، کامپیوتر، هنر و به خصوص علوم دریایی را در خود جا داده است.

رتبه قبولی در دانشگاه جندی شاپور به چه صورتی است؟

عموماً رشته‌های علوم انسانی و دامپزشکی دارای بالاترین رنکینگ و نیازمند رتبه زیر 2000 هستند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا