پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

امکان واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی در محل سکونت فراهم شد.

بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی که واجد شرایط دریافت واکسن هستند. در محل سکونت می تواند انجام شود.

به گزارش مجله خبری آکو

 دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت با ابلاغ‌نامه‌ای به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان را تشریح کرد.

در این نامه آمده است:

باتوجه‌به اینکه معاونت‌های بهداشت تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص واکسیناسیون دانشجویانی که متقاضی دریافت واکسن در خارج از شهرستان محل تحصیل هستند. بنابراین تأکید می‌شود واکسیناسیون کرونا بر اساس سند ملی گسترش واکسیناسیون کرونا مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انجام می‌شود. بنابراین وزیر بهداشت نیز بر رعایت دقیق مفاد سند مذکور تأکید ویژه دارد.

در حال حاضر بر اساس سند فوق واکسیناسیون برای دانشجویان بالینی شامل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی. علوم آزمایشگاهی در ترم‌های بالا و دستیاران و دانشجویان دکتری در فاز اول. دانشجویان کارشناسی ارشد در فاز دوم که در رشته‌هایی همچون ایمنی‌شناسی، ویروس‌شناسی، میکروب‌شناسی پزشکی، پاتولوژی، فیزیوتراپی. داروسازی بیمارستانی و یا هر رشته علوم پایه‌ای. که به نحوی با بیمار و نمونه آزمایشگاهی در تماس هستند انجام می‌شود.

آموزش این گروه از دانشجویان علی‌القاعده حضوری بوده و لذا در محل تحصیل سکونت دارند. بر اساس گزارش‌های دریافتی واکسیناسیون آنها توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها انجام شده و یا در حال انجام است.

واکسیناسیون

شرایط واکسیناسیون در محل سکونت

بنابراین درصورتی‌که در شرایط خاص دانشجو متقاضی دریافت واکسن در خارج از محل تحصیل مثلاً در محل سکونت باشد. انجام واکسیناسیون با رعایت شرایطی مجاز است.  براین‌اساس دانشجو باید از دانشگاه محل تحصیل به دانشگاه محل سکونت معرفی‌نامه‌ای شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره دانشجویی، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، اعلام واجد شرایط بودن دریافت واکسن و عدم دریافت واکسن در محل تحصیل را ارائه کند. بنابراین هنگام مراجعه برای دریافت واکسن دانشجو باید علاوه بر معرفی‌نامه فوق، کارت ملی و کارت دانشجویی به همراه داشته باشد. پس از احراز هویت واکسیناسیون انجام و در سامانه ثبت خواهد شد. در این شرایط به‌منظور مدیریت بهتر واکسن. توصیه این معاونت دریافت و ثبت هر دو نوبت واکسن در یک محل است. ولی در شرایط اضطراری تجویز دو نوبت در دو شهرستان متفاوت مجاز است.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا