پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

هدایت تحصیلی

آمادگی آزمون تیزهوشان

آمادگی برای قبولی در مدارس سمپاد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (2 امتیاز)

آزمون تیزهوشان آزمونی می باشد که برای ورود به مدارس سمپاد برگزار می شود، این آزمون هر ساله برای دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت جداگانه برگزار می شود، مداس سمپاد مدارسی هستند که بسیاری از خانواده های در صدد این هستند که فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند، در ادامه با مرکز مشاوره تخصصی آکو همراه باشید تا بدانید چگونه می شود برای آمادگی آزمون تیزهوشان اقدام کرد.

مدارس سمپاد

آمادگی آزمون تیزهوشان نیاز به تلاش دارد؟

برای آمادگی در آزمون تیزهوشان تلاش و مطالعه بسیار نیاز است، دانش اموزانی که تصمیم به تحصیل در این مدارس دارند باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که مدارس سمپاد مدارس خاصی هستند تنها پذیرفته شدن در این مدارس ملاک نیست زیرا تحصیل در این مدارس شرایط خاصی را می طلبد، این مدارس کلاس های بیشتری برای دانش اموزان برگزار می شود، در نتیجه دانش آموزان مدارس سمپاد باید دروس بیشتری نسبت به دانش آموزان مدارس عادی بگذرانند.

دانش آموزان چه برای متوسطه اول چه متوسطه دوم اگر بخواهد وارد مدارس تیزهوشان شوند حتما باید برای آزمون این مدارس مطالعه نمایند، ما در مقاله منابع آزمون مدارس تیزهوشان تمام منابعی که می توانید تهیه کنید و با کمک آن ها برای آزمون این مدارس آماده شوید را معرفی کرده ایم.

تحصیل در مدارس تیزهوشان

حال علاوه بر تهیه و مطالعه این کتاب ها دانش آموزان می توانند در کلاس های تقویتی برای آمادگی آزمون سمپاد نیز شرکت کنند، شرکت در کلاس های تقویتی می تواند برای دانش آموزان بسیار مفید فایده واقع شود، زیرا دانش آموزان در برخی دروسی که شاید سختی خاصی هم ندارد به دلیل عدم توجه یا عدم تدریس درست فرا نگرفته باشند اما با شرکت در کلاس های تقویتی برای آمادگی آزمون سمپاد می توانند مشکلات درسی خود را بهبود ببخشند.

ویژگی های کلاس تقویتی خوب برای آمادگی قبولی در مدارس سمپاد

  1. اولین ویژگی خوبی که یک کلاس تقویتی خوب می تواند داشته باشد این است که انعطاف پذیر باشد، مثلا دانش آموز و استاد بتوانند در ساعت وزمان مناسب کلاس را برگزار نمایند، همچنین دانش آموز بتواند تمام مشکلات خود را با استاد مورد نظر در میان بگذارد.
  2. امکان برگزاری کلاس ها هم به صورت آنلاین هم به صورت حضوری وجود داشته باشد.
  3. دانش آموز یا استاد بتوانند بر اساس نیاز دانش آموز تعداد کلاس ها را افزایش یا کاهش دهند.
  4. هدف کلاس از ابتدا مشخص بالشد تا به نظم و ترتیب خاصی دروس به دانش آموز تدریس شود.
  5. والدین و دانش آموزان بتوانند خود کلاس و دبیر مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
  6. دانش آموز با برگزاری کلاس بتواند پیشرفت خود را احساس کند، یعنی با تکرار و تمرینی که انجام می دهد متوجه یادگیری عمیق خود در مبحث مورد نظر شود.
  7. دانش آموزان بتوانند در کنار برگزاری کلاس یک مشاور در کنار خود داشته باشند.
  8. استاد نسبت به تدریس خود انتقاد پذیر باشد و اگر دانش آموز با روش تدریسی دبیر درس را متوجه نشد بتواند درس را با روش دیگری به دانش آموز تدریس نماید.

مشاوره تیزهوشان

اهمیت مشاوره تیزهوشان برای تحصیل در مدارس سمپاد

آمادگی برای آزمون تیزهوشان نیازمند مطالعه و تلاش بالا می باشد، و این کار نیازمند یک برنامه ریزی دقیق می باشد تا دانش آموز بتواند نمره مورد ظر برای قبولی در این مدارس را کسب نماید.

نحوه صحیح مطالعه بسیار مساله مهمی می باشد که بسیاری از دانش آموزان از آن مطلع نیستند، برای اطلاع و یادگیری درست مطالعه دروس برای آمادگی در آزمون سمپاد بهترین کار وجود یک مشاور می باشد تا بتواند با یک برنامه ریزی دقیق و صحیح نحوه درست مطالعه را به دانش آموز بیاموزد.

مشاور می تواند مشکلات و ضعف های دانش آموز را دریابد، در صورت نیاز کلاس های خصوصی یا گروهی به دانش آموز معرفی کند، استعداد های دانش آموز را به او نشان دهد و در حوزه علاقه او قدم بردارد و به راهنمایی بپردازد.

در برخی موارد دانش آموز نمی داند از کتاب های کمک درسی کمک بگیرد یا خود اصل کتاب درسی را مطالعه نماید بنابراین یک مشاور می تواند دانش آموز را راهنمایی نماید که در چه درسی کتاب کمک درسی نیاز است و در چه درسی کتاب اصلی.

آمادگی آزمون تیزهوشان

سوالاتی که برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم طرح می شود تنها سوالات استعداد تحلیلی می باشد و این سوالات استعداد و هوش دانش آموز را می سنجد، بسیاری از دانش آموزان اصلا نمی دانند که این سوالات در چه حیطه ای می باشد و مشاوران می توانند به دانش آموزان درباره سوالات این آزمون توضیح دهند.

دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم شرکت می کنند باید بدانند که نیمی از سوالات طراحی شده در آزمون آن ها استعداد تحلیلی و نیمی استعداد تحصلیل می باشد، در سوالات استعداد تحصیلی برخی دروس از ضریب بیشتر و برخی دروس از ضریب کمتری برخوردارد هستند که این مساله کاملا به رشته دانش آموز در پایه دهم مربوط می باشد، یعنی اگر دانش آموز رشته ریاضی فیزیک را انتخاب نموده است دروس ریاضی برای او از ضریب بیشتری برخوردار هستند، برای اطلاع از این شرایط و نحوه طراحی سوالات وجود یک مشاور کاملا ضروری می باشد.

کلاس های تقویتی

برای آشنایی با نحوه ثبت نام در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی می توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید :

معرفی مدارس تیزهوشان

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

منابع آزمون تیزهوشان

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

کلاس های تقویتی در آموزشگاه پرسا

همان طور که گفته شد تحصیل در مدارس تیزهوشان نیازمند تلاش و کوشش بالاست و دانش آموزانی می توانند وارد این مدارس شوند که ار سطح علمی خوبی برخوردار باشند و دوران تحصیل خوبی را در مدارس عادی گذرانده اند، زیرا تحصیل در مدارس سمپاد به راحتی مدارس عادی نیست، دروس بیشتری در این مدارس برای دانش آموزان ارائه می شود و دانش آموزان باید بتوانند از پس حجم درسی که در این مدارس وجود راد با نمران سطح بالا بر بیایند.

حال برای ورود به همچین مدارسی باید در آزمون تیزهوشان شرکت کرد، برای آمادگی در  مدارس تیزهوشان بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید، مشاوران ما در مرکز مشاوره تخصصی آکو می توانند در مورد کلاس های تقویتی و مشاوره آزمون تیزهوشان دانش آموزان عزیز را راهنمایی کنند.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا