پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

نحوه برگزاری کنکور 1402

چه تغییراتی بر روی آزمون سراسری سال 1402 اعمال می شود؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای اعلام داشت دروس عمومی از کنکور سراسری سال 1402 حذف شده است، تا سال 1401 کنکور سراسری با 4 درس عمومی (ادبیات فارسی – عربی – دین و زندگی – زبان انگلیسی) شروع می شد اما بنا به تغییراتی که در آزمون سراسری 1402 اعمال شده است این دروس از آزمون سراسری به طور قطع حذف شده اند، در ادامه این خبر با تیم مشاوره آکو همراه باشید.

نحوه برگزاری کنکور 1402

در عصر روز 22 شهریور در آیین تجلیل از برترین رتبه های کنکور 1401 استان کرمانشاه دکتر زارعی از تغییراتی که بر روی کنکور سراسری سال 1402 اعمال می شود خبر داد، در ادامه با تغییراتی که در کنکور 1402 اعمال می شود آشنا خواهید شد:

یکی از تغییراتی که بر روی آزمون سراسری سال 1402 اعمال می شود حذف دروس عمومی می باشد، داوطلبان توجه داشته باشند دروس عمومی تنها برای آزمون سراسری حذف شده است و دانش آموزان موظف به شرکت در امتحانات نهایی این دروس می باشند.

از دیگر تغییرات کنکور می توان به تاثیر مستقیم 40 درصدی سوابق تحصیلی بر روی رتبه خبر داد، تا پیش از این سوابق داوطلبان به صورت مثبت بر روی رتبه تاثیر می گذاشت.

یکی دیگر از تغییرات، برگزاری آزمون سراسری دو بار در سال می باشد، یعنی کنکور یکبار در دی ماه و بار دیگر در تیر ماه برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز تا 2 سال برای داوطلبان حفظ  می شود.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا