پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

منابع کنکور رشته تربیت بدنی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.3/5 - (3 امتیاز)

در مقاله منابع کنکور رشته تربیت بدنی به شرح موارد مهم از قبیل نحوه ثبت نام، منابع موجود و مهم برای کنکور تربیت بدنی می پردازیم. دانش‌آموزان هنرستانی که در دوره هنرستان در رشته تربیت بدنی تحصیل‌کرده باشند برای ورود به دانشگاه می‌توانند در کنکور کاردانی فنی و حرفه ­ای شرکت کنند. لازم به ذکر است محدودیت‌های دانشگاهی برای کاردانی رشته تربیت بدنی زیاد است و بعضی از شهرها این مقطع از این رشته را برای ارائه ندارند در نتیجه شخص برای قبولی در دانشگاه باید تلاش خود را بالا ببرد تا بتواند در دانشگاهی خوب به ادامه تحصیل بپردازد. در این مقاله راجع به منابع کنکور تربیت بدنی و شرایط آن صحبت می‌کنیم.

ثبت نام کنکور کاردانی تربیت بدنی

در ادامه مقاله منابع کنکور رشته تربیت بدنی به نحوه ثبت نام کنکور کاردانی تربیت بدنی می پردازمم. دانش آموزان هنرستانی برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در مقطع کاردانی بایستی در کنکور فنی و حرفه ای شرکت کنند. دفترچه مرتبط با این آزمون برای رشته تربیت بدنی در تاریخ 30 خردادماه هرساله منتشر می‌شود. متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ 6 تیرماه همان سال اقدام به ثبت‌نام کنند. همچنین برخی از دانشگاه های علمی کاربردی ارائه‌دهنده این رشته نیز در سایت سنجش درگاهی به‌منظور پذیرش دانشجو بدون کنکور قرار می‌دهند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای کاردانی تربیت بدنی و کارشناسی آن دانشجو می‌پذیرد.

منابع کنکور کاردانی تربیت بدنی

دروس عمومی

دروس عمومی مطرح در کنکور کاردانی تربیت بدنی دارای ضریب 3 هستند و به‌طورکلی 40 سؤال از این دروس طرح می‌شود. دروس عمومی کنکور کاردانی تربیت بدنی عبارت‌اند از:

  • عربی ۳
  • تعلیمات دینی ۳
  • فارسی ۳
  • زبان خارجی ۱ و ۲

دروس شایستگی پایه

از این دروس 35 سؤال در کنکور طرح می‌شود و دارای ضریب 6 است این دروس عبارت‌اند از:

  • ریاضی ۱ و ۲
  • شیمی
  • فیزیک

دروس شایستگی غیرفنی

دروس شایستگی غیرفنی دارای 20 سؤال در کنکور کاردانی هستند و ضریب آنها 3 است. این دروس عبارت‌اند از:

  • اخلاق حرفه‌ای
  • کارگاه نوآوری و کارآفرینی
  • الزامات محیط کار
  • کاربرد فناوری‌های نوین

دروس شایستگی فنی

دروس شایستگی فنی در کنکور کاردانی تربیت بدنی دارای 65 سؤال می‌باشد و ضریب آنها 12 می‌باشد. این دروس عبارت‌اند از:

  • دانش فنی پایه
  • دانش فنی تخصصی
  • عملیات تکمیلی اصلاحی ورزش‌ها
  • پرورش مهارت‌های جسمانی حرکتی
  • توسعه سلامت و سبک زندگی با ورزش
  • توسعه مهارت‌های چابکی ذهنی
  • توسعه مهارت‌های رزمی هدفی
  • توسعه مهارت‌های حرکتی با توپ

منابع کمک آموزشی کنکور رشته تربیت بدنی

در این قسمت به بررسی و معرفی برخی از منابع کمک آموزشی کنکور کاردانی تربیت بدنی می‌پردازیم. البته دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند منبع اصلی برای کنکور کتاب‌های درسی می‌باشد و همان کتاب‌ها ملاک اصلی طراحان سؤال کنکور است. اما دانش‌آموز می‌تواند برای تسلط بیشتر متناسب با سطح درسی خود کتابی کمک‌آموزشی را انتخاب کرده و از آن ها برای تمرین بیشتر استفاده کنند.

منابع کنکور تربیت بدنی قلم چی

انتشارات قلم چی منابع خوب و جامعی برای کنکور تربیت بدنی دارد. این منابع عبارتند از:

  • کتاب جامع هنرستان تربیت بدنی قلم چی
  • کتاب زرد تربیت بدنی قلم چی
  • کتاب آبی تربیت بدنی قلم چی

کتاب جامع هنرستان تربیت بدنی قلم چی

کتاب جامع تربیت بدنی قلم چی منبع مناسبی برای تست‌زنی در دوران کنکور می‌باشد. این کتاب به دانش‌آموز کمک می‌کند تا با نکات مهم درسی آشنا شود و برای امتحانات تشریحی و سوالات تستی آمادگی لازم را پیدا کند. پاسخنامه این کتاب تشریحی بوده و به آموزش بهتر کمک می‌کند. سؤالات کنکور سال‌های اخیر در این کتاب وجود دارد که به آشنایی با سوالات کنکور کاردانی تربیت بدنی کمک می‌کند.

کتاب زرد تربیت بدنی قلم چی

از این کتاب به‌عنوان یکی از بهترین منابع کنکور تربیت بدنی یاد می‌شود چرا که شامل 10 کنکور رشته تربیت بدنی با پاسخنامه کاملاً تشریحی می‌باشد. این کتاب شامل 1000 تست طبقه بندی شده است از تمام دروس فنی رشته تربیت بدنی است دانش‌آموزان با سطح متوسط درسی می‌توانند از این کتاب به‌خوبی استفاده کنند.

کتاب آبی تربیت بدنی قلم چی

در این کتاب سه کتاب تخصصی رشته تربیت بدنی جمع‌آوری‌شده است و شامل 130 تست از کتاب دانش فنی تخصصی، 190 تست از کتاب توسعه سلامت و 180 تست از کتاب عملیات تکمیلی اصلاحات ورزشی می‌باشد. درس‌نامه‌های کتاب آبی قلم چی به‌صورت خلاصه اما جامع است که نیاز دانش‌آموزان را برطرف می‌سازد. به‌طورکلی این کتاب شامل 500 تست و پاسخنامه تشریحی می‌شود و دانش‌آموزان با هر سطح درسی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

کتاب تربیت بدنی انتشارات گزینه های برتر

از منابع کنکور تربیت بدنی می توان از کتاب تربیت بدنی انتشارات گزینه های برتر نام برد. کتاب انتشارات گزینه های برتر شامل آزمون های جامع می‌باشد که برای دوران جمع بندی برای دانش‌آموزان مناسب می‌باشد. در واقع این کتاب برای محک‌زدن مناسب می‌باشد و نمی‌توان به‌عنوان منبعی برای یادگیری از آن استفاده کرد. بنابراین اگر دانش‌آموزی به تسلط کافی در دروس خود نرسیده باشد نمی‌تواند از این کتاب به‌خوبی بهره ببرد و علم خود را بسنجد.

کتاب سیر تا پیاز تربیت بدنی انتشارات اخوان

از منابع دیگر کنکور رشته تربیت بدنی می توان از کتاب سیر تا پیاز انتشارات اخوان نام برد. کتاب سیر تا پیاز تربیت بدنی کتابی مناسب برای دانش آموزانی است که به دنبال منبعی برای آموزش هستند. این کتاب دارای درسنامه و خلاصه‌نویسی‌هایی برای هر سه پایه می‌باشد. همچنین این کتاب دارای نمونه سوالات تستی است که این سوال‌ها مربوط به کنکورهای سال‌های گذشته و یا سوالات تألیفی می‌باشد.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله منابع کنکور رشته تربیت بدنی سعی کردیم دید جامع و کاملی از این کنکور را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا