پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمعرفی رشته

معرفی رشته داوری فوتبال

رشته داوری فوتبال

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
2.6/5 - (10 امتیاز)

دارو فوتبال فردی است که بر قوانین فوتبال مسلط می باشد و بر روند بازی نظارت دارد، او در بازی فوتبال تمام تلاش خود را به کار می بندد که قوانین به نحو احسن اجرا شود و کسی از این قوانین تخطی نکند، برقرار کردن عدالت بین بازیکنان فوتبال در یک زمین بسیار وسیع آن هم در وسط بازی و تکاپوی بازیکنان کاری بسیار طاقت فرسا و سخت می باشد، در ادامه مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو به معرفی رشته داوری فوتبال می پردازد.

افرادی که علاقمند به کار در رشته داوری فوتبال هستند هم می تواند در این رشته تحصیل کنند هم می توانند در کلاس های آزاد برای فعالیت در این رشته شرکت کنند.

معرفی رشته داوری فوتبال

دروس رشته داوری فوتبال

اگر علاقمندان در این رشته قصد تحصیلات دانشگاهی نیز در این رشته را دارند باید به این موضوع توجه کنند که رشته داوری فوتبال در مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود، همچنین این رشته از گرایش های رشته تربیت بدنی می باشد که پذیرش در آن نیز در دانشگاه های علمی کاربردی و بدون کنکور می باشد. در ادامه با دروس رشته داور فوتبال در دانشگاه های علمی کاربردی آشنا می شوید.

نام درس

آناتومی انسانی انجام کار عملی داوران ذخیره در زمین
آسیب شناسی ورزشی تمرینات داوری در زمین بدون مسابقه
اصول و فنون مذاکره انجام عملی قضاوت داوری در زمین
آسیب های محیطی در ورزش تمرینات آماده سازی داوران
بهداشت ورزشی اصول و فنون مذاکره
تغذیه ورزشی اصول و مبانی داوری فوتبال
آنالیز داوری و نظارت بر داوری فوتبال تمرینات کمک داوری
روانشناسی ورزشی ساختیار و اساسنامه فیفا
تمرینات کمک داوری فوتبال قوانین بازی فوتبال 1
حرکات اصلاحی قوانین بازی فوتبال 2
روانشناسی عمومی سازمان و تشکیلات کمیته داوران
روانشناسی کار قوانین بین المللی فوتسال و فوتبال ساحلی
روانشناسی در داوری فوتبال کلیات حقوق
کار آفرینی (دارندگان مدارک معادل کاردانی) کمک های اولیه
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (دارندگان مدارک معادل کاردانی) مباحث ویژه قوانین فوتبال
کاربینی مبانی جامعه شناسی
وظایف داوران ذخیره مکاتبه تخصصی زبان انگلیسی
مکالمات روزمره انگلیسی 1 مدیریت بحران ورزشی
مکالمه روزمره انگلیسی 2 مبانی جامعه شناسی
مکالمات انگلیسی تخصصی داوری مهارت های مساله یابی و تصمیم گیری
کارورزی 1 کارورزی 2

دانشگاه ها و دوره آموزش داوری فوتبال

رشته داوری فوتبال به دلیل این که رشته ای جامع نیست در دانشگاه های محدودی ارائه می شود، چندین دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور هستند که ارائه می شوند.

شغل داوری فوتبال

اما برای فعالیت در این رشته بیشتر افراد گذراندن دوره آموزش داوری فوتبال را ترجیح می دهند و کار خود را در این رشته شروع می کنند، گذراندن دوره های معروف برای فعالیت رشته داوری فوتبال ضروری می باشد، این دوره ها در برخی موارد به صورت حضوری و در برخی موارد به صورت آنلاین برگزار می شوند.

بازار کار رشته داوری فوتبال

افرادی که در رشته تحصیل کرده یا دوره های مخصوص این رشته گذرانده اند می توانند در فدراسیون فوتبال مشغول به کار شده و داوری بازی های استانی و کشوری را بر عهده بگیرند، البته که در ابتدا افراد به عنوان کمک داور در بازی ها شرکت می کنند و پس از گذراندن دوره ها می توانند به عنوان داور اصلی شروع به فعالیت کنند.

به این نکته نیز توجه داشته باید که اگر قصد فعالیت به عنوان یک داوری رسمی فوتبال را دارید کارتان به این راحتی نیست و مسیر پر پیچ و خم و سختی را در پیش دارید اما اگر به حرفه خود علاقمند هستند و در این حرفه استعداد خوبی دارید با کسب تجربه و مهارت های خود می توانید جایگاه شغلی خود را ارتقا ببخشید.

درآمد داوران فوتبال

شغل داوری فوتبال با این که شغلی پر استرس می باشد در سال های گذشته درآمد این افراد به گفته خودشان درآمد قابل توجهی نبود در حدی که این افراد برای کار به شغل های دوم و سوم البته مرتبط با رشته خود رجوع می کردند، اما در سال های اخیر افزایش درآمد افراد مشغول در این حرفه باعث رضایتمندی بیشتری در این افراد شده است، البته که درآمد این افراد به هیچ وجه به میزان درآمد بازیکنان فوتبال نمی رسد.

در سطح جهان نیز درآمد داوران فوتبال به اندازه بازیکنان فوتبال نمی باشد اما به طور کلی این شغل نسبت به مشاغل دیگر از درآمد بسیار خوبی برخوردار می باشد.

درآمد داوران فوتبال

درآمد نجومی شغل داوری فوتبال

کسب درآمد نجومی در این رشته با سختی های فراوانی همراه می باشد، مسلط بودن به چند زبان زنده دنیا، شرکت کردن در بسیاری از دوره های بسیار مهم که برای لیگ های جهانی بسیار پر اهمیت می باشد می تواند افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند را به درآمد زایی خوبی برساند، البته که رسیدن به این مرحله بسیار کار سخت و طاقت فرسایی می باشد اما برای شخصی که استعداد و علاقه دارد غیر ممکن نیست، بنابراین تلاش فراوان راه رسیدن به درآمد نجومی در این حرفه می باشد.

انتخاب رشته با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

انتخاب رشته و حرفه و شغل بحث بسیار پر اهمیتی می باشد که آینده کاری و مالی یک شخص را تحت تاثیر قرار می دهد، حرفه ای که یک فرد انتخاب می کند تا آخر عمر همراه اوست و نباید سرسری و بدون و فکر و اطلاعات کافی انتخاب شود، کسب این اطلاعات در برخی موارد به آسانی نیست و وقت و زمان بسیاری می طلبد، همین طور که باید برای انتخاب یک حرفه به ویژگی های شخصیتی یک فرد نیز توجه کرد، حال برای انتخاب رشته داوری فوتبال باید به این نکته نیز توجه کرد که این حرفه کاری می باشد که هر فردی نمی تواند برای آن تلاش های لازم را به عمل آورد.

بنابراین اگر علاقمند به انتخاب شغل داوری فوتبال هستید حتما تمام جوانب مختلف از جمله شرایط کاری، درآمد زایی و تحصیلی این رشته را بسنجید و بعد وارد این حرفه شوید، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو می توانند به تمام سوالات شما در رابطه با گرایش های رشته تربیت بدنی و مبحث انتخاب رشته پاسخ دهند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

بیشتر بخوانید:

رشته تربیت بدنی

منابع کنکور تربیت بدنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا