پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته تخصصی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری باید با دقت تمام و ترجیحا با کمک یک مشاور انجام بگیرد. انتخاب رشته یعنی اعلام آمادگی به سازمان سنجش برای حضور در رشته و دانشگاه خاص از طریق لیست 150 تایی انتخاب رشته. هرقدر رتبه بهتری در کنکور کسب کرده باشید میتوانید رشته های پرطرفدار تری را در دانشگاه های بهتری انتخاب کنید. البته انتخاب رشته و پیش بینی نحوه پر شدن ظرفیت های دانشگاه ها در هر سال نیازمند تخصص و اطلاعات دقیق است.

چه بسا که بسیاری از داوطلبان کنکور رتبه پایین تری نسبت به رقیبان خود داشته اند اما با کمک مشاوره انتخاب رشته با اطلاعات کافی درباره دانشگاه ها و رشته ها، بررسی فراوانی داوطلبان و اولویت بندی داوطلبان در هر سال توانسته اند به رشته بهتری دست پیدا کنند.

صفر تا صد مشاوره انتخاب رشته

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری به لیست بندی رشته های هر زیرگروه و یا انتخاب دانشگاه محل تحصیل محدود نمیشود. انتخاب رشته یعنی انتخاب بازار کار و درآمد آینده خود و میتوان تقریبا گفت انتخاب رشته نقطه عطف سرنوشت هرشخصی است. ممکن است شخصی با مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی سال 1401 و اطلاع از افزایش ظرفیت رشته پزشکی در کنکور تجربی بتواند با رتبه 2000 پزشکی قبول شود. اما دیگری به علت عدم اطلاعات کافی درباره ظرفیت رشته ها و دانشگاه ها در کنکور سال جدید و یا دقت نکردن در خواندن دفترچه انتخاب رشته کنکور با رتبه زیر 1000 نتوانند در دانشگاه های برتر کشور پزشکی بخوانند!

علاوه بر همه اینها، مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری به داوطلبان کمک میکند تا صرفا باتوجه به جو موجود در میان داوطلبان، اقدام به انتخاب رشته نکنند. پیش از تصمیم گیری درباره انتخاب رشته و دانشگاه، مشاور از داوطلب تست شخصیت شناسی تحصیلی و شغلی میگیرد.

همین اوضاع جوی برای گروه های آزمایشی انسانی و ریاضی نیز مطرح است که در ادامه مقاله مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری آکو بیشتر توضیح خواهیم داد. انتخاب رشته کنکور زبان و مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر از وضعیت بدتری در دوران کنکور برخوردار است. چرا؟ چون متخصص و مشاور کاربلد برای انتخاب رشته کنکور زبان و هنر وجود ندارد و تقریبا همه داوطلبان نه برای شروع کنکور نه در زمان انتخاب رشته از نظرات کارشناسی مشاور بهره مند نمیشوند.

در مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری آکو، با خیال راحت مشاوره کنکور هنر و زبان در کرج داشته باشید و با انتخاب رشته کنکور هنر و زبان در مرکز مشاوره آنلاین و حضوری آکو از شرایط مطلوب برخوردار شوید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی

 این شرایط جوی مسموم هنگام انتخاب رشته ، در کنکور سراسری تجربی بیشتر از همه رشته های دیگر وجود ارد. مثلا در میان داوطلبان کنکور تجربی، اولین گزین در زمان انتخاب رشته کنکور تجربی رشته پزشکی و داروسازی و دندان پزشکی و در مرحله بعدی پرستاری و رشته های پیراپزشکی است!

این درحالی است که بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی باتوجه به روحیات خود، نمیتوانند در رشته های پزشکی یا پیراپزشکی موقق شوند. اینگونه افراد حتی اگر رتبه خوبی هم در کنکور کسب کنند و با خیال راخت انتخاب رشته کنکور تجربی را براساس جو موجود انجام دهند، احتمالا بعد از روبرویی با شرایط سخت و چالش های بعد از قبولی در رشته پزشکی ، دچار مشکلات روحی یا حداقل شرایط سخت زندگی میشوند.

شاید اگر از مشاوره انتخاب رشته کنکور بهره گرفته بودند و رشته متناسب با روحیاتشان را انتخاب کرده بودند، احتمالا امروز دانشجوی رشته میکروبیولوژی بودید اما عمیقا از درس خواندن لذت میبردند و با رضایت خاطر به تحصیل در رشته مناسب و البته اشتغال در بازار کار

مشاوره کنکور تجربی در کرج

 مشخص شده میپرداختند.

نمونه دیگری از جو نامناسبی که در انتخاب رشته کنکور تجربی وجود دارد، وعده های سر خرمن برخی از مشاوران بازاری است! چرا میگوییم مشاوران بازاری؟ چون این مشاوران برای اینکه بازار دانش آموزان خود را گرم نگه دارند، وعده ثبت نام در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور را میدهند یا ادعا میکنند که انتخاب رشته تکمیل ظرفیت میتواند شما را در دانشگاه های برتر و رشته های برتر مشغول به تحصیل کند!

مهندس حاج کرم مشاور متخصص انتخاب رشته کنکور تجربی در مرکز مشاوره آکو با اطلاعات کافی درباره کنکور تجربی و اولویت بندی رشته های دانشگاهی کنکور تجربی و دانشگاه، شما را به بهترین شرایط تحصیلی در دانشگاه میرساند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته کنکور انسانی به نسبت رشته تجربی کمتر تحت تاثیر جو است. اما مشکل دیگری که در هنگام انتخاب رشته کنکور انسانی و اولویت بندی رشته های دانشگاهی انسانی و دانشگاه های ارائه دهنده آنها وجود دارد، عد م شناخت کافی درباره رشته ها و بازار کار و درآمد آنهاست.

اکثر داوطلبان در هنگام انتخاب رشته کنکور انسانی فقط رشته هایی مثل روانشناسی و حقوق را میشناسند. این درحالی است که رشته های دانشگاهی کنکور انسانی بسیار گسترده تر از این چند رشته محدود هستند. به علاوه رشته های کنکور انسانی ارتباط مستقیمی با زیرساخت های سیاسی و اجتماعی کشور دارد.

رشته های علوم تربیتی و فرهنگیان که در تربیت نسل بعدی جامعه ما نقش دارند، رشته های علوم سیاسی که در سیاست گذاری های کشور نقش دارند، رشته های اقتصاد و علوم اجتماعی که نقش اصلی را در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد و رشته های  روانشناسی و مشاوره که بررسی و درمان شرایط روحی اعضای جامعه را به عهده دارد همه و همه جزو رشته های دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی است.

بنابراین انتخاب رشته کنکور انسانی باتوجه به شخصیت موافق ، علاقه مندی به رشته و البته بازار کار و حقوق مناسب در داخل و خارج کشور حتی میتواند از انتخاب رشته کنکور ریاضی و تجربی نیز مهم تر باشد.

انتخاب رشته کنکور ریاضی و فیزیک

باید با شما روراست باشیم. ما درد و دل های یک مشاور را درباره انتخاب رشته و کنکور با شما در میان میگذاریم. در انتخاب رشته کنکور ریاضی اوضاع از همه بهتر است. انگار انتخاب برای داوطلبان کنکور ریاضی راحت تر و منطقی تر است. معمولا در هنگام انتخاب رشته کنکور ریاضی و فیزیک مشاهده نمیشود که خیل عظیمی از داوطلبان به سمت رشته خاصی متمایل باشند. تقریبا میتوان گفت داوطلبان به صورت مساوی بین رشته های دانشگاهی ریاضی و فیزیک تقسیم میشوند.

هرچند بحران تک رشته ای شدن دانش آموزان در انتخاب رشته کنکور ریاضی و فیزیک با بازار کار تقریبا نامناسب رشته های برق و مکانیک به ویژه برای دختران ، از بین رفت و این راه حل خوبی برای مقابله با مرغوبیت یک رشته نیست. اما بهرحال رشته های تاپ کنکور ریاضی و فیزیک مثل رشته مهندسی برق یا رشته مهندسی کامپیوتر، به نسبت طرفداران بیشتری در انتخاب رشته کنکور ریاضی دارد.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور ریاضی در کرج

البته این را هم نباید فراموش کرد که به علت بازار کار خراب و آینده شغلی نامطمئن رشته های دانشگاهی کنکور ریاضی ، مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور ریاضی برای بررسی دقیق شرایط شغلی در آینده و درآمد فرد متخصص بعد از فارغ التحصیلی اهمیت زیادی خواهد داشت.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی و فیزیک در مرکز مشاوره کنکور آکو کرج با حضور تیم متخصص کنکور آکو امکان پذیر است.

انتخاب رشته کنکور هنر

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، اوضاع کنکور های تخصصی هنر و زبان چه در زمینه مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هنر و چه برای انتخاب رشته کنکور هنر، به ویژه در کرج خیلی خراب است. به جرات میتوانیم بگوییم که مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر آکو اولین مرکز ارائه دهنده مشاوره برنامه ریزی و انتخاب رشته کنکور هنر است.

اما چرا انتخاب رشته تخصصی برای کنکور هنر اهمیت دارد؟ اول از همه اینکه اصولا دانش آموزان رشته هنر ، به کنکور اهمیت زیادی نمیدهند و برا ی آن تلاش نمیکنند. پس در رشته خودتان رقیب خاصی ندارید. اما برخی از داوطلبان کنکور هستند که از رشته ای دیگر و به عنوان انتخاب دوم در کنکور هنر شرکت میکنند. درست است که این افراد دروس تخصصی کنکور هنر را مطالعه نکرده اند، اما برخی از این داوطلبان مثل رستگار رحمانی ، آنچنان آماده هستند و دروس را مطالعه کرده اند که میتوانند در کنکور هنر نیز جزو رتبه های برتر باشند.

انتخاب رشته کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور زبان

کنکور زبان تخصصی فقط مشاوره درباره انتخاب بین رشته های مترجمی و رشته زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی نیست. بلکه انتخاب رشته کنکور زبان انگلیسی یعنی انتخاب بین رشته های هر چهار زیرگروه کنکور زبان تخصصی. به علاوه طلاعات موثق و ثابت درباره منابع کنکور تخصصی زبان نیز کمتر در دسترس است. همین موضوع انگیزه ای شد تا به تربیت مشاور متخصص کنکور زبان بپردازیم.

انتخاب رشته کنکور زبان تخصصی

مجتبی سادات رسول، مشاور برتر و متخصص کنکور زبان به صورت تخصصی درباره برنامه ریزی برای کنکور سراسری زبان با شما صحبت میکند و روش درس خواندن برای کنکور زبان و حتی شیوه انتخاب رشته صحیح کنکور زبان را در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

قیمت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

قیمت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در مرکز مشاوره کنکور آکو باتوجه به شرایط مشاوره تخصصی همراهان عزیز آکو متفاوت خواهد بود. مثلا شرایط مشاوره انتخاب رشته کنکور 1401 برای پکیج طلایی . نقره ای متفاوت است. پکیج های طلایی انتخاب رشته کنکور میتوانند خیال شما را از بابت انتخاب رشته راحت کند و هزینه انتخاب رشته تضمینی با خیال راحت را میپردازید. هرچند پکیج های دیگر انتخاب رشته کنکور سراسری آکو نیز میتوانند نیاز شما را برطرف کنند. بهرحال برای اطلاع بیشتر از قیمت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در کرج با مرکز مشاوره کنکور آکو تماس بگیرید.

اینستاگرام مرکز مشاروه تخصصی کنکور

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا