پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایسوال و جواب کنکوریمشاور من

موثرترین و بهترین منابع برای قبولی کنکور

کتاب های کمک درسی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

تقریباً همه افراد تحصیل‌کرده از سد کنکور عبور کرده اند. اصلی‌ترین سلاح این افراد خرید بهترین منابع برای شرکت در کنکور است. خرید کتاب های کنکور مدت‌ها پیش از برگزاری این آزمون اتفاق می‌افتد. برنامه‌ریزی‌های بسیاری در این راستا صورت می‌گیرد و خیلی از داوطلبان به کمک مشاوره تخصصی کنکور سعی میکنند بهترین منابع را به تفکیک رشته تهیه کنند. چراکه کنکور، یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین آزمون‌های کشور ما است. به‌نوعی هر دانش‌آموز پس از پایان سال‌های تحصیلی در مدرسه با شرکت در آزمون کنکور، مسیر خود را انتخاب می‌کند. نتیجة متفاوت کنکور می‌تواند. زندگی شخص را تحت تأثیر قرار داده و به گونة متفاوتی جلو ببرد. پس انتخاب بهترین منابع برای کنکور ریاضی و تجربی و انسانی 1402 میتواند سرنوشت شما را تحت تاثیر قرار دهد. با مشاوره تخصصی کنکور آکو همراه باشید تا ویژگیهای بهترین کتاب های کنکور را برایتان شرح دهیم.

انتخاب بهترین منابع کنکور های ریاضی و تجربی و انسانی با نشاوره تخصصی کنکور آکو کرج

انتخاب بهترین منابع برای کنکور 1402

بیشتر کتاب‌هایی که تحت عنوان کتاب کمک‌درسی به دانش‌آموزان عرضه می‌شوند. قابلیت استفاده به‌عنوان منبع کنکور را ندارند، ولو آنکه کتاب کمک‌درسی را نمی‌توان اختصاص‌یافته به دوران کنکور دانست. در تمام مدت تحصیلی فرد ممکن است از این کتاب‌ها استفاده کند.

بیشتر بخوانید : انتخاب بهترین منابع برای کنکور

کتاب‌هایی که می‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین منابع کنکور و کتاب های نتیجه‌بخش انتخاب نمود بسیار محدود است. (توجه داشته باشید ناشران زیادی اقدام به چاپ و نشر انواع کتاب کمک‌درسی و کنکور می‌کنند. اما کتاب‌هایی که از کارایی لازم جهت ثمر دادن تلاش‌ها در آزمون ورودی دانشگاه برخوردار باشند، بسیار محدود است).

باتوجه‌به محدودیت کتاب‌های ثمربخش، هنگامی‌که تازه‌های یک انتشارات موردتوجه بسیاری از داوطلبان قرار می‌گیرند. توسط معلمین و قبول‌شدگان سال‌های گذشته به داوطلبین جدید معرفی می‌شوند. تا سال‌ها نامی مؤثر و شناخته شده در این زمینه خواهند بود.

تنها دانستن نام چند انتشاراتی معروف در کار چاپ کتاب کمک‌درسی برای کنکور، امری مکفی نبوده. دانش‌آموزان برای این‌که خریدی هوشمندانه داشته باشند. می‌بایست موارد زیادی را به‌عنوان نکات کلیدی لحاظ کنند.

بااین‌حال در ادامه با بررسی فراگیرترین روش‌های شناخت کتاب کنکور مؤثر و ویژگی های آن برای رهایی از آزمون و ورود به دانشگاه دلخواه تا حدودی در تسهیل انتخاب بهترین منابع کنکور 1402 برای شما خواهیم کوشید.

ویژگی های بهترین منابع کنکور سراسری برای داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی و انسانی

معرفی بهترین منابع 1402 توسط مشاور کنکور

این انتخاب همچون سایر فعالیت‌های تخصصی می‌بایست با بهره گرفتن از تجربیات و دانش کارشناسان صورت بگیرد. هر شخص نمی‌تواند به‌تنهایی و فقط با تجربه‌کردن به دنبال بهترین و مؤثرترین کتاب کمک‌آموزشی باشد. محدودیت های بسیاری از جمله محدودیت بودجه، محدودیت زمانی، کم‌تجربگی و … همه‌وهمه دست‌به‌دست هم می‌دهند و بررسی کتاب‌های کنکور به‌صورت شخصی را غیرممکن می‌کنند.

یکی از افرادی که می‌توان به آنها در انتخاب بهترین منابع کنکور  اعتماد کرد، مشاوره تخصصی کنکور است. اگر نمیخواهید از مشاور کمک بگیرید، معتمدان بعدی برای انتخاب بهترین منابع کنکور عبارت‌اند از معلمین، اساتید و کارمندان مرتبط با حوزه آزمون‌های دانش‌آموزی، هم‌کلاسی‌های مدرسه و آموزشگاه و … .

یکی از بهترین یاری دهندگان برای انتخاب منبع درست در کنکور ،داوطلبینی هستند که سال‌های گذشته در کنکور شرکت کرده و موفق به کسب رتبه مناسب شده‌اند. همچنین کتاب‌فروش‌ها می‌توانند پرفروش‌ترین کتاب‌ها را معرفی کنند. یا این‌که سایت‌های اینترنتی مربوط به آموزشگاه‌ها و مراکز آمادگی برای کنکور و … را می‌توان نام برد. 

اما هیچ یک از موارد گفته (بجز مشاوره تخصصی تحصیلی و کنکور) شده نمیتواند براساس تیپ شخصیتی شما و شرایط زندگی و تحصیلتان برای شما برنامه ریزی کند. پس برای انتخاب بهترین منابع برای کنکور های ریاضی و تجربی و انسانی ناگزیر باید به مشاوره تخصصی کنکور پناه ببرید. در ادامه برخی زا ویژگی های بهترین منابع تخصصی کنکور را برایتان نام خواهیم برد!

انتخاب بهترین منابع برای کنکور ریاضی و فیزیک و شیمی

بهترین منابع کنکور 1402 باید حاوی درسنامه باشند

از نکاتی که در تعیین نتیجه آزمون ورود به دانشگاه داوطلبان تأثیر خواهد گذاشت توانایی پاسخگویی داوطلبان به دو سبک سؤال مفهومی و ترکیبی است. پاسخ‌دادن به این سؤالات بدون تدریس معلم‌های زبده و همچنین خرید کتاب کنکور که دارای درس‌نامه مناسب باشد، ممکن نیست.

کتب درسی معمولاً مجموعه‌ای از متن‌های توضیحی هستند. که به علت کمبود زمان کلاس و فضای کتاب، قادر به ارائه مفهوم مدنظر و ارتباط متن با متن کتاب‌های سال قبل و بعد نیستند. از طرف دیگر این ترکیب تنها مربوط به مطالب یک سال نبوده. برخی اوقات، در یک سؤال مطالب دو درس با هم ترکیب شده و مفهومی متفاوت را به وجود می‌آورند.

برای حل مشکل فوق برخی انتشاراتی‌ها اقدام به تولید و عرضه دو نوع کتاب کنکور کرده اند. دسته اول کتاب‌های هستند که تنها درس‌نامه هستند. دسته دوم کتاب‌هایی که در ابتدای هر درس درس‌نامه دارند و سپس، تست‌های مرتبط با آن را قرار می‌دهند.

هر داوطلب می‌تواند باتوجه‌به شرایط و سلیقه خود به خرید کتاب کنکور با یکی از ویژگی‌های فوق اقدام کند. این درس‌نامه‌ها لازم است ضمن پوشش‌دهی کامل متن کتاب درسی اصلی، در ساختار به مواردی چون مرتبط بودن به درس‌های پیشین یا بعدی، شرح مفهوم، نکات تستی، اهمیت موضوع از نگاه طراحان سؤال، توضیحات تکمیلی و … باشند.

بهترین منبع باید جامع باشد

برای عبور از سد کنکور، تعداد زیادی کتاب مرتبط به چندین پایه تحصیلی باید مورد بررسی قرار بگیرد که نیازمند تهیه کتاب‌های زیادی است. حال آن که برخی مطالب پایه‌هایی که شامل کنکور نیستند نیز، بر پاسخگویی به سؤالات تستی و کنکوری مؤثر خواهند بود. از محدودیت‌هایی که برای تحقق شرایط فوق به وجود می‌آیند کمبود وقت و کمبود بودجه است.

البته این جامع بودن و کاهش حجم محتوا نباید بر کیفیت کلی کتاب تأثیر بگذارد. در صورت نیاز، داوطلب موظف است برای هر پایه تحصیلی کتابی جداگانه تهیه کند. همانطور که بهترین منابع کنکور 1402 حتی برای دروس مشترک ریاضی و تجربی و انسانی متفاوت است.

انتخاب بهترین منابع تخصصی برای کنکور در مرکز مشاوره آکو کرج

داشتن سؤالات تستی دسته‌بندی شده به‌صورت سخت، آسان و متوسط. دارابودن سؤالاتی با دسته‌بندی متفاوت از مورد فوق و به‌صورت ساده، مفهومی و ترکیبی. دادن پاسخ کلیدی و ارائه پاسخ تشریحی علاوه بر پاسخ کلیدی می‌تواند موجب یادگیری بیشتر داوطلب علی‌الخصوص در پاسخ‌های نادرست شود.

ظاهر و نوشتار جذاب و گیرا

کیفیت جلد، کاغذ و چاپ خوب برای ماندگاری خوب. قابل خریداری و دسترسی در عموم کتاب‌فروشی‌ها. دارای آزمون‌های دوره‌ای، بخش‌هایی شامل سؤالات سال‌های گذشته و تحلیل پاسخ‌نامه آن‌ها. وجود بخش‌هایی مرتبط با برنامه‌ریزی. دارای بخش بارم‌بندی و توضیح سهم سؤالات هر فصل از کل آزمون. و ازاین‌قبیل ویژگی‌ها را می‌توان از دیگر عوامل مؤثر بر خرید کتاب کنکور متناسب و ثمربخش دانست.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا