پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشته

معرفی رشته آموزش جغرافیا

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله با رشته آموزش جغرافیا آشنا خواهید شد. انتخاب رشته آموزش جغرافیا برای متقاضیان کنکور انسانی امکان پذیر است. دانشجویان این رشته با روش های تحقیق و بررسی درباره جغرافیا آشنا می شوند. اگر شما هم به این رشته علاقه دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید. در سایت پرسا می توانید معرفی رشته های دانشگاهی زیادی را مطالعه کنید. و در صورتیکه سوالی داشتید با شماره تلغن 02633408944 در تماس باشید.

برای گرفتن مشاوره کنکور انسانی کلیک کنید

رشته آموزش جغرافیا

رشته آموزش جغرافیا مانند دیگر رشته های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود. دانشگاه فرهنگیان شرایط پذیرش خاصی دارد. برای مثال متقاضیان باید دیپلم نظام قدیم یا جدید کنکور انسانی را داشته باشند, کسب حداقل تراز 6500 به بالا, مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز داشته باشند. لازم به ذکر است که تحصیل در این رشته تا مقطع کارشناسی امکان پذیر است.

About header

توانایی های که در رشته آموزش جغرافیا کسب می کنید

هر رشته ای در تلاش است تا از طریق دروسی که ارائه می دهد توانایی های لازم را در افراد ایجاد کند. دانشجویان رشته آموزش جغرافیا نیز توانایی و مهارت هایی را کسب می کنند که قصد داریم در این قسمت آن ها را بررسی کنیم. برای مثال این افراد در تدریس مهارت کسب می کنند و با محیط و مسائل آموزشی آشنا می شوند. این دانشجویان تجریبات جدید را نیز کسب کرده و نحوه برخورد با دانش آموزان, حل مسئله و تقویت هویت ایرانی را یاد می گیرند.

توانایی های لازم برای مطالعه رشته آموزش جغرافیا

بعد از آن که توانایی هایی که در این رشته کسب می کنید را بررسی کردیم, بیایید مهارت ها و توانایی هایی که بهتر است داشته باشید را نیز در نظر بگیریم. برای مثال باید به مطالعه و افزایش دانشتان علاقه داشته باشید. از آنجایی که اغلب افراد در این رشته شغل تدریسی را دنبال می کنند باید اطلاعات خودشان را به روز نگه دارند و کتاب ها و منابع مختلف را مطالعه کنند. به آموزش و تدریس علاقه داشته باشید و بتوانید با مهارت و فن بیان خود مطالب را آموزش دهید.

تحصیل در رشته آموزش جغرافیا

همانطور که گفتیم تحصیل در رشته آموزش جغرافیا تا مقطع کارشناسی پیوسته امکان پذیر است. دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید در کل 112 واحد درسی را پاس کنند. این واحد ها به این صورت تقسیم شده اند: 86 واحد دروس تخصصی, 33 واحد دروس عمومی, 13 واحد دروس تربیت اسلامی و 18 واحد دروس تربیتی.

world map freepik

مانند خیلی از رشته های دیگر, دوره تحصیلی رشته آموزش جغرافیا در مقطع کارشناسی 4 سال تحصیلی است. هر واحد درسی 16 ساعت نظری و 23 ساعت عملی را شامل میشود. و برای دروس کارگاهی هر واحد 48 ساعت و کارورزی 64 ساعت در نظرگرفته شده است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته آموزش جغرافیا

رشته آموزش جغرافیا در دانشگاه های فرهنگیان ارائه می شود. این دانشگاه ها در سراسر ایران وجود دارند اما ممکن است ظرفیت هایشان کم باشد. بنابراین ضمن معرفی دانشگاه ها, ظرفیت و نوع رشته ای که ارائه می دهند را نیز بررسی می کنیم. برای مطالعه قبولی در دانشگاه فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

نام دانشگاهنوع رشتهظرفیتمحلجنسیتنوع پذیرش
پردیس شهید چمران تهرانفرهنگیان2تهرانمردبا آزمون
پردیس شهید چمران تهرانفرهنگیان1تهرانمردبا آزمون
پردیس شهید چمران تهرانفرهنگیان1تهرانمردبا آزمون
پردیس امیرکبیر کرجفرهنگیان1کرجزنبا آزمون
پردیس امیرکبیر کرجفرهنگیان1کرجزنبا آزمون
پردیس امیرکبیر کرجفرهنگیان1کرجزنبا آزمون
پردیس امیرکبیر کرجفرهنگیان1کرجزنبا آزمون
پردیس امیرکبیر کرجفرهنگیان1کرجزنبا آزمون
پردیس امیرکبیر کرجفرهنگیان2کرجزنبا آزمون
پردیس امیرکبیر کرجفرهنگیان1کرجزنبا آزمون
پردیس علامه طباطبایی خرم آبادفرهنگیان1خرم آبادمردبا آزمون
پردیس علامه طباطبایی خرم آبادفرهنگیان1خرم آبادمردبا آزمون
پردیس علامه طباطبایی خرم آبادفرهنگیان2خرم آبادمردبا آزمون

بازار کار رشته آموزش جغرافیا

هدف اصلی از ارائه رشته های آموزشی تربیت نیرویی از افراد متخصصی است که به تدریس علاقه داشته باشند و در سازمان هایی مانند آموزش و پرورش به تدریس بپردازند. رشته آموزش جغرافیا هم با افزایش مهارت و دانش دانشجویان تدریس می شود. غالبا افراد بعد از فارغ التحصیلی و یا هنگام تحصیل به کار تدریس مشغول می شوند. این افراد تعهد رسمی برای کار در آموزش و پرورش دارند. بنابراین فارغ التحصیلان می تواند یا دبیر درس جغرافیا شوند و یا به صورت خصوصی کلاس داشته باشند. همچنین در فرهنگ سراها یا مراکزی که به جغرافیا مربوط می شوند هم می توانند کار کنند.

مشاوره تحصیلی آکو

اگر به رشته های آموزشی مانند آموزش فیزیک علاقمند هستید, پیشنهاد می کنیم تا مقاله های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را مطالعه کنید و با توجه به درسی که مایل هستید تا آموزش دهید انتخاب رشته های آموزشی بدلیل آن که بازار کار تضمین شده ای دارند از محبوبیت بالایی بین دانشجویان برخوردار شده اند. برای دیدن مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

در اینستاگرام آکو عضو شوید تا محتواهای آموزشی و جذاب تحصیلی را مشاهده کنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا