پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسریمشاور من

برنامه ریزی برای کنکور از تابستان

شروع کنکور از تابستان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

موفق شدن و رتبه شدن در آزمون کنکور سراسری که یکی از سرنوشت ساز ترین آزمون ها می باشد یک فرایند طولانی مدت است ، تنها کسانی می توانند در این آزمون نتیجه دلخواه را داشته باشند که این فرایند را با برنامه ریزی صحیح و مناسب بگذرانند . اگر به  ویژگی ها و راه هایی که رتبه های برتر کنکور و تک رقمی ها داشته اند نگاهی بیندازیم متوجه یک ویژگی مشترک میان اکثر آن ها خواهیم شد .آن ها علاوه بر داشتن برنامه ریزی دقیق و صحیح برای کنکور از تابستان پایه دهم و یازدهم و حتی قبل تر از آن شروع به تست زنی و درس خواندن کرده اند؛  رتبه های برتر حتی در تابستان خود نیز به جمع بندی مطالب پایه قبل و پیش خوانی دروسی از پایه سال آینده خود پرداخته اند.

پس یکی از مهمترین و قابل ملاحظه ترین کار هایی که می تواند در تغییر دادن رتبه کنکور شما و پیشی گرفتن از رقبای خود انجام دهید این است که برنامه ریزی تابستانی مفید و درستی برای کنکور داشته باشید. اما برنامه ریزی برای تابستان دهم و یازدهم کنکور باید چگونه باشد؟ ساعت مطالعه و تعداد تست در این ۳ ماه به چه صورتی باشد ؟ چه درس هایی را برای چه پایه ای بخوانیم ؟ در آزمون های آزمایشی های مشابه کنکور سراسری شرکت کنیم؟ در این مقاله مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج شما را برای برنامه ریزی صحیح تابستانی راهنمایی خواهیم کرد.

شروع کنکور از تابستان دهم و یازدهم

شروع برنامه ریزی برای کنکور از تابستان

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی های مشترک میان اکثر رتبه های برتر برنامه ریزی برای درس خواندن کنکوری در تابستان دهم و یازدهم با برنامه صحیح و متناسب با تابستان است. شاید با خود فکر کنید که تابستان فقط برای استراحت است و اگر بخواهیم درس بخوانیم باید تمام روز و ایام تعطیلی خود را وقف درس کنیم و ساعت مطالعه های نجومی باید داشته باشیم؛ اما این گونه نیست . برنامه شما باید متناسب با سال تحصیلی خود و تابستان باشد. در تابستان بهتر است که شما هم جمع بندی از سال تحصیلی گذشته خود داشته باشید و هم نگاهی به دروس سال تحصیلی آینده خود بیندازید و پیش خوانی کنید. البته که در تابستان شما می توانید دروسی که در سال گذشته ضعف داشته اید را به دروسی که در آن بسیار عالی عمل می کنید تبدیل کنید.

یرنامه ریزی برای کنکور از نهم

بهتر است که در تابستان به مرور مطالب پایه ای طبق رشته انتخابی خود بپردازند. برای مثال یکی از بهترین کارهایی که در هر سه رشته انتخابی ریاضی و تجربی و انسانی می توانید انجام دهید این است که به مرور ریاضیات پایه هفتم و هشتم و نهم خود بپردازید و محاسبات خود را تقویت کنید و اگر در این درس بسیار ضعف دارید و نمی توانید خودتان فرایند یادگیری و جمع بندی را انجام دهید بهتر است که چند جلسه برای بر طرف کردن ضعف های خود در این درس به کلاس بروید.

همچنین شما می توانید در تابستان خود عربی که یک درس عمومی در هر سه رشته می باشد را تقویت کنید و فعل ها را به بهترین شکل یاد بگیرید و به خاطر بسپارید و یا اگر در درس زبان انگلیسی ضعفی دارید با شرکت در کلاس های آموزشی تابستان خود را بگذرانید . پیش خوانی برای شما که به یک دوره دیگری از متوسطه می پیوندید و با دروس تخصصی و جداگانه ای برای اولین بار برخورد می کنید بهتر است در ماه پایانی تابستان باشد و در حد روخوانی و تورق کتاب ها برای آشنایی اولیه با کتاب ها باشد. شما با روزی ۲ الی ۲ ونیم ساعت مطالعه و مرور در روز می توانید به بهترین شکل از تابستان خود استفاده کنید.

برنامه ریزی برای شروع کنکور از نهم

شروع کنکور از تابستان از پایه دهم به پایه یازدهم

بهترین کاری که می توانند انجام دهند این است که دروس تخصصی پایه دهم را مرور و جمع بنوی کامل انجام دهند . دروس و مباحث پایه دهم از پایه ترین ها هستند و در کنکور  از این مباحث هم به صورت ترکیبی با دروس پایه های یازدهم و هم به صورت  مستقل سوال طرح می شود؛ باید بسیار دقت داشته باشید که این پایه را به بهترین شکل خود بخوانید و جمع بندی کنید . بهتر است که در تابستان خود تست زدن را شروع کنید و روش های تست زنی و مطالعه دروس را مانند کنکوری ها پیش ببرید و البته شما برای این کار به یک مشاور نیاز دارید که این مسائل را به شما آموزش دهد تا بتوانید تابستان خود را مفید بگذرانید.

دروسی که پیشنهاد می شود برای شروع کنکور از تابستان ، در این سه ماه خوانده شود دروس تخصصی می باشد و شما می توانید ضعف های خود را با گذراندن در کلاس های آموزشی به قوت خود تبدیل کنید . ساعت مطالعه ای که برای شما می توان در نظر گرفت ۳ الی ۴ ساعت در روز و با کیفیت کامل است. تابستان را ۹۰ روز در نظر میگیریم ؛ اگر شما در این ۹۰ روز ۱۰ روزش را درس نخوانید و استراحت و تفریح کنید ؛۸۰ روز باقی می ماند که اگر در این ۸۰ روزی که دارید روزی ۴ ساعت مطالعه داشته باشید در پایان تابستان خود شما ۳۲۰ ساعت درس خوانده اید و ۳۲۰ ساعت از رقبای خود جلو تر هستید.

شما می توانید در تابستان خود آزمون های آزمایشی را شرکت کنید و با برنامه و بودجه بندی های آزمون های پیش روی کنید تا انگیزه و حس درس خواندن هم در این ایام حفظ شود. مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج برای ثابت قدمی شما همراه شماست.

شروع برنامه ریزی برای کنکور از تابستان دهم

برنامه ریزی برای کنکور از تابستان یازدهم

در سال یازدهم به هیچ عنوان نباید تابستان خود را برای شروع کنکور از دست دهند. بهترین زمان برای جمع بندی و مطالعه دروس پایه ، تابستان است. شما باید در این دوره ۳ ماهه به جمع بندی پایه دهم و یازدهم بپردازید و جمع بندی شما باید شامل مطالعه و یاد گیری مفهومی و تست زنی و ازمون باشد. به دلیل مهم بودن این ۳ ماه برای شما کنکور های باید حتما با مشاوری با تجربه مشورت کنید و برنامه ریزی متناسب با خود را در این ایام داشته باشید. علاوه بر آن شما می توانید با توجه به سطح خود آزمون آزمایشی متناسب را انتخاب کنید و در آن شرکت کنید.حتما دروس تخصصی پایه را جمع بندی کنید و برای دروس عمومی یک روتین مناسب درس نظر بگیرید برای مثال در درس ادبیات قرابت معنایی با داشتن ۱۰ تست در کنکور بسیار حائز اهمیت است.

تسلط بر سوالات  قرابت معنایی به یک فرایند بلند مدت نیاز دارد . شما می توانید هرشب به طور متوسط ۱۵ دقیقه یا ۱۰ تست از این مبحث کار کنید که با انجام این کار تا پایان تابستان شما به طور میانگین ۸۰۰تست قرابت کار کرده اید که درک ادبی شما را دگرگون کرده است. و یا برای درس عربی که تست های ترجمه بسیار مهم هستند می توانید هرشب ۵ تست ترجمه در برنامه خود قرار دهید با زدن ۵ تست در روز تا پایان تابستان شما ۴۰۰ تست ترجمه کار کرده اید و به تسلط نسبی بر این مبحث رسیده اید .

در درس زبان انگلیسی شما می توانید هرشب ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه لغات دروس زبان را بخوانید و به سوالات لغت کنکور بتوانید پاسخ دهید . ساعت مطالعه متوسط برای کنکور ها در تابستان باید در کمترین حالت خود ۶ الی ۷ ساعت باشد. اگر شما ۹۰ روز تابستان خود را ۱۰ روز را استراحت کنید و به تفریح بپردازید در ۸۰ روز باقی مونده روزی ۷ ساعت درس بخوانید تا پایان تابستان شما ۵۶۰ ساعت مطالعه داشته اید و از رقبای کنکوری خود بسیار در جایگاه بهتری قرار خواهی گرفت .

مشاوره تخصصی کنکور از تابستان پایه یازدهم

مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره تابستان و کنکور میگوید

در آخر به عنوان یک مشاور تخصصی کنکور باید بگوییم شما با هر پایه ای که هستید می توانید از تابستان خود به بهترین شکل استفاده مفید کنید و سبک زندگی یک رتبه برتر را داشته باشید . و البته که این فرایند بدون داشتن برنامه صحیح و مشاوری که این چنین برنامه صحیح را به شما عرضه کند تقریبا ممکن نیست. در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج با جلسات تخصصی برای برنامه ریزی با مشاورین متخصص و با تجربه، میتوانید از پیشروی درست فرایند آمادگی برای کنکور مطمئن شوید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا