پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

منابع کنکور سراسری زبان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

از مهم‌ترین قسمت‌های آمادگی برای شرکت در کنکور زبان، یافتن منابع کنکور سراسری زبان می‌باشد. که داوطلبان را به رتبه قبولی دلخواه نزدیک می‌کند.

در این مقاله

علاقه‌مندان به شرکت و قبولی در کنکور زبان به‌منظور برنامه‌ریزی برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی این گروه آزمایشی باید کلیة فاکتورهای لازم از جمله برنامه‌ریزی درسی و مطالعه منابع مفید را فراموش نکنند. انتخاب بهترین منابع مسیر داوطلب را هموار کرده و او را به کسب رتبه قبولی نزدیک می‌کند . 

هرسال داوطلبان زیادی هستند که علاوه بر شرکت در کنکور رشته اصلی در کنکور رشته شناور زبان نیز شرکت می‌کنند. که برنامه‌ریزی کنکور زبان هم‌زمان با ثبت‌نام کنکور سراسری برای رشته‌های اصلی صورت می‌گیرد.

برخی از متقاضیان ثبت‌نام در کنکور زبان صرفاً در این آزمون شرکت می‌کنند تا شانس خود را امتحان کنند. اما برخی دیگر از داوطلبان به دلیل علاقه به ادامه تحصیل در این رشته، از ابتدا خود را برای قبولی در آزمون زبان آماده می‌کنند. که این داوطلبان می‌بایست برای گرفتن نتیجه بهتر در برنامه‌ریزی روزانه خود زمان بیشتری را صرف خواندن زبان تخصصی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارند، نمایند تا نسبت به سایر رقبا پیشی بگیرند.

از مهم‌ترین قسمت‌های آمادگی برای شرکت در کنکور زبان، یافتن منابع جامع و مفید می‌باشد. که در صورت درست انتخاب شدن، داوطلبان را به کسب تراز و رتبه قبولی دلخواه نزدیک می‌کند. از آن جا که منابع مشخص و ثابتی برای کنکور زبان اعلام نشده، در این مقاله سعی شده بهترین منابع زبان که بر اساس تجربیات سال‌های گذشته گردآوری شده، ارائه شود.

منابع کنکور سراسری زبان 1400 معرفی شده توسط سازمان سنجش

دروس عمومی کنکور زبان شامل 4 درس زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، عربی و فرهنگ و معارف اسلامی است. مدت‌زمان پاسخ‌دادن به دفترچه عمومی 75 دقیقه و تعداد سؤالات آن دفترچه 100 سؤال می‌باشد که 25 سؤال از ادبیات و 25 سؤال از عربی و 25 سؤال از دین و زندگی و 25 سؤال از زبان انگلیسی طرح شده است.

منابع دروس عمومی کنکور سراسری زبان

نام کتابپایه تدریسسال چاپ
فارسی (1)دهم99
فارسی (2)یازدهم99
فارسی (3)دوازدهم99
عربی، زبان قرآن (1)دهم99
عربی، زبان قرآن (2)یازدهم99
عربی، زبان قرآن (3)دوازدهم99
دین و زندگی (1)دهم99
دین و زندگی (2)یازدهم99
دین و زندگی (3)دوازدهم99
انگلیسی (1)دهم99
انگلیسی (2)یازدهم99
انگلیسی (3)دوازدهم99
 

زبان تخصصی در کنکور سراسری شامل ۷۰ تست است که شامل ۱۵ تست واژگان، ۲۰ تست از ریدینگ، ۱۰ تست از گرامر، ۱۰ تست کاربرد زبانی، ۱۰ تست کلوز تست و ۵ تست ترتیب واژه می‌باشد.

منابع غیر رسمی

  • کتاب 504 واژه ضروری
  • کتاب زبان تخصصی رضا کیا سالار انتشارات شبقره
  • کتاب نترسیم از متن رضا کیا سالار
  • کتاب زبان عمومی کنکور شهاب اناری انتشارات مبتکران
  • کتاب زبان تخصصی کنکور 2 جلدی شهاب اناری انتشارات مبتکران
  • درک مطلب به زبان ساده تألیف شهاب اناری
  • کتاب new bridging the gap انتشارات سازمان سنجش
  • کتاب vocabulary in use
  • کتاب گرامر تخصصی انتشارات خیلی سبز تألیف دکتر علیرضا جابری
  • کتاب سبز آموزش گرامر منحصراً زبان کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)
  • (Nelson tests)om nelson
  • Essential words for the TOFEL

به داوطلبانی که علاوه بر شرکت در کنکور زبان، کنکور رشته شناور زبان هم شرکت کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم منابع کنکور هنر را مطالعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا