پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه فردوسی مشهد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

دانشگاه فردوسی در استان خراسان رضوی و در شهر مقدس مشهد واقع شده است. و سومین دانشگاه بنیان گذاشته شده در کشور عزیزمان ایران می باشد و نزدیک به 73 سال قدمت دارد. نام آن برگرفته از شاعر بزرگ حکیم ابوالقاسم فردوسی می باشد. این دانشگاه دارای 13 دانشکده و 8 پژوهشکده می باشد. پردیس این دانشگاه از منظره بسیار زیبایی برخوردار است و در بین زیباترین دانشگاه ها رتبه 338 را از آن خود کرده است. در ادامه مرکز انتخاب رشته آکو به معرفی دانشگاه فردوسی مشهد می پردازد.

معرفی دانشگاه فردوسی مشهد

دانشکده ها و رشته های دانشگاه فردوسی مشهد

در متن فوق به طور کلی یک معرفی کوتاه از دانشگاه فردوسی مشهد ارائه دادیم، این دانشگاه دارای 13 دانشکده و رشته ها مختلفی در 3 مقطع کارشناسی – کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. در جدول زیر دانشکده ها و برخی رشته های دانشگاه فردوسی مشهد آورده شده است.

دانشکده ها

گروه های آموزشی (رشته ها)

دانشکده ادبیات و علوم انسانی زبان و ادبیات فارسی – زبان و ادبیات عربی – زبان فرانسه – زبان انگلیسی – زبان روسی – علوم اجتماعی – جغرافیا – تاریخ
دانشکده الهیات و معارف اسلامی فلسفه و حکمت اسلامی – فقه و مبانی حقوق اسلامی – علوم قرآن و حدیث – تاریخ و تمدن اسلامی – ادیان و عرفان تطبیقی – معارف اسلامی
دانشکده علوم پایه زمین شناسی – فیزیک – شیمی – زیست شناسی
دانشکده علم اداری و اقتصاد مدیریت – حقوق – حسابداری – علوم سیاسی – اقتصاد
دانشکده کشاورزی علوم مهندسی آب – علوم دامی – گیاه پزشکی – علوم باغبانی و مهندسی فضای سبز – علوم خاک – اقتصاد کشاورزی – اگروتکنولوژی – عتوم و صنایع غذایی – مکانیک بیوسیستم – بیوتکنولوژی و به نژادی گیاهی
دانشکده مهندسی مهندسی شیمی – مهندسی برق – مهندسی صنایع – مهندسی نساجی – مهندسی کامپیوتر – مهندسی عمران – مهندسی صنایع – مهندسی متالوژی و مواد
دانشکده علوم ورزشی تربیت بدنی و علوم ورزشی
دانشکده معماری و شهرسازی معماری – شهرسازی (طراحی شهری)
دانشکده دامپزشکی گروه علوم پایه – گروه پاتوبیولوژی – گروه بهداشت مواد غذایی و آبزیان – بهداشت و پیشگیری از بیماری های دامی
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

دانشکده حقوق و علوم سیاسی

دانشکده علوم ریاضی

دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست

دانشکده هنر

دانشکده های دیگر

پژوهشکده های دانشگاه فردوسی مشهد

  • پژوهشکده علوم گیاهی
  • پژوهشکده آب و محیط زیست
  • پژوهشکده هواخورشید
  • پژوهشکده علوم و فناوری های هوایی
  • پژوهشکده فناوری نفت و گاز
  • پژوهشکده زیارت و گردشگری
  • پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
  • پژوهشکده علوم گیاه

مراکز پژوهشی

  • مرکز پژوهشی جانورشناسی کاربردی
  • مرکز پژوهشی مطالعات فنی اقتصادی فنی اقتصادی ایمنی جاده ای
  • گروه پژوهشی علوم زلزله
  • گروه پژوهشی اکتشاف ذخایر معدنی شرق ایران

OLOOM1

رشته های بین المللی دانشگاه بین المللی مشهد

رشته ها

دانشکده ها

مهندسی شیمی- مهندسی صنایع – مهندسی برق – مهندسی عمران – مهندسی پلیمر – مهندسی مواد – مهندسی نفت – مهندسی کامپیوتر – مهندسی مکانیک

دانشکده مهندسی

فیزیک – شیمی – زیست شناسی – زمین شناسی

دانشکده علوم پایه

حقوق – علوم سیاسی – حسابداری – کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – مدیریت – کارشناسی ارشد حقوق (گرایش جزا و جرم شناسی) – کارشناسی ارشد علوم سیاسی – دکترا علوم اقتصادی – کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی – کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی – دکتری مدیریت در دو گرایش سازمانی و منابع انسانی

دانشکده علم اداری و اقتصادی

این دانشگاه نیز مانند دیگر دانشگاه های دولتی علاوه بر دوره روزانه به صورت شبانه نیز جذب دانشجو انجام می دهد و بدیهی می باشد که دانشجویانی که به صورت شبانه در این دانشگاه پذیرفته می شوند ملزم به پرداخت شهریه طبق قانون شهریه شبانه می باشند.

آدرس دانشگاه فردوسی مشهد

رتبه دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه فردوسی مشهد یکی از بهترین دانشگاه های کشور می باشد و تا به حال 50800 مقاله علمی و 21000 مقاله ISI منتشر کرده است. این دانشگاه همواره در بین 10 دانشگاه برتر ایران می باشد و به طور دقیق رتبه دومین دانشگاه برتر کشور را از آن خود کرده است.

رتبه دانشگاه فردوسی مشهد در جهان نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد، و هر سال نیز نسبت به سال قبل به رتبه علمی بهتری در جهان رسیده است. در سال 2014 دانشگاه فردوسی مشهد رتبه 658 جهان را از آن خود کرده بود و تا سال 2018 در لیست 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و توانسته رتبه 478 را در بین دانشگاه های برتر جهان از آن خود کند.

امکانات دانشگاه فردوسی مشهد

همه دانشگاه ها برای رفاه دانشجویان و کارکنان خود امکاناتی را در اختیار آن ها قرار می دهد، دانشگاه فردوسی مشهد نیز در پی این مساله امکانات رفاهی بسیاری در اختیار دانشجویان و اساتید و کارکنان خود قرار داده است. در ادامه برخی از این امکانات را برای آشنایی شما با این دانشگاه وسیع و سطح بالا می آوریم.

  • مسیر سبز دوچرخه و سیستم
  • این دانشگاه نیز مانند تمام دانشگاه های کشور مجهز به خوابگاه برای دانشجویان پذیرفته شده خود می باشد و دانشجویانی که غیر بومی هستند می توانند از این خوابگاه ها در دوران تحصیل خود استفاده کنند.
  • چهار سلف بزرگ
  • سفره‌خانه سنتی مخصوص دختران
  • استخر
  • وسعت دانشگاه فردوسی مشهد بسیار زیاد می باشد و رفت و آمد دانشجویان به هر دانشکده یا ساختمان برای کلاس یا کارهای اداری یا سلف بسیار وقت گیر و خسته کننده خواهد بود، بنابراین این دانشگاه برای رفاه حال دانشجویان و کارکنان خود درون دانشگاه سرویس هایی قرار داده است که این افراد می توانند برای رفت و آمد در هر منطقه دانشگاه از آن استفاده کنند.
  • زمین چمن
  • باشگاه در بسیاری از دانشگاه ها وجود دارند و دانشگاه فردوسی مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست، تمام افراد در این دانشگاه می توانند از باشگاه با هزینه ماهیانه کم استفاده کنند.
  • زمین پینت بال
  • هر دانشکده به‌طور مجزا یک تریا دارد.
  • فروشگاه بزرگ تعاونی از دیگر امکانات این دانشگاه می باشد.
  • کتابخانه مرکزی دانشگاه یکی دیگر از امکانات این دانشگاه می باشد، و دانشجویان می توانند به صورت امانتی از کتاب های کتابخانه این دانشگاه استفاده کنند.
  • برای دانشجویان خوابگاهی هم میوه‌فروشی و نانوایی وجود دارد.

امکانات دانشگاه فردوسی مشهد

آدرس دانشگاه فردوسی مشهد

مشهد – میدان آزادی – دانشگاه فردوسی مشهد

شماره تماس : 38802000 – 051

آدرس  دانشگاه بین المللی فردوسی مشهد از مسیر های مختلف

مسیر یک: در اصلی، ابتدای بلوار وکیل آباد، مترو خط یک، ایستگاه پارک ملت

مسیر دو: در غربی، بلوار وکیل آباد، بلوار باهنر

مسیر سه: در شرقی، بزرگراه شهید کلانتری

مسیر چهار: در جنوبی، بلوار پیروزی، بلوار رضوی

در تمام مسیرها می توان از خودروی شخصی استفاده کرد و امکان ورود وجود دارد به غیر از مسیر شماره یک که امکان ورود خودروی شخصی وجود ندارد.

انتخاب رشته کنکور سراسری با مرکز انتخاب رشته آکو

از آنجا که دانشگاه فردوسی مشهد یکی از برترین دانشگاه های کشور می باشد و در اکثر رشته ها پذیرش دانشجو دارد داوطلبان کنکور در هر رشته نظری که تحصیل کرده باشند در صورت داشتن یک انتخاب رشته منطقی و رتبه لازم می توانند برای تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد اقدام کنند.

تحصیل در این دانشگاه از مزایای بالایی برخوردار می باشد، بنابراین داوطلبان علاقه مند به این دانشگاه با کمک یک مشاور می توانند یکی از رشته های ارائه شده این دانشگاه را که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری وجود دارد انتخاب کنند. مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته آکو پاسخگوی سوالات داوطلبان عزیزی که علاقه مند به قبولی در این دانشگاه هستند، می باشند.

اینستاگرام مرکز مشاوره آکو

بیشتر بخوانید:

معرفی دانشگاه علامه طباطبایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا