پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد یک دانشگاه غیر دولتی می باشد که فعالیت خود را از سال 1385 شروع نموده است، این دانشگاه از دانشگاه های استان البرز می باشد و بسیاری از داوطلبان ازمون سراسری در زمان انتخاب رشته این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند، دانشگاه ازاد هشتگرد در ابتدا تنها در چند رشته پذیرش دانشجو داشت اما در حال حاضر رشته های این دانشگاه متنوع می باشد، مرکز مشاوره آکو در ادامه به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد می پردازد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد

دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد در ابتدا زیر نظر دانشگاه ازاد کرج فعالیت می کرد و در سال 1389 توانست به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد، در این چند سال مسئولان این دانشگاه سعی بر پیشرفت و ساخت دانشکده ها و ساختمان های جدید داشته اند، در حال حاضر این دانشگاه دانشکده های محدودی دارد که امید است تا آینده ای نزدیک به پیشرفت بیشتر و بهتری برسد.

دانشکده و رشته های دانشگاه ازاد اسلامی واحد هشتگرد

این دانشگاه تنها یک دانشکده فنی مهندسی دارد و هر ساله در رشته های مختلف فنی مهندسی و علوم انسانی و .. دانشجو می پذیرد، دانشگاه ازاد هشتگرد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش انجام می دهد و داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند در زمان انتخاب رشته می توانند کد رشته محل این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند، در ادامه با رشته های این دانشگاه اشنا خواهید شد.

گروه های آموزشی رشته های تحصیلی

فنی مهندسی

مهندسی عمران – مهندسی معماری – مهندسی کامپیوتر – مهندسی مکانیک – مهندسی صنایع – مهندسی شهرسازی – مهندسی حرفه ای معماری – مهندسی حرفه ای مکانیک خودرو – مهندسی حرفه ای کامپیوتر-نرم افزار – سخت افزار کامپیوتر – مهندسی اجرایی عمران – تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی – نرم افزار کامپیوتر – معماری سنتی – حفاظت و مرمت بناهای تاریخی – کاردانی فنی (ارتباطات و فناوری اطلاعات) – کاردانی فنی (جوشکاری) – کاردانی فنی مکانیک (تاسیسات مکانیکی ساختمان) – مهندسی حرفه ای معماری – مهندسی حرفه ای مکانیک خودرو – مهندسی حرفه ای کامپیوتر-نرم افزار – مهندسی اجرایی عمران

علوم انسانی

حسابداری – حقوق – علوم قضایی – مدیریت صنعتی – مدیریت مالی – مدیریت دولتی – مدیریت کسب و کارهای کوچک – جامعه شناسی – کاردانی حرفه ای حسابداری شرکت های بیمه – حقوق – حقوق ثبتی

مشترک (تجربی، علوم انسانی، فنی مهندسی، فنی حرفه ای)

علوم ورزشی – مترجمی زبان انگلیسی – علوم صنایع غذایی – کاردانی فنی صنایع غذایی- تکنولوژی صنایع غذایی – کاردانی حرفه ای تربیت بدنی (مربیگری پایه فوتبال) – کاردانی حرفه ای تربیت بدنی (مربیگری پایه پرورش اندام) – کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی – کاردانی حرفه ای گرافیک

رشته های بدون آزمون دانشگاه ازاد اسلامی واحد هشتگرد

رشته های بدون ازمون رشته هایی هستند که برای تحصیل در آن ها نیازی به شرکت در آزمون سراسری نیست پذیرش یا عدم پذیرش داوطلب بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود، در ادامه رشته های بدون ازمون این دانشگاه نام برده می شود.

  1. معماری داخلی
  2. مهندسی معماری
  3. علوم و مهندسی صنایع غذایی
  4. مهندسی کامپیوتر
  5. مهندسی مکانیک
  6. مهندسی ورزش
  7. مهندسی عمران
  8. مهندسی برق
  9. مدیریت کسب و کار
  10. حسابداری
  11. جامعه شناسی
  12. مدیریت دولتی
  13. حقوق

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد

رتبه دانشگاه ازاد اسلامی واحد هشتگرد

رتبه دانشگاه ازاد اسلامی واحد هشتگرد یکی از دانشگاه های نسبتا سطح پایین می باشد که تا به امروز مقاله های زیادی ارائه نداده است، این دانشگاه تا به امروز 298 مقاله داخلی و 1 مقاله بین المللی منتشر نموده است، همچنین دانشگاه آزاد هشتگرد در بین دانشگاه های ازاد کشور رتبه 130 و در بین کل دانشگاه ها رتبه 345 را در سال 1400 از آن خود نموده است، این دانشگاه در این سال ها پیشرفت چشمگیری نداشته است و از دانشگاه های پر امکانات  سطح بالا به حساب نمی آید.

امکانات دانشگاه ازاد واحد هشتگرد

این دانشگاه امکانات زیادی ندارد ولی با این حال در تلاش است با ساخت ساختمان های دیگر و بیشتر کردن امکانات خود شرایط بهتری برای دانشجویان خود فراهم اورد.

این دانشگاه دارای 6 آزمایشگاه می باشد که برخی کلاس های عملی دانشجویان در این آزمایشگاه ها برگزار می شود، از جملع ازمایشگاه های دانشگاه ازاد هشتگرد می توان به (آزمایشگاه فیزک 1، ازمایشگاه فیزیک 2، آزمایشگاه برق، آزمایشگاه مکانیک و سیالات، آزمایشگاه بتن و خاک، ازمایشگاه مقاومت مصالح) اشاره کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد مانند دیگر دانشگاه های ازاد به دانشجویان خود وام دانشجویی می دهد و دانشجویانی که متقاضی استفاده از این وام هستند می توانند اقدامات لازم را به عمل آورند.

همچنین دانشگاه ازاد اسلامی هشتگرد دارای 5 سایت کامپیوتر می باشد که دانشجویان در صورت نیاز می توانند به آن مراجعه کنند.

این دانشگاه دارای کتابخانه ای به وسعت 200 متر مربع می باشد و در حدود 15 هزار جلد کتاب در آن وجود دارد، دانشجویان در صورت نیاز می توانند به این کتابخانه مراجعه نموده و از کتاب ها و امکانات آن بهره ببرند.

همچنین دانشگاه ازاد اسلامی واحد هشتگرد دارای 5 کارگاه مختص دروس عملی دارد که عبارت اند از :

  • کارگاه اتو مکانیک
  • کارگاه نقشه برداری
  • کارگاه ماشین ابزار
  • کارگاه جوشکاری
  • کارگاه ریخته گری

این دانشگاه در شهر هشتگرد واقع شده است و یکی از دلایل به ثمر رسیدن و پیشرفت کردن این شهر به حساب می آید.

انتخاب دانشگاه

آدرس دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد

نشانی : استان البرز – هشتگرد – پائین تر از میدان صنعت – خیابان شهید صدوقی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد

شماره تماس : 8 – 44210164 – 026

لوکیشن دانشگاه ازاد اسلامی واحد هشتگرد در گوگل مپ

برای آشنایی با دیگر دانشگاه های آزاد کرج و تهران می توانید مقالات زیر مطالعه نمایید :

معرفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرج

معرفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نظر اباد

معرفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد شهر قدس

معرفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد پرند

معرفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد اسلامشهر

معرفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد دماوند

انتخاب دانشگاه با مرکز مشاوره تخصصی آکو

تیم اکو در این مقاله به معرفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد هشتگرد پرداخت، این دانشگاه از دانشگاه های غیر دولتی می باشد که برای پذیرش در آن نیاز به کسب رتبه و تراز بالایی نیست، داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند باید در زمان انتخاب رشته کد رشته محل این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند، این دانشگاه از دانشگاه هایی می باشد که هم به صورت با آزمون و هم به صورت بدون آزمون پذیرش دانشجو دارد، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو می توانند پاسخگوی تمامی سوالات داوطلبان عزیز در زمینه انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه باشند.

اینستاگرام مرکز مشاوره آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا