پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسریزبان تخصصیکنکور سراسری

هر آنچه در مورد تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور باید بدانید

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

زمانی که صحبت از تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می‌شود، بسیاری از کسانی که کنکور داده‌اند، دستپاچه می‌شوند و نمی‌دانند که باید چه کار کنند؟ اگر برای اول این مسیر را طی کنید، کاملاً حق دارید. البته این نیز راه حل خاص خود را دارد. اول از همه بدانید که دفترچه راهنمای انتخاب رشته اساسا برای پاسخ جامع به همه سوالات داوطلبان طراحی شده است. پس نفسی عمیق بکشید و حالا نسبت به مطالعه ادامه مقاله توجه کنید تا بتوانید از پیچ و خم‌های موجود در مسیر انتخاب رشته به سلامت عبور کنید. فراموش نکنید که خواندن این مقاله یا هیچ مقاله دیگری نمیتواند شما را از خواندن کامل متن دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری قبل از انتخاب رشته نهایی ، بی نیاز کند. اما میتوانید برای راهنمایی و مشاوره بیشتر با کارشناسان مرکز تخصصی مشاوره انتخاب رشته کنکور آکو تماس بگیرید.

تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبان ورود به دانشگاه و شرکت در کنکور همواره سؤال دارند که برای شروع باید چه کاری انجام دهیم؟ جواب بسیار ساده است که بایستی دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری را تهیه کنید. البته حواستان باشد که مانند چند سال پیش نسخه فیزیکی و چاپ شده از آن وجود ندارد و باید برای دانلود به اینترنت مراجعه کنید. بهترین مرجع در این زمان سایت سازمان سنجش خواهد بود.

در حین دانلود باید به دو مطلب کوتاه، اما حیاتی دقت کنید. اول اینکه اگر مقطع لیسانس هستید، باید دفترچه کارشناسی دانلود کنید. مورد دوم که اهمیت بالاتری نیز دارد، در مورد سال چاپ دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری هست. حواستان باشد که باید نام دفترچه با سالی که در آن قرار دارید، مطابقت داشته باشد. به طور مثال نباید دفترچه برای کنکور 1400 باشد، در حالی که شما در سال 1401 کنکور داده‌اید. با این تفاسیر می‌توانید نسبت به دانلود و با توجه به رشته تحصیلی دفترچه را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که قبل از انتخاب رشته نهایی و ثبت آن در سایت سازمان سنجش ، میبایست درباره تحلیل کارنامه و رشته های احتمالی برتر مورد نظر خود تصمیم گیری درستی داشته باشید. پیشنهاد اصلی ما به عنوان خبرگان کنکور ، مشاوره تخصصی تحلیل کارنامه و انتخاب رشته توسط کارشناسان است ، اما اگر اصرار دارید که خودتان این کار را انجام دهید ، بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

نکات مهم تحلیل کارنامه کنکور قبل از انتخاب رشته

اصلی‌ترین بخش برای بررسی، قبل از رفتن به سراغ دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری، کارنامه کنکور شما خواهد بود. در حقیقت ابتدا باید چندین مورد مختلف را بدانید. مراحل تحلیل کارنامه انتخاب رشته را پیش از توضیح و تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور برایتان آورده ایم چون میخواهیم بدون نیاز به پرداخت هزینه های مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور بهترین انتخاب را داشته باشید . برای مشاوره انتخاب رشته کنکور رایگان کلیک کنید.

  • اول از همه اینکه دقت کنید مشخصات کاملاً با هویت خودتان تطابق داشته باشد. سازمان سنجش نیز ممکن است اشتباه کرده باشد!
  • سپس در جدول نمایش داده شده در کارنامه تان ، دروسی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اید را مشاهده کنید.

جدولی که در کارنامه تان میبینید ممکن است که به دو حالت باشد. اول از همه اینکه نسبت به یک رشته مجاز به انتخاب شده‌اید یا خیر؟ دومین نکته در این جدول این است که آیا دانشگاه سراسری را مجاز شدید یا فقط پیام نور و غیر انتفاعی؟ البته باید برای اینکه بتوانید انتخاب رشته پیام نور کنید، باید روز ثبت نام کنکور، تیک این نوع دانشگاه‌ها را علامت زده باشید.

حال نوبت اصلی‌ترین موضوع یعنی رتبه باید بروید. برای این منظور ابتدا باید رتبه خودتان را در چند مورد مشاهده کنید. اولین جایگاه رتبه شما زیر گروه‌ ها خواهد بود که از 1 تا 5 وجود دارد. درباره زیرگروه های دفترچه انتخاب رشته کنکور در ادامه بیشتر توضیح میدهیم.

دومین مورد نیز عدد موجود در جدول آخر کارنامه شماست که با لفظ رتبه در سهمیه بیان شده که همان رتبه اصلی کنکور افراد خواهد بود و شما باید با توجه به آن انتخاب رشته کنید. حال که متوجه ریز و بم این موضوع شدید بیایید درباره سهمیه ها و زیرگروه ها بیشتر صحبت کنیم.

زیر گروه های مختلف انتخاب رشته کنکور سراسری

قطعاً تنها سؤال غیر قابل حل در کارنامه زیر گروه خواهد بود. یک علامت سؤال در این باره در تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور  سراسری برای همه داوطلبان است. در حقیقت این زیر گروه‌ها در هر رشته به از نظر تعداد تفکیک زیر خواهد بود.

رشته زیر گروه
ریاضی 3
تجربی 5
انسانی 5
هنر 5
زبان 5

نکته مهم بعدی نحوه محاسبه نمرات در هر زیر گروه خواهد بود که طبق معادله زیر به دست خواهد آمد.

نحوه محاسبه رتبه در زیرگروه درکارنامه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری

هرچند محاسبه نمرات در هر زیرگروه صرفا جهت اطلاع شما در این مقاله قرار گرفته است و قرار نیست هنگام مشاوره انتخاب رشته کنکور یا تحلیل کارنامه و دفترچه انتخاب رشته کنکور از ان استفاده کنید. البته سازمان سنجش از همین موارد استفاده کرده و تراز در هر درس و رشته را به وجود آورده است که در انتخاب نهایی تأثیر گذار خواهد بود.

سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری

از مهم‌ترین نکات که باعث ایجاد ابهامات در هنگام انتخاب رشته خواهد شد و قطعا نیاز به تحلیل و بررسی تخصصی دارد، موضوع سهمیه های کنکور سراسری است. در قسمت راهنمای دفترچه انتخاب رشته کنکور، در مورد هر کدام از سهمیه‌ ها به صورت تفصیلی توضیح داده است. البته 3 نوع سهمیه رایج و بسیار تأثیر گذار وجود دارد که باعث می‌شود، در انتخاب‌ها تأثیرگذار باشد.

سهمیه استانی کنکور سراسری

سهمیه استانی برای هر فرد در انتخاب دانشگاه شهر سکونت خواهد بود که در شرایط برابر با دانشجو غیر بومی برای او لحاظ خواهد شد. همه داوطلبان ساکن ایران شرکت کننده در کنکور سراسری از این سهمیه بهره مند خواهند بود.

تحلیل سهمیه در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

سهمیه مناطق انتخاب رشته کنکور 

هر منطقه با توجه به داشتن خدمات آموزشی به چندین بخش تقسیم شده است که کلان شهرهایی نظیر تهران که از بیشترین سطح خدمات استفاده می‌کنند، در سطح یا همان منطقه 1 قرار خواهند گرفت. و داوطلبان تهرانی درواقع باید رتبه در سهمیه منطقه 1 خود را ملاک انتخاب رشته قرار دهند. این مناطق تا 3 با توجه به میزان رفاهی آموزشی تقسیم خواهد شد. حواستان باشد که سهمیه مناطق در نتایج اثر گذار به صورت مستقیم است. درباره سهمیه مناطق محروم بخوانید.

سهمیه جانبازان کنکور سراسری

در کنکور سراسری یک سری از سهمیه‌ های خاص وجود دارد که مختص برخی از افراد است. از مهمترین و تاثیر گذارترین موارد میتوان سهمیه ایثارگران که شامل جانبازان، خانواده شهدا، آزادگان و غیره را نام برد. البته این نکته را بدانید که این افراد دارای کرسی مشخص در هر دانشگاه هستند که در سال‌های اخیر تغییر نکرده است.

نکته مهمی که هنگام انتخاب رشته باید در نظر گرفت این است که با وارد کردن درصد در روز اول، بین خودشان رقابت خواهد بود. به هیچ وجه افراد عادی و سهمیه با یکدیگر مقایسه نمی‌شوند و حق گروه عادی محفوظ خواهد بود.

بعد از تمام شدن قسمت سهمیه های دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری، قسمت قوانین و مقررات کلی است که بهتر است، یکبار برای مطالعه دقیق آن را مطالعه کنید. حال که نمرات در هر بخش را محاسبه کردید و از روند قسمت عمومی دفترچه اطلاع پیدا کردید، وقت آن است که به قسمت تخصصی هر رشته در دفترچه‌های جداگانه مراجعه کنید.

همه چیز را درباره تحلیل دفترچه های راهنمای انتخاب رشته کنکور در رشته های نظری در سایت مشاوره تخصصی انتخاب رشته و کنکور آکو بخوانید.

تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری همه رشته ها

در این مرحله حالا وقت بررسی ریز به ریز رشته‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته خواهد رسید. اوج کارتان در این بخش خواهد بود که به صورت کامل و رشته محور به آن می‌پردازیم. ابتدا بهتر است که بدانید در مجموع 5 دفترچه برای انتخاب رشته لیسانس به صورت تفکیک رشته‌ای وجود دارد.

قبل از آن باید چند نکته که در تمامی دفترچه‌ها به عنوان قسمت اول و راهنما وجود دارد، اشاره کرد. در قسمت اول دفترچه قادر به مشاهده نحوه انتخاب رشته خواهید بود. به صورت کلی تمامی فرایند از مرحله دریافت کارنامه از سایت سنجش تا مرحله انتخاب رشته را بیان کرده است. که در بخش قبلی به توضیح کامل درباره آن پرداختیم. البته به علت طولانی بودن شاید نه وقت و نه حوصله مطالعه این حجم را نداشته باشید. پس سراغ قسمت اصلی بروید و درباره رشته های دانشگاهی گروه آزمایشی خودتان بپردازید. تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به تفکیک رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی و هنر و زبان در مرکز مشاوره تخصصی کنکور و انتخاب رشته آکو.

تحلیل  دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

دفترچه راهنمای انتخاب رشته ریاضی از وسیع‌ترین و قطورترین دفترچه‌ ها است. این قطور و حجیم بودن به علت ظرفیت بالا و همچنین تنوع بسیار زیاد رشته ریاضی در مقطع لیسانس خواهد بود. درباره رشته های دانشگاهی گروه ریاضی بخوانید.

ابتدا مسئله زیر گروه مطرح خواهد بود که در هر زیر گروه میزان اعمال ضریب برای هر درس متفاوت است و می‌تواند در روند انتخاب رشته داوطلبان تأثیر بگذارد. بیشتر رشته‌های مهندسی که پایه ریاضی و فیزیک دارند، در زیر گروه 1 و 2 قرار خواهند گرفت. این زیر گروه‌ها به شرح زیر خواهد بود.

کد گروه آزمایشی نام گروه آزمایشی مواد امتحانی ضرایب گروه به تفکیک دروس
زیر گروه 1 زیر گروه 2 زیر گروه 3
1 ریاضی و فیزیک ریاضی 4 4 3
فیزیک 3 3 2
شیمی 2 3 3

در دو صفحه بعدی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری رشته ریاضی می‌توانید تقسیم بندی نوع رشته را با توجه به دو مقیاس مشاهده کنید.  اول اینکه مقطع تحصیلی و همچنین زیر گروه‌ها کدام است. مورد دوم که اهمیت دارد نیز، نوع گزینش خواهد بود که بسیار مهم است. رشته‌هایی که نوع گزینش انها به‌ غیر از کشوری خواهد بود، پذیرش گرفتن سختی دارد، مگر اینکه در آن شهر باشید.

جدول دفترچه انتخاب رشته کنکور رشته‌های ریاضی

انتخاب رشته کنکور سراسری

در تصویر بالا که رشته های گروه ریاضی یکی از دانشگاه‌های ایران را در دفترچه انتخاب رشته نشان میدهد، مشخصات کاملی را مشاهده خواهید کرد. اگر بخواهیم کاربرد هر کدام را از سمت راست، بیان کنیم به این ترتیب خواهد بود که ابتدا نحوه ورود به دانشگاه را بیان خواهد کرد که با آزمون همان کنکور و بدون آزمون نیز، تحصیل با سوابق تحصیلی یا همان ارائه مدرک دیپلم خواهد بود.

قسمت دوم که در جدول کد رشته محل های دفترچه انتخاب رشته کنور سراسری اهمیت دارد، موضوع دوره تحصیل خواهد بود. در این بخش با دو واژه روزانه و نوبت دوم مواجه خواهید شد. روزانه به معنا ورود به دانشگاه از مهر ماه خواهد بود، در حالی که قسمت نوبت دوم مربوط به ورود به دانشگاه از ترم بهمن ماه خواهد شد. حتماً به این موضوع در انتخاب دقت کنید.

قسمت سوم اهمیت به سزایی در روز انتخاب رشته دارد که آن نیز کد رشته خواهد بود. در زمان یادداشت کد رشته محل حتماً یک بار مجدد نیز اقدام به چک کردن لیست خودتان با تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور کنید. تا اولا مطمئن شوید که میخواهید در آن رشته و دانشگاه درس بخوانید و ثانیا از درست نوشتن کد مطمئن باشید.

در قسمت بعدی نوع رشته مدنظر یادداشت شده است. این قسمت بر اساس حروف الفبا به وجود آمده است. قسمت پنجم بیان کننده ظرفیت‌ها به تفکیک ورودی خواهد بود که بر همین اساس در بهمن یا مهر ماه دانشجو خواهد گرفت.

در قسمت 6 نوع پذیرش از نظر جنسیتی مشخص گردیده است که در برخی از دانشگاه‌ها مانند الزهرا صرفاً خواهران یا دانشگاه وزارت اطلاعات صرفاً برادران است.

در بخش نهایی که شامل توضیحات می‌شود، تمامی نکاتی که مهم هستند، همچون محل تحصیل در آن ذکر شده است. بعد از اتمام جداول عادی نوبت به جداول منطقه بومی و استانی و همچنین آموزش و پرورش خواهد رسید که فرد باید آنان را با توجه به سلیقه خود انتخاب کند.

سعی کنید که کنار کد رشته اقدام به نوشتن نام آن رشته نیز کنید.

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در دفترچه انتخاب رشته ریاضی

پس از گذر از تمامی جداول نوبت به مراکز غیر انتفاعی خواهد بود که اگر تیک آن را زده باشید، می‌توانید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید. نکته مهم بعدی در این باره این است که این دانشگاه‌ها نیز همانند موارد سراسری از نظر فیلد کاملاً یکسان خواهد بود.

کنکور

دانشگاه پیام نور در انتخاب رشته های ریاضی 

بعد از آن نوبت به دانشگاه‌های پیام نور خواهد رسید. در این بخش نیز قادر هستید که با توجه به مراکز موجود و ظرفیتشان اقدام به انتخاب دانشگاه کنید. دانشگاه‌های پیام نور بعد از غیر انتفاعی خواهد بود که می‌توانید در هر رشته که علاقه دارید، اقدام به ثبت نام کنید. برای خواندن درباره مزایای تحصیل در دانشگاه های پیام نور با مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو همراه باشید.

تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور برای رشته تجربی

تمامی مواردی که در قسمت قبل بیان کردیم اعم از ترتیب قرار گرفتن جداول و توضیحات تکمیلی سهمیه ها و مناطق ، ترتیب قرار گرفتن کد رشته محل های دانشگاه های مختلف و جدول های راهنمای انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ، در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی نیز ثابت خواهد بود. البته تفاوت‌ها در بخش زیر گروه وجود خواهد داشت.

کد گروه آزمایشی نام گروه آزمایشی مواد امتحانی ضرایب گروه به تفکیک دروس
زیر گروه 1 زیر گروه 2 زیر گروه 3 زیر گروه 4 زیر گروه 5
2 تجربی زمین شناسی 0 1 4 1 1
ریاضی 2 3 3 4 3
زیست شناسی 4 4 2 2 2
فیزیک 2 2 2 3 2
شیمی 3 4 2 2 2

با توجه به این ضرایب قادر هستید نسبت به انتخاب درست رشته کنید. بر اساس میزان پاسخ گویی به هر درس قادر هستید که انتخاب رشته را انجام دهید. نمونه‌ای از لیست رشته‌های تجربی در دفترچه تحلیل انتخاب رشته کنکور به شرح زیر خواهد بود.

تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی

همان طور که مشاهده می‌کنید، این موضوع کاملاً برای رشته تجربی نیز همانند گروه قبلی صادق خواهد بود. حواستان باشد که رشته‌ها در این مجموعه کاملاً می‌تواند متفاوت باشد و همه دانشگاه‌ها مانند رشته ریاضی کثرت در همه رشته‌ها را نخواهد داشت. مثلا ممکن است دانشگاه امام خمینی قزوین رشته ژنتیک را داشته باشد اما رشته پرستاری در این دانشگاه ارائه نشود. از این رو دقت در انتخاب داشته باشید.

تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی

در این دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری نیز تفاوت‌ها به زیر گروه‌ها ختم خواهد شد. البته مشتقات این رشته بسیار زیاد است و نمی‌توان به چند مورد محدود آن را خلاصه کرد. جدول زیر گروه های رشته انسانی به شرح زیر خواهد بود.

کد گروه آزمایشی نام گروه آزمایشی مواد امتحانی ضرایب گروه به تفکیک دروس

زیر گروه 1

زیر گروه 2 زیر گروه 3 زیر گروه 4

زیر گروه 5

3 انسانی ریاضی 2 4 4 3 3
اقتصاد 1 2 3 2 2
ادبیات 4 2 2 2 3
عربی 4 1 1 1 1
تاریخ و جغرافی 1 1 1 3 1
علوم اجتماعی 1 3 2 2 3
فلسفه و منطق 3 1 1 2 2
روان شناسی 1 2 1 3 3

جدول صفحه 39 و 40 دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی نشان می‌دهد که هر رشته در کدام زیر گروه قرار خواهد گرفت. به این ترتیب قادر هستید که با توجه به درصدها و رتبه کنکور خود و البته به کمک جدول بالا، نسبت به انتخابی درست اقدام کنید. نمونه رشته دانشگاه‌ها نیز همانند دو رشته دیگر از نظر ستون‌ها یکسان خواهد بود.

رشته کنکور انسانی
تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی

بعد از دانشگاه‌های سراسری به ترتیب موارد غیر انتفاعی و همچنین پیام نور را مشاهده خواهید کرد. البته دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که با آزمون می‌توانید به آن وارد شوید، نیز در این قسمت خواهد بود.

تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان، هنر

دو رشته پایانی که قادر هستید در کنار کنکور اصلی بدهید، رشته های زبان و هنر هستند. کنکور های زبان و هنر را داوطلبان از همه رشته های نظری میتوانند شرکت کنند. این آزمون ها معمولا در تایم بعد از ظهر و بدون تداخل با کنکور سه رشته اصلی برگزار میشوند. در دفترچه های انتخاب رشته کنکور هنر و زبان هر کدام دارای درس‌هایی به عنوان زیر گروه هستند که برایتان معرفی خواهیم کرد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری رشته هنر

کد گروه آزمایشی نام گروه آزمایشی مواد امتحانی ضرایب گروه به تفکیک دروس
زیر گروه 1 زیر گروه 2 زیر گروه 3 زیر گروه 4 زیر گروه 5
4 هنر درک عمومی هنر 4 3 3 3 3
درک عمومی ریاضی – فیزیک 1 3 1 1 1
ترسیم فنی 1 2 2 1 1
خلاقیت تصویری و تجسمی 4 4 2 2 1
خلاقیت نمایشی 1 1 1 4 1
خلاقیت موسیقی 1 1 1 1 4
خواص مواد 1 1 1 1 1

زیر گروه‌های دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر در  صفحه 39 و 40 دفترچه هنر آمده است. در مورد انتخاب رشته نیز دانشگاه‌ها به صورت زیر خواهد بود که می‌توانید با توجه به موارد مختلف و هدفی که در ذهن دارید، اقدام به انتخاب کنید. البته حواستان باشد که رشته هنر آزمون عملی در برخی از رشته‌ها خواهد داشت و الزاماً رتبه کنکور به معنا قبولی نخواهد بود.

تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر
تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر

تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور گروه زبان

این رشته از محدودیت دانشگاه‌ها و ظرفیت برخوردار است، اما بسیاری از افراد علاقه بسیار زیادی به تحصیل در رشته های مرتبط با زبان های خارجی دارند که زیر گروه‌های این دفترچه انتخاب رشته کنکور به شرح زیر خواهند بود.

کد گروه آزمایشی نام گروه ازمایشی مواد امتحانی ضرایب گروه به تفکیک دروس
زیر گروه 1 زیر گروه 2

 

زیر گروه 3

 

زیر گروه 4
5 زبان‌های خارجه دروس عمومی ادبیات فارسی 4 4 4 4
عربی 2 2 2 2
فرهنگ و معارف اسلامی 3 3 3 3
زبان خارجی 2 2 2 4
درس تخصصی تخصصی انگلیسی 4 0 0 0
تخصصی آلمانی 0 4 0 0
تخصصی فرانسه 0 0 4 0

نوع تقسیم رشته‌ها در زیر گروه‌ها را در دفترچه انتخاب رشته زبان و هنر را در صفحه 65 مشاهده کنید. برخی از رشته‌ها و نحوه قرار گیری آنان در هر دانشگاه طبق روال قبلی به صورت زیر خواهد بود.

تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان
تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

مشاوره تخصصی تحلیل دفترچه و انتخاب رشته کنکور آکو

 به عنوان مشاورین متخصص در زمینه انتخاب رشته در ادامه به چند نکته اشاره میکنیم .اگر تصمیم دارید که خودتان رقم زدن سرنوشتتان را به دست بگیرید ما شجاعت شما را ستایش میکنیم و سعی میکنیم با راهنمایی درست شما را در این راه بهترین کنیم. اما در این میان فراموش نکنید که بعد از خود کنکور ، مهمترین کاری که باید انجام دهید انتخاب رشته است و با انتخاب رشته درست میتوانید بهترین نتیجه را از فرصت پیش رویتان بگیرید. اگر میخواهید یک مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب رشته و تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را به صورت رایگان تجربه کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برخی از موارد و دانشگاه‌ها وجود دارد که باید ضوابط و شرایط خاصی را سپری کنید پس به شرایط و ضوابط نوشته شده توجه کنید. از شرایط خاص قبولی در دانشگاه ها ممکن است مصاحبه و گزینش و برخی دیگر تعهد کاری اجباری باشد. یا برخی از رشته های دفترچه انتخاب رشته صرفاً برای برادران یا خواهران
  • تمامی نکات تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور را مطالعه کنید و سپس اقدام به اجرا آنان کنید.
  • کدها را به دقت بنویسید
  • در هنگام انتخاب رشته دانشگاه‌های خاص که گزینش دارند، باید در بین 30 انتخاب اول باشند.
  • هنگام ثبت انتخاب رشته فارغ از رتبه شروع به زدن بهترین دانشگاه در رشته خودتان به سمت پایین کنید. امکان دارد که کسی انتخاب نکرده باشد و اینکه شما 100 انتخاب خواهید داشت که می‌تواند توفیقی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا