پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منزندگی نامه بزرگان کنکور

معرفی دکتر رضا بابایی شیمی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.6/5 - (149 امتیاز)

معرفی دکتر رضا بابایی شیمی کنکور، آقای دکتر رضا بابایی متولد سال 1356 است. وی در دوران تحصیل خود رتبه 11 کنکور سراسری را کسب کرد. سپس او در رشته پزشکی دانشگاه تهران به تحصیل مشغول شد. اما ایشان در ادامه تحصیل به استعداد و علاقه خود به تدریس پی برد. امروزه آقای دکتر رضا بابایی با انتخای حرفه  خود در زمینه کنکور و تمرکز بر عرصه تربیت داوطلبان آزمون سراسری موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است.
رزومه پر بار و کسب نتایج عالی توسط دانش‌آموزان رضا بابایی پس از 21 سال سابقه تدریس بر این ادعا صحه می‌گذارد. خوشبختانه ایشان در کنار موفقیت‌های کاری خود زندگی شخصی عالی نیز دارند. آقای بابایی در کنار همسر و پسر و دختر خود زندگی شیرینی را سپری می‌کنند. در ادامه اطلاعات مفیدی را درباره بیوگرافی شخصی و شغلی رضا بابایی بهترین استاد شیمی کنکور به منظور تصمیم گیری صحیح شما برای کنکورتان ارائه کرده ایم. مشاوره تخصصی کنکور آکو

 

بیوگرافی و فعالیت های دکتر رضا بابایی در کنکور

آقای دکتر بابایی پس از 21 سال تدریس شیمی برای کنکور ، به عنوان بهترین و معروف‌ترین استاد شیمی کنکور کشور شناخته می‌شود. همچنین ایشان در زمینه راه اندازی سیستم آموزشی نیز نوآوری‌هایی داشته‌اند.

دکتر بابایی همواره به عدالت آموزشی معتقد بودند؛ بنابراین ایشان ایده در دسترس قرار دادن محتوای آموزشی با کیفیت برای دانش‌آموزان مختلف در سراسر کشور را پیاده‌سازی کردند. نتیجه تلاش چند ساله وی و همکارانش تشکیل استارتاپ آموزشی به نام تام لند است.

با ثبت نام در این مدرسه آنلاین محدودیت‌های آموزش سطح بالا از بین رفته است؛ بنابراین امکان دسترسی به بهترین روش‌های تدریس و اساتید برای همه محصلین فراهم شده است.

بیشتر بخوانید : انتخاب بهترین منابع و کتاب کمک درسی برای کنکور

رزومه کاری رضا بابایی بهترین استاد شیمی کنکور ایران

دکتر رضا بابایی در سالهای با همکاری مهندس بازرگان کتاب شیمی پیش دانشگاهی 1 و 2 انتشارات مبتکران را برای داوطلبان کنکور تألیف کرد. این کتاب در سال های اوج خود به عنوان پرفروش‌ترین کتاب کمک آموزشی شیمی کنکور کشور شناخته میشد. اما امروزه با توجه به تغییرات در انتشار این منبع شیمی کنکور و شرایط کاری دو بزرگوار ، دکتر بابایی و مهندس بازرگان فعالیت خود را قطع کرده و کتاب شیمی مبتکران به نام مهندس بازرگان منتشر میشود.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین منابع شیمی کنکور

ایشان  همچنین در آموزشگاه‌های معتبر همچون هدف، پرستو، ماهان و بهارستان کرج تدریس داشته‌اند. همین‌طور در مدارس برتری مانند خرد، مهدوی، ادیب فرزانه، کوشش، نگرش، ابوریحان، خرد و ربانی شاگردانی ممتاز را تحویل جامعه داده‌اند. در بیوگرافی شغلی دکتر رضا بابایی در زمینه کنکور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دبیر برتر شیمی برنامه‌های رده اول شیمی صدا و سیما مانند کنکور 1، مسیر موفقیت، کارنامه 20؛
  • مدرس ده‌ها دانش‌آموز با رتبه تک رقمی و دو رقمی کنکور.
 رضا بابایی شیمی کنکور ایران
دکتر رضا بابایی در کنار جمعی از دوستان

روش تدریس آقای دکتر بابایی دبیر شیمی

علم شیمی باید به گونه‌ای تدریس شود که ارتباط آن با زندگی روزمره و نقش آن در صنعت، فناوری و جامعه مورد تاکید قرار گیرد. دکتر رضا بابایی از تدریس خشک و سخت درس شیمی دوری می‌کند. ایشان مباحث درسی را کاملاً مفهومی، با بیانی شیوا و با استفاده از تکنیک‌های منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد. همین‌طور ایشان تسلط خوبی روی مباحث درسی هر سه پایه و قدرت بیان عالی دارد؛ بنابراین به خوبی مفاهیم را به دانش‌آموزان منتقل می‌سازد و کلاس‌های وی همیشه شلوغ و پر طرف‌دار هستند.

همچنین لحن پر شور و با انرژی دکتر بابایی در حین تدریس باعث می‌شود که کلاس‌های طولانی مدت ایشان نیز خسته کننده نباشد و او به عنوا بهترین استاد شیمی کنکور شناخته شود. البته لازم به ذکر است که استاد در زمان تدریس در کنار داشتن حس شوخ‌طبعی خاص خود بسیار جدی هستند؛ بنابراین حتی همایش‌های بسیار شلوغ ایشان نیز نظم خوبی دارند.

حقیقت این است که باید روش تدریس اساتید شیمی را در مباحث سختی مثل استوکیومتری شناخت. ببینیم رزومه دکتر رضا بابایی درمورد تدریس این مبحث چه میگوید.

تدریس شیمی کنکور توسط دکتر رضا بابایی

سؤالات مربوط به استوکیومتری از جمله دشوارترین مباحث شیمی به شمار می‌روند. اما با توجه به رزومه کاری رضا بابایی ، این سؤالات با روش‌ها و نکته‌های کلیدی بهترین استاد شیمی کنکور ایران به سرعت حل می‌شوند. در ضمن آموزش ترفندهای محاسبات سریع شیمی از دیگر حوزه‌هایی است که در کلاس‌های ایشان تمرکز ویژه‌ای روی آن‌ها می‌شود. به طور کلی تدریس نکات کنکوری در تمام کلاس‌های آقای بابایی وجود دارد.

در ابتدای کلاس استاد هر بخش از کتاب درسی را ابتدا توضیح می‌دهد. سپس در صورت وجود تست آن‌ها را حل و تفسیر می‌کند. بعد از یادگیری کامل دانش‌آموزان وی به سراغ متن کتاب درسی می‌رود. بدین ترتیب مطلب کتاب برای محصلین آسان می‌شود. زیرا استاد رضا بابایی تمام موضوعات و اطلاعات لازم برای فهم و درک درس را در ابتدای جلسه توضیح داده است.

البته ایشان در ترتیب ارائه دروس با برنامه‌های آزمون‌های آزمایشی مانند قلمچی پیش نمی‌رود؛ بنابراین ممکن است که دانش‌آموزی که در یکی از این آزمون‌ها شرکت کرده است، قادر به هماهنگی مباحث کلاس با مباحث آزمون نباشد. که این خود یکی از نقاط ضعف کلاس های شیمی کنکور دکتر رضا بابایی محسوب میشود.

دکتر رضا بابایی بهترین استاد شیمی کنکور ایران
دکتر رضا بابایی از گذشته تا امروز (برگرفته از صفحه اینستاگرام)

مهم‌ترین ویژگی‌های کلاس های درس استاد رضا بابایی

در ادامه برجسته‌ترین ویژگی‌های شیوه تدریس و کلاس های درس استاد بابایی ذکر شده است. البته فراموش نکنید این موارد با توجه به نظر دانش آموزان در رزومه کاری و بیوگرافی شغلی دکتر رضا بابایی قرار گرفته است. ممکن است نظر هر دانش آموز با دیگری در این زمینه متفاوت باشد. ویژگی های اخلاقی کلاس های دکتر بابایی:

  • دکتر بابایی تسلط خوبی بر موضوعات درسی دارد و قدرت بیان بالای بهترین استاد شیمی کنکور کلاس را جذاب میکند و از یکنواختی جلوگیری میکند.
  • روحیه با نشاط و پر انرژی آقای بابایی دانش‌آموز را به درس خواندن تشویق می‌کند؛
  • بیوگرافی و رزومه پاک زندگی شخصی رضا بابایی او را بیشتر مورد توجه خانواده ها قرار داده است.

شرایط درسی در کلاس های شیمی دکتر رضا بابایی

  • ایشان ابتدایی‌ترین مباحث کتاب‌های درسی را نیز در کلاس‌ها تدریس می‌کند؛
  • تست‌های مختلفی با درجه سختی مختلف در طول کلاس بررسی می‌شوند؛
  • در زمان خواندن متن کتاب به تمامی کلمات مهم توجه می‌کند و دور آن‌ها خط می‌کشد. حتی برای درک بهتر دانش‌آموزان قسمت آیا می‌دانید ها را نیز یاد می‌دهد؛
  • در زمان حل مسئله اجزای مورد نیاز و مفاهیم پایه‌ای را تدریس می‌کند. سپس فرمول‌نویسی و نحوه بدست آوردن فرمول و استفاده از آن را نیز بیان می‌دارد. ایشان پس از حل تست‌های آسان‌تر به سراغ تست‌هایی با سطح سخت‌تر می‌رود؛
  • استاد بابایی بر خلاف بسیاری از اساتید تست‌ها را کامل و مفصل می‌خواند و تمامی گزینه‌ها را بررسی می‌کند.
بیوگرافی و رزومه دکتر رضا بابایی بهترین استاد شیمی کنکور ایران
دکتر رضا بابایی در کنار جمعی از دوستان

نقاط ضعف تدریس رضا بابایی

هر کلاس درسی حتی بهترین کلاس‌ها نیز نقطه ضعفی دارند. کلاس‌های دکتر رضا بابایی بهترین استاد شیمی کنکور ایران نیز از این رابطه مستثنی نیست. بزرگترین نقطه ضعف کلاس های شیمی کنکور دکتر رضا بابایی ، پایین بودن سرعت و سطح آموزش است. یعنی دانش آموزان قویتر در این کلاس نمیتوانند از همه توان خود استفاده کنند. البته این موضوع به علت تکرار زیاد همه نکات ریز و درشت کتاب و توضیح کامل توسط استاد است. حتی تست هایی که در روند کلاس یا آزمون های کلاس های شیمی استاد بابایی برگزار میشود نیز چندان سخت و نزدیک به کنکور نیست که خود یکی از بزرگترین ایراد های یک کلاس شیمی کنکور میتواند باشد .

سایر نکات منفی کلاس های بهترین استاد شیمی کنکور ایران رضا بابایی

سایر نقاط ضعفی که در رزومه و بیوگرافی دکتر رضا بابایی مدرس شیمی کنکور ایران ثبت شده است ، عبارتند از:

  • سبک اکثر تست‌ها  و آزمون های برگزار شده در کلاس های رضا بابایی اغلب مشابه کنکورهای سال های گذشته است و چندان با  تست های چالشی و ترکیبی شیمی کنکور های 99 و 1400 مطابقت ندارد؛
  • در آزمون‌های آمادگی کنکور کلاس‌های شیمی دکتر بابایی به سوالات مفهومی توجه زیادی نمی‌شود؛
  • کلاس‌های ایشان به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. بنابراین امکان رفع اشکال و ارتباط با معلم از طریق کامنت‌گذاری یا با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند تلگرام صورت می‌گیرد؛ نقاط ضعف و قدرت کلاس های آنلاین 
  • بزرگ‌ترین نکته منفی کلاس‌های دکتر رضا بابایی در بحث تاکید مدرس بر یادگیری قالب مسئله‌ها است. این تاکیدات در طی تدریس نیز ادامه می‌یابد. این امر مانع از تلاش دانش‌آموزان برای یادگیری حل مسئله می‌شود. همچنین در این صورت دانش‌آموز به جای یادگیری روش حل مسئله قالب‌هایی را که معلوم نیست در کنکور بیاید یا خیر را حفظ می‌کند؛
  • برای دسترسی به کلاس‌های آنلاین ایشان به اینترنت پر سرعت نیاز است. اما ویدیوهای آموزشی ایشان چنین محدودیت‌هایی را ندارند؛
  • هزینه بالای کلاس‌ها و همایش‌های استاد بابایی نیز از دیگر مشکلات تدریس ایشان به شمار می‌رود؛
  • کلاس‌های جمع‌بندی آن‌ها به صورت همایش و با تعداد زیادی دانش‌آموز برگزار می‌شود.

نظرات دانش‌آموزان درباره استاد بابایی 

یکی از فروم‌های معتبر ایرانی به نام فروم دبیران برند ایران طی نظرسنجی از همکاران و دانش آموزان ، بهترین دبیران را در هر درس معرفی کرده‌اند. نام استاد رضا بابایی نیز در لیست ده دبیر برتر شیمی ایران قرار دارد.

همچنین مشاوران و افراد مشغول در حوزه آموزش به دکتر بابایی صفات گوناگونی را نسبت می‌دهند. برخی از این صفات عبارتند از برجسته ترین و بهترین استاد شیمی کنکور ایران، مولف پرفروش‌ترین کتاب کمک آموزشی و مدرس رتبه‌های برتر.

تعداد نظرات مثبت نسبت به شیوه تدریس شیمی کنکور دکتر رضا بابایی زیاد است. بسیاری از افراد از لحن کلام و تسلط استاد بابایی راضی هستند. بسیاری از دانش‌آموزان معتقد هستند که حتی با وجود عدم اجازه پرسش در حین تدریس تمامی مطالب را یاد می‌دهند. در نتیجه به طور خودکار پس از اتمام تدریس سوالات موجود در ذهن دانش‌آموزان پاسخ داده شده است.

البته همه دانش‌آموزان نظر مثبتی نسبت به ایشان ندارند که در ادامه علت آن را مشاهده خواهید کرد. یکی از دلایل این است که برخی افراد سطح کلاس‌های درسی ایشان را برای افراد مبتدی تا متوسط مناسب می‌دانند. بنابراین برای دانش‌آموزان قوی که در پی کسب رتبه‌های بالاتر هستند، سطح کلاس‌ها پایین است.

نظر دانش آموزان رضا بابایی درمورد کلاس شیمی
نظر یکی از محصلین در مورد رضا بابایی ( فروم کنکور)

همچنین برخی معتقد هستند که تنها کسانی باید در کلاس‌های نکته و تست دکتر بابایی شرکت کنند که تسلط نسبی به مباحث درسی دارند. وگرنه کلاس‌های کنکور ایشان برای افراد ضعیف مناسب نیست.

برخی از دانش‌آموزان قیمت کلاس‌های دکتر بابایی را نسبت به سطح مطالب بیان شده متناسب نمی‌بینند. مشکل دیگری که بسیاری از افراد مطرح کرده‌اند، عدم تطبیق سرفصل‌های هر جلسه با سرفصل‌های آزمون‌های آزمایشی دیگر است.

برخی از دانش‌آموزان نیز ترجیح می‌دهند که هزینه بالای همایش‌های پرجمعیت ایشان را برای ثبت نام در کلاس‌های خصوصی صرف کنند. این افراد معتقد هستند که تعداد بالای دانش‌آموزان مانع از جا افتادن دروس در ذهن آن‌ها می‌شود.

بیوگرافی کلاس های کنکور رضا بابایی شیمی کنکور
نظر یکی از بچه‌ها در مورد رضا بابایی ( فروم کنکور)

سخن مرکز مشاوره کنکور آکو  درباره کلاس های شیمی کنکور دکتر رضا بابایی

بدون شک رضا بابایی یکی از بهترین اساتید شیمی ایران به شمار می‌آید. شیوه تدریس منحصربه‌فرد ایشان شیمی را برای دانش‌آموزان آسان و شیرین می‌کند. اما در کل هر دانش‌آموزی با یک دبیر بهتر ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین لزوماً آقای دکتر رضا بابایی با تمام ویژگی‌های مثبت و منفی برای تدریس شیمی کنکور به همه دانش‌آموزان بهترین استاد نیست.

در کل به طور قطع نمی‌توان استادی را خوب یا بد دانست. ممکن است که محصلی با دبیری کمتر شناخته‌شده نتیجه بهتری کسب کند. بنابراین توصیه می‌شود که فارغ از میزان شهرت استاد و متناسب با سطح درسی فرزند خود دبیری مناسب را برای او برگزینید. در این مقاله برای آشنایی شما دوستان رزومه کاری و شیوه تدریس استاد بابایی را معرفی کردیم. ا اما برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی کنکور میتوانید با کلارشناسان ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: کلاس های آنلاین شیمی کنکور آکو

1 1 1

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. استاد فوق العاده هستند تمام خاطرات سال ۸۴ شیمی آموزشگاه گلشن اصفهان واسه م زنده شد

  2. سلام
    دکتر بابایی عالی هستن من شیمی رو به واسطه ی ایشون تو کنکور 89% درصد زدم
    و این 89 هم بخاطر برنامه ریزی و وقت کمم بود وگرنه شاید 100 هم میتونستم . امیدوارم همه موفق بشن ولی اگه دنبال کنکوری موفقین ; کلاس های استاد بابایی بسیار مفید هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا