پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل کنکور 1401 تجربی

تحلیل سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
1/5 - (1 امتیاز)

ابتدا قبل از آغاز بحث تحلیل کنکور 1401 تجربی باید خاطر نشان کرد که سختی و آسانی سوالات هر کنکور بسته به سطح توان علمی هر دانش آموز در هر درس متفاوت است و قطعا با تسلط کافی  بر هر درس می توان بر دشواری آن فایق آمد . اما باید به این نکته اشاره کنیم که داوطلبان کنکور تجربی 1401 در نگاه اول فکر میکردند که کنکور به شدت اسون بوده و قطعا همشون رتبه برتر میشن! اما وقتی رتبه ها اومد همه فهمیدن که یه جوری توی دام سوالات کنکور افتادن که خودشون هم نفهمیدن!

مشاوره کنکور تجربی 1402  در کنار تحلیل نحوه بودجه بندی سوالات کنکور تجربی 1401 دو فاکتور مهم برای دریافت نتیجه خوب در رقابت آزمون سراسری است. برای ارتباط با تیم تخصصی مشاوره کنکور آکو کلیک کنید.

تحلیل سوالات کنکور 1401 تجربی

تحلیل کنکور تجربی ۱۴۰۱ از یک لحاظ بسیار اهمیت دارد و آن هم بررسی میزان مفهومی بودن سوالات است. مثلا باتوجه به بررسی سوالات فیزیک کنکور تجربی 1401 فهمیدیم که توجه بیشتر طراحان کنکور به بخش های آموزشی معطوف شده است و بودجه بندی سوالات حفظی و صرفا فورمولی در سوالات کنکور کمتر شده است.

یا مثلا زیست شناسی کنکور 1401 تجربی ما را به سمت تحلیل و برقراری ارتباط بین موضوع های مختلف برد.دیگر سوال های محاسباتی دیده نمیشود ولی به جای آن میتوانیم وقت بیشتری روی سوالات مفهومی و دام دار بگذاریم. برای زیست شناسی این روز های کنکور تجربی کتاب های درسی و کمک درسی به تنهایی کافی نیست و باید به کنک مشاور مباحث مرتبط را پیدا کنید و درباره آن ها اطلاعات کسب کنید.

دروس عمومی از کنکور 1401 حذف شده اند اما له هرحال مشاهده تحلیل دروس عمومی هم در انتهای این مقاله آمده است و خالی از لطف نیست. در ابتدا تحلیل دروس تخصصی کنکور 1401 تجربی را برای شما میگوییم تا بتوانید با آمادگی بیشتری در کنکور دی ماه 1401 حاضر شوید.

کنکور تجربی 1401

بودجه بندی و تحلیل درس ریاضی در کنکور 1401 تجربی

در درس ریاضی کنکور 1401 ثابت کرد که هیچ گاه نمیشود به طراح برای زرح سوالات با بودجه بندی سال گدشته اعتماد کرد امسال از مبحث پیوستگی سوالی طرح نشد.

در درس ریاضی به تفکیک پایه 8سوال از سال دهم و 13 سوال از سال یازدهم و 9 سوال از سال دوازدهم مطرح شد امسال به سال یازدهم اهمییت بسیاری دادند و سوال بیشتری از این کتاب حل کردند.

دانش آموزانی که کاملا به متن کتاب ریاضی و سوالات و تمارین و فعالیت های کتاب درسی تسلط داشتند به راحتی می توانستند درصد بالای 40 را کسب کنند. امسال 14 تست ساده یعنی چیزی حدود 47درصد کنکور ریاضی تست ساده بود و به راحتی قابل حل بود و دارای 12 تست متوسط و تنها فقط 4 تست دشوار بود.

امسال از سوال 101 که درس ریاضی کنکور تجربی 1401 شروع شد، با تست آسان شرع شد و داوطلب با روحیه ی بالا به حل مابقی تست ها میپرداخت. لازم به ذکر است با تسلط کافی به هر مبحث شما قادر خواهید بود سوالات آن مبحث اعم از ساده متوسط و دشوار را به راحتی حل نماییئ

درس زیست شناسی در تحلیل کنکور تجربی 1401

در درس زیست شناسی بدین گونه بود که حدودا 15تست از دستگاه های بدن انسان . 4 تست ژنتیک . 8 تست گیاهی . 5 تست جانوری و 18 تست ترکیبی طرح شده بود.

برای مطالعه کامل تحلیل کنکور تجربی ۱۴۰۱ کلیک کنید.

کنکور 1401 حدودا 13 تست شمارشی مطرح شده بود از درس زیست شناسی که این گونه تست ها چالش بسیاری از دانش آموزان است و 3 تست مابقی شامل تست های دارای یک جای خالی و چند جای خالی بود.

کنکور امسال در درس زیست به ما یادآوری کرد که فصل ها و صفحاتی از کتاب که قبلا کمتر و اصلا مورد توجه طراحان نبوده هم ممکن است مورد طرح سوال قرار بگیرد. در کنکور 1401 حدودا 13تست از سال دهم 15 تست از سال یازدهم و 22 تست از سال دوازدهم مطرح شده بود .

به طور کلی درس زیست شناسی برای دانش آموزانی که در طول سال تحصیلی با تسلط کافی بر کتاب پیش رفته اند کنکور معقولی بود و به راحتی قادر به کسب درصد بالا بودند .

بودجه بندی و تحلیل درس فیزیک در کنکور 1401

در درس فیزیک تحلیل کنکور 1401 بدین صورت است که 16 تست ساده داشتیم. در کنکور 1401 تجربی در ردس فیزیک ما دارای 11 تست متوسط بودیم. یعنی یک داوطلب متوسط میتوانست به راحتی درصدی بالای 60را در این آزمون کسب کند. امسال فقط ما 3تست سخت داشتیم در فیزیک کنکور تجربی 1401 !

  • از 3تست از سال دهم مباحث : 2 تست کار و انرژی و 1 تست گرما
  • 6تست از سال یازدهم مباحث : 2 تست الکتریسیته ی ساکن و 2 تست جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم و 2 تست از مبحث مغناطیس والقا
  • 7تست از سال یازدهم مباحث: 1تست حرکت شناسی 3تست از مبحث نوسان و موج و 3تست ازفیزیک اتمی و هسته ای

اگر تحلیل فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۱ را به صورت پایه ای میخواهید مطالعه کنید به شرح زیر است و یا اگر نیاز به توضیحات بیشتر دارید به مطلب تحلیل فیزیک کنکور تجربی 1401 مراجعه کنید.

از سال دهم 1 تست مبحث گرما – از سال یازدهم 5تست مباحث: 2تست الکتریسیته ی ساکن – 2 تست جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم و 1تست مغناطیس و القا – از سال دواردهم ما دارای 5تست بودیم از مباحث :2 تست حرکت شناسی – 3 تست دینامیک

تحلیل کنکور 1401 تجربی درس شیمی

در درس جذاب و پرچالش شیمی باتوجه به تفکیک فصل های سال دهم و یازدهم و داوزدهم و بررسی سوالات ساده و متوسط و سخت در نمودار زیر رسم شده است.

در درس شیمی 17سوال به صورت مفهومی و 6 سوال به صورت حفظی و 12 سوال محاسباتی مطرح شده بود. به تفکیک مباحث مسائل 5 تست از مسائل استوکیومتری مطرح شد و 5 تست از مسائل سیمی آلی ظرح شد. به طور کلی شیمی در کنکور 1401 درسی آسان و یک داوطلب با سطح علمی مناسب و متوسط قادر به کسب 50درصد از نمره ی آزمون میتوانست بکند .

به عنوان مشاوره کنکور تجربی 1402 میگویم تنها راه موفقیت در هر درس و مبحثی تسلط کافی و مفید بر کتاب درسی و ریز به ریز جزئیات و پاورقی ها و تصاویر کتاب می باشد .

بودجه بندی و تحلیل دروس عمومی کنکور تجربی 1401

درس ادبیات درسی تکنیکی می باشد که باید داوطلب به این نکته توجه نماید که در کنار درس به درس خواندن این کتاب باید به صورت موضوعی هم این درس را فراگیرد. بودجه بندی سوالات ادبیات مطابق هرساله در درس ادبیات بودجه بندی مطابق جدول زیر بوده :

مبحث تعداد سوالات
 قرابت معنایی 9
دستور زبان فارسی 5
آرایه ی ادبی 4
واژگان 3
املا 3
تاریخ ادبیات 1

طبق آمار سازمان سنجش نحوه ی پاسخگویی و درصدهای داوطلبان در این درس تعریف زیادی ندارد باید به این نکته توجه کرد ک درس ادبیات درس نخست دفترچه است و داوزلب اگر به این درس به خوبی پاسخ گویی کند روحیه ای مضاعف کسب کرده و با قدرت بیشتری به سوالات دروس دیگر پاسخ خواهد داد .

بودجه بندی و تحلیل درس عربی در کنکور 1401 تجربی: در درس عربی به راحتی با تسلط به لغات و مفاهیم کتاب درسی داوطلب میتوانست به راحتی 48 درصد را کسب نمایید

تحلیل کنکور ۱۴۰۱ تجربی و بودجه بندی درس معارف در کنکور :  دین و زندگی درسی است که فقط با تسلط به کتاب درسی و حل تست و تمرین به راحتی میتوان درصد بالایی در این درس کسب کرد . چارت  کلی سوالات دین و زندگی، به صورت زیر است:

  • مبحث آیات و روایات: ۱۱ سوال
  • متن کتاب درسی: ۹ سوال
  • اشعار و احادیث: ۵ سوال

بودجه بندی و تحلیل درس زبان انگلیسی در کنکور 1401

در درس زبان انگلیسی طراح از داوطلب انتظار دارد که داوطلب مسلز به واژگان کتاب درسی و واژگان نزدیک و هم خانواده با آنها باشد . در مبحث گرامر که 4 تست از آن طرح شده دارای سوالات نسبتا آسان می باشد.

چالش دانش آموزان در این درس در قسمت درک مطلب و کلور تست است که بسیار وقت گیر می باشد و با تمرین مستمر و تلاش و حل این گونه تست عا به صورت زمان بندی می توان به راحتی در این قسمت هم به تسلط رسید.

مشاوره تحصیلی کنکور تجربی 1402

مشاوره تحصیلی کنکور آکو با هدف کمک به داوطلبان کنکور تجربی به صورت تخصصی به تحلیل کنکور تجربی 1401 و بودجه بندی سوالات کنکور ۱۴۰۱ پرداخت. مشاوره کنکور تجربی به صورت ویژه در مرکز مشاوره آکو با مهندس سهیل حاج کرم، مهندس مجتبی سادات رسول و سرکار خانم نرگس لک انجام میشود و شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو در کرج با مشاوران ما به طور مستقیم در ارتباط باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا