پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

هزینه کلاس های کنکور در مدارس سمپاد و نمونه دولتی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

وقتی بحث در مورد قبولی در کنکور می‌شود، همواره فشار روی کسانی که درس خوان هستند، بیشتر خواهد شد. امروزه شاید در مورد هزینه سرسام آور کلاس های کنکور در مدارس تیزهوشان و سمپاد و نمونه دولتی، شنیده باشید. در ادامه در این مورد صحبت خواهیم کرد تا بیش از پیش با این مورد آشنا شوید. هرچند که همه ی ما شنیده ایم بیش از 50% رتبه های برتر کنکور دانش آموزان مدارس سمپاد هستند اما  مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو حقیقت را درباره هزینه های سرسام آور کلاس های کنکور تیزهوشان و نمونه دولتی توضیح میدهد تا ببینید سمپادی ها خیلی هم خاص نیستند.

هزینه کلاس های کنکور در مدارس سمپاد و نمونه دولتی

یکی از مواردی که اهمیت بسیار زیادی دارد، موضوع کنکور خواهد بود. این هزینه شامل دو بخش اساسی خواهد شد. قسمت اول بحث کلاس و آزمون خواهد بود و مورد دوم نیز بحث مشاوره خواهد بود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مدارس نمونه دولتی

هزینه های کلاس های کنکور در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی عموماً بیش از حد است و شرایط ثبت نام کلاس های کنکور به گونه ای هست که شما باید برای ماندن در سمپاد آن را هزینه کنید و گزینه ثانویه نخواهید داشت. سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا می‌ارزد؟ آیا اساتید واقعاً تاپ لول هستند؟ آیا هزینه کلاس هایی که در سمپاد برگزار میشود ، نتیجه خواهد داد؟

هزینه سرسام آور کلاس های کنکور در مدارس تیزهوشان و سمپاد و نمونه دولتی

بیاید یک واقعیت را بدانید که تنها فرق مدارس سمپاد و تیزهوشان با دیگر مدارس صرفاً در میزان تلاش دانش‌آموزان است و هیچ مزیت دیگری ندارد. در حقیقت ساختار این مدارس و شعبات مختلف آن همانند دیگر مدارس غیر انتفاعی هست و از نظر رسیدگی نیز حتی در مواردی بسیار کمتر خواهد بود.

در حقیقت این دانش‌آموزان با توجه به سطح مطالعاتی و یک دست بودن از نظر مطالعاتی به صورت رقابتی با یکدیگر مسابقه می‌دهند. و هزینه های سرسام آوری که برای کلاس های کنکور و تقویتی در مدارس سمپاد و نمونه دولتی گرفته میشود، نمیتواند تعیین کننده باشد.

اساتید کلاس های کنکور سمپاد و نمونه دولتی

اساتید موجود در کلاس های کنکور سمپاد  تیزهوشان عموماً به نام و مشهور نخواهند بود. البته این بدان معنا نیست که اساتید افراد خیلی معمولی یا سطح پایین در کلاس های کنکور مدارس نمونه دولتی حضور دارند، خیر. اما حقیقت این است که شما با توجه به هزینه های بالای کلاس های کنکور سمپاد منتظر اساتیدی اسم و رسم دار هستید، اما متاسفانه این چنین نخواهد بود.

عموماً اساتید کلاس های کنکور مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان ، افرادی با سطح دانشی خوب هستند، اما گزینه‌های عالی نخواهند بود. حتی اگر رتبه‌های برتر را نگاه کنید، مشاهده می‌کنید که نفرات سمپاد در آن حضور ندارند.

اساتید عموماً افراد کاربلدی هستند. البته این موضوع در همه دروس نخواهد بود و بری از دروس اساتید معمولی به کار گرفته شده است. شاید این مسئله در یک مدرسه عادی یا حتی غیر انتفاعی غیر ممکن نیست، اما در مدارس سمپاد و با هزینه‌های بسیار بالا امری بسیار اذیت کننده خواهد بود.

آزمون های آزمایشی در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

مورد بعدی که در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هزینه های زیادی بابت آن گرفته خواهد شد، آزمون های آزمایشی است. عموماً آزمونی که مدارس سمپاد ثبت نام می‌کنند، آزمون های آزمایشی قلم چی و در مدارس نمونه دولتی آزمون های گزینه دو است. در حالی این هزینه از داوطلبین به طور کامل گرفته می‌شود که به هیچ وجه تمامی آزمون‌ها را نخواهند داد و به صورت گزینشی خواهد بود. این هزینه زیاد و البته عدم برگزاری کامل آزمون ها کمی اذیت کننده است.

 اول از همه اینکه شما باید بتوانید در مورد آزمون یک سیر منطقی را پشت سر بگذارید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. در حالی که آزمون انتخابی می‌تواند فرایند ارزیابی را دچار اختلال کند و منطق آزمونی را به زیر سوال ببرد.

هزینه سرسام آور کلاس های کنکور و تیزهوشان در مدارس سمپاد و نمونه دولتی و آزمون

عموماً این موارد انتخابی شامل آزمون‌های جمع بندی است که کافی نخواهد بود و باید تلاش بیشتری کنید تا به نتیجه برسید. از طرفی دیگر، یک نکته مهم تحلیل آزمون‌ها خواهد بود. این تحلیل‌ها عموماً توسط خود مشاور مدرسه انجام خواهد شد. البته شک و شبه‌هایی بابت کیفیت صورت گرفته وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش تحلیل آزمون های گاج آموزش تحلیل آزمون های قلمچی

کلاس های مشاوره کنکور در مدارس سمپاد

یک قسمت هزینه برای این بخش خواهد بود. این فرد وظیفه بررسی برنامه درسی شما را خواهد داشت. البته همیشه به این صورت هم نیست و آن چنان که انتظارش را دارید، اتفاق نمی‌افتد. در کنار آن بحث بررسی و تحلیل موارد مختلف بر عهده این فرد خواهد بود. همچنین تمامی مسائل درسی شما به این فرد مرتبط خواهد شد.

در مورد خدمات مشاوره‌ای شاید انتظار یک پروسه خیلی ویژه باشید، اما مشاهدات ما و پرسش‌ها در سطح کرج حاکی از این بوده که ویژگی آن چنانی نداشته و روند کاری کاملاً ساده است. روند بدین صورت است که یک برنامه اولیه به همه افراد داده می‌شود و متناسب با بودجه یا آزمون در پیش یک بودجه عمومی داده خواهد شد و هفته‌ای یک جلسه 15 دقیقه‌ای در اختیارتان خواهد بود تا موارد مختلف را بیان کنید.

برخی شایعات درباره کلاس های کنکور مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

هزینه سرسام آور کلاس های کنکور در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، دارای شایعات خاص خود است. در حقیقت برخی از دانش آموزان معتقد هستند که آزمون‌های خود مدرسه که در قالب موارد هفتگی برگزار می‌شود برای تحت فشار گذاشتن افراد و نشان دادن عقب بودن آنان، بسیار سخت برگزار می‌شود و نتایج آن به جز استرس چیز دیگری نخواهد بود.

مورد دیگر بحث ضعف در مشاوره است که بسیاری از افراد را کلافه کرده است و بسیاری از آن گله دارند. همچنین معتقد هستند که باید و شاید به همان صورت که باید برگزار شود، نیست و معضلاتی را دارد.

نکته دیگری که بسیار در بین مصاحبه‌های مختلف، افراد به آن پرداختند، موضوع خود کلاس‌ها بوده است. در حقیقت در کلاس‌ها قول مواردی داده شده است که در قالب کنکور باشد، اما عموماً مواردی که آموزش داده شده است، از سطح مدرسه بالاتر بوده است.

هزینه های کلاس های کنکور در مدارس سمپاد و تیزهوشان

بله شاید درست باشد که ریاضی ترم 1 دانشگاه مباحث جامعی دارد، اما آموزش آن در مقطع کنکور آن هم زمانی که استرس‌های زیادی وجود دارد، بسیار سخت و سهمگین خواهد بود. از طرفی در مورد دروسی نظیر زبان این افراد بسیار کاربلدی حضور ندارند. البته برخی از مواقع همه چیز به اینجا ختم نشده و عقب افتادگی‌های درسی نیز یک معضل دیگر است که افراد به آن گله دارند.

هزینه های سرسام آور کلاس های کنکور در مدارس سمپاد و نمونه دولتی

هزینه سرسام آور کلاس های کنکور در مدارس تیزهوشان و سمپاد و نمونه دولتی، یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که امروزه افراد مختلف به آن دچار هستند. یک توصیه به شما می‌کنیم و آن هم این است که اگر می‌خواهید هزینه کنید، ابتدا نگاه کنید در ازا چه چیزی هزینه می‌پردازید و سپس نسبت به برند آن نگاه بیندازید. به طور کلی قبول کورکورانه چیزی مطلوبی نخواهد بود.

هزینه های کلاس های کنکور در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چقدر است؟

قیمت کلاس های کنکور در مدارس سمپاد و نمونه دولتی از 5 میلیون شروع میشود و میتواند به بالای 20 میلیون تومان نیز برسد. نکته منفی کلاس های کنکور مدارس تیزهوشان اجباری بودن هزینه ها برای همه خانواده هاست.

آیا کلاس های کنکور گران قیمت باعث موفقیت دانش آموزان سمپاد شده است؟

خیر! کلاس های کنکور گران قیمت هیچ ربطی به قبولی در کنکور ندارد. تلاش کافی و برنامه ریزی درست است که میتواند هر دانش آموزی را موفق کند.

چرا بیشتر رتبه های برتر کنکور از مدرسه های سمپاد و نمونه دولتی هستند؟

این برتری دانش آموزان مدارس سمپاد و نمونه دولتی نسبت به دانش آموزان مدارس عادی صرفا تلاش بیشتر دانش آموزان و رقابت و انگیزه موجود در بین دانش آموزان است. کلاس های کنکور پر هزینه سمپاد علت موفقیت این دانش آموزان نیست.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا