پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

هشدار سازمان سنجش به داوطلبان کنکور

تقلب در کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

تقلب در کنکور می تواند تبعات سنگینی برای داوطلبان کنکور داشته باشد، در گذشته نیز این تقلب ها صورت می گرفت اما به هیچ وجه به صورت دسته جمعی و کلی نبود و تنها در موارد بسیار نادر و کوچکی اتفاق می افتاد، همچنین این کار در کنکور کاملا به ضرر داوطلب تمام می شود و بسیار سخت نیز می باشد، با مرکز مشاوره تخصصی آکو همراه باشید تا با قوانین و ضوابط کنکور و همچنین با تقلب در کنکور و مجازات تقلب در کنکور آشنا شوید.

در ادامه به هشدار سازمان سنجش به داوطلبان کنکور دقت کنید، حال چرا تقلب در کنکور تا این حد سخت می باشد؟ به دلیل ضوابط و قوانین سفت و سختی که برای اجرای کنکور وضع شده است، سازمان سنجش هر ساله با نزدیک شدن به روزهای کنکور فضا را برای اجرای قوانین فراهم می کند حال این ضوابط و قوانین چیست؟

هشدار سازمان سنجش به داوطلبان کنکور

ضوابط و قوانین سازمان سنجش برای اجرای آزمون سراسری

  1. در جلسه آزمون نباید هیچ گونه صحبت و سر و صدایی از سمت داوطلبان بلند شود.
  2. سوالات با چینش های متفاوت دردفترچه قرار گرفته اند و نحوه چینش سوال هر شخصی با اشخاصی که در اطراف وی نشسته اند متفاوت می باشد.
  3. پاسخ نامه هر فرد با شخص دیگر متفاوت بوده و تمام مشخصات داوطلب روی آن درج شده است.
  4. سوالات و پاسخ نامه هر فرد به صورت پک شده به داوطلبان تحویل داده می شود.
  5. داوطلبان به هیچ وجه ممکن نیست که بتوانند تلفن یا وسیله هوشمند با خود به سر جلسه کنکور بیاورند.
  6. تمام موارد ذکر شده قبل از ورود داوطلب به جلسه کنکور به طور دقیق بررسی می شود.

تقلب در کنکور از طریق فضای مجازی

در روزهای باقی مانده تا کنکور بحث تقلب در برخی از داوطلبانی که به خوبی مطالعه نکرده اند داغ می شود، در سال های گذشته فضای مجازی در اختیار همه افراد نیود و امکان این اتفاق وجود نداشت اما در چند سال اخیر که فضای مجازی بستری را برای این افراد فراهم آورده است که بتوانند در این راه تخلف کنند. البته که پلیس فتا در رابطه با تقلب در کنکور در فضای مجازی دست به اقدام جدی می زند و اجازه هیچ گونه تخلفی را به این افراد نخواهد داد.

مجازات تقلب در کنکور

البته که تنها هدف متخلفان این است که ذهن داوطلبان را آشفته کنند و بتوانند راه اخاذی و کسب درآمدی برای خود باز کنند، برای همین نیز هست که دست به این کار می زنند، داوطلبان عزیز بدانند که این تنها یک راه اخاذی می باشد و با متخلفان و تقلب در کنکور به جدّ برخورد می شود و محرومیت از شرکت در کنکور سراسری و بسیاری مسائل قانونی بزرگ تر از مجازات تقلب در کنکور برای این افراد به حساب می اید.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا