پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه علوم پزشکی البرز

دانشگاه علوم پزشکی البرز

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه علوم پزشکی البرز یک دانشگاه نو ظهور در استان البرز می باشد و بنای این دانشگاه در سال 1389 گذاشته شده است و یک دانشگاه دولتی در این حوزه می باشد. این دانشگاه ابتدا از زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی ایران بود و بعد از مدتی در سال 1390 توانست به طور مستقل با اسم دانشگاه علوم پزشکی البرز به فعالیت خود ادامه دهد. در ادامه مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو به معرفی دانشگاه علوم پزشکی البرز می پردازد و شما را با این دانشگاه آشنا می کند.

معرفی دانشگاه علوم پزشکی البرز

داوطلبان کنکور سراسری که علاقمند به رشته های پزشکی هستند اغلب این دانشگاه را در اولویت های اول خود قرار می دهند، دانشکده های این دانشگاه در یک قسمت نمی باشند و هر کدام در یک منطقه از کرج واقع شده اند.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه علوم پزشکی البرز

دانشگاه علوم پزشکی البرز ابتدا که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت می کرد تنها در برخی از رشته های کارشناسی  کاردانی به پذیرش دانشجو می پرداخت، حال که این دانشگاه به طور مستقیم به فعالیت خود ادامه می دهد و دانشکده پزشکی نیز به آن اضافه شده است رشته های بیشتری در این دانشگاه ارائه می شود. در جدول زیر شما را با دانشکده ها و رشته های دانشگاه علوم پزشکی البرز آشنا می کنیم.

دانشکده ها رشته ها
دانشکده پیراپزشکی  هوشبری – اتاق عمل – علوم آزمایشگاهی – اتاق عمل
دانشکده پرستاری پرستاری
دانشکده مامایی مامایی – مشاوره مامایی
دانشکده بهداشت بهداشت عمومی – بهداشت حرفه ای – بهداشت محیط – آموزش بهداشت
دانشکده پزشکی پزشکی – انگل شناسی – میکروب شناسی
دانشکده دندان پزشکی دندان پزشکی
دانشکده داروسازی داروسازی
دانشکده فوریت های پزشکی  فوریت های پزشکی

نمونه کارنامه قبولی در دانشگاه علوم پزشکی البرز

رتبه کشوری : 4620              رتبه در سهمیه: 963             سهمیه قبولی : منطقه 2             رشته قبولی: پزشکی

نام درس

درس

ادبیات فارسی

42

عربی

12

معارف

64

زبان

39

زمین شناسی

31

ریاضیات

51

زیست شناسی

54
فیزیک

32

شیمی

75

رتبه دانشگاه علوم پزشکی البرز

دانشگاه علوم پزشکی البرز در بین دانشگاه های علوم پزشکی از رتبه علمی نسبتا خوبی برخوردار می باشد، همچنین این دانشگاه از سال 1389 که شروع به فعالیت کرده است تا به الان 988 مقاله علمی در نشریات داخلی و 2453 مقاله بین المللی منتشر کرده است، دانشگاه علوم پزشکی البرز در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال 1400 توانسته رتبه 25 و در بین کل دانشگاه های کشور رتبه 239 را از آن خود کرده است.

رشته های دانشگاه علوم پزشکی البرز

امکانات دانشگاه علوم پزشکی البرز

از آن جایی که دانشکده های این دانشگاه هر کدام در یک منطقه مجزا در کرج می باشند بنابراین امکانات رفاهی هر دانشکده نیز به طور مجزا می باشد، به طور کل این دانشگاه به دلیل این که نوساز می باشد هنوز امکانات کاملی برای آن در نظر گرفته نشده است، در ادامه با امکانات هر دانشکده آشنا می شوید.

شرایط علمی این دانشگاه برای دانشجویان می تواند بسیبار مطلوب باشد به این دلیل که زیر نظر این دانشگاه نزدیک به 15 مرکز درمانی و بیمارستان وجود دارد که برای انترنی و کارهای درمانی دانشجویان این دانشگاه شرایط مطلوبی را به وجود می آورد.

خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی البرز

در ابتدا نداشتن خوابگاه برای دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه معضل بزرگی بود اما در حال حاضر این دانشگاه برای دانشجویان دختر و پسر خود خوابگاه های خودگردان ترتیب داده است که آن هم با محدودیت هایی همراه است، دانشجویانی که در این دانشگاه به صورت شهریه پرداز (نوبت دوم) پذیرفته می شوند خوابگاه به آنها تعلق گرفته نمی شود، البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که این در نظر گرفتن این نوع خوابگاه دهی در دفترچه انتخاب رشته سال 1400 آمده است و برای اطلاع از خوابگاه هایی که این دانشگاه در سال جدید برای دانشجویان خود در نظر گرفته است باید تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته سال 1401 صبر کنید.

وجود سلف و کتابخانه در هر دانشکده باعث شده دانشجویان این دانشکده ها بتوانند از امکانات این دانشگاه ها استفاده کنند.

خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی البرز

معایب دانشگاه علوم پزشکی البرز

دانشگاه علوم پزشکی البرز با این که یک دانشگاه تازه تاسیس می باشد از امکانات رفاهی زیادی برخوردار نیست، کمبود تریا و مارکت های کامل باعث می شود دانشجویان برای تغذیه در این دانشگاه به مشکل بر بخورند و به شهر بروند.

کمبود خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی این دانشگاه مساله ای بسیار پر اهمیت می باشد که مسئولان این دانشگاه در صدد رفع این موضوع تلاش خواهند کرد.

اگر می خواهید با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی در دایران آشنا شوید می توانید مقاله های بیشتری بخوانید:

معرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معرفی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

معرفی دانشگاه علوم پزشکی ایران

آدرس دانشگاه علوم پزشکی البرز

همان طور که گفتیم دانشگاه علوم پزشکی البرز یک فضای دانشگاهی بزرگ همراه با چند دانشکده نیست بلکه دانشکده های مختلف این دانشگاه در مناطق مختلفی قرار دارد که در ادامه آدرس دانشگاه علوم پزشکی البرز و دانشکده های آن و راه های ارتباطی آن ها آشنا می شوید.

میدان طالقانی – بلوار طالقانی شمالی – شهرک اداری – دانشگاه علوم پزشکی البرز

دانشکده دندان پزشکی : کرج – 45 متری گلشهر – خیابان کتویی زاده

دانشکده داروسازی : کرج – عظیمیه – بلوار ولی عصر – جنب بیمارستان امام علی (ع)

دانشکده پیرا پزشکی : کرج – باغستان – خیابان گلستان یکم

دانشکده مامایی: کرج – گوهردشت – بلوار نبوت – خیابان بوعلی – بالاتر از دانشگاه هنر

دانشکده بهداشت : کرج – باغستان – خیابان اشتراکی – خیابان گلستان یکم

دانشکده پرستاری : کرج – باغستان – خیابان اشتراکی – خیابان گلستان یکم

دانشکده فوریت های پزشکی : کرج – باغستان – خیابان اشتراکی – خیابان گلستان یکم

نزدیک ترین ایستگاه مترو به دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی البرز ایستگاه گلشهر کرج می باشد.

انتخاب رشته کنکور سراسری با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

در متن فوق به معرفی دانشگاه علوم پزشکی البرز پرداختیم حال باید توجه داشته باشید که دانشگاه علوم پزشکی البرز یک دانشگاه تازه تاسیس می باشد و همان طور که گفته شد از امکانات زیادی برخوردار نیست بنابراین با توجه به رتبه ای که داوطلب در آزمون سراسری تجربی کسب می کند توجه کافی را داشته باشد تا بتواند انتخاب رشته کنکور سراسری دقیقی داشته باشد.

وجود یک مشاور و همچنین راهنمایی گرفتن و مشورت با او می توانمد بسیار در این امر کمک کننده باشد، پس در زمان انتخاب رشته حتما با یک مشاور در ارتباط باشید، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته آکو می توانند به تمام سوالات شما در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری پاسخ دهند و شما را راهنمایی نمایند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا