پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

وعده پزشکی بدون کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

به گزارش مجله آکو و به نقل از تجارت نیوز، ۷۰ درصد داوطلبان کنکور سودای قبولی در رشته پزشکی دارند. در ادامه به شرح خبر وعده پزشکی بدون کنکور می پردازیم. تلاش و هزینه برخی از داوطلبان جواب می‌دهد و قبول می‌شوند اما برخی از این ماراتن جا می‌مانند.

آنطور که پیش‌تر سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رقابت کنکور تنها به ۱۵ درصد صندلی‌های دانشگاه‌ها اختصاص دارد. او گفت ۷۰ درصد افراد شرکت‌کننده در کنکور، متقاضی رشته‌های پزشکی هستند. به همین دلیل رقابت شدید بین داوطلبان برای قبولی در رشته‌هایی مانند پزشکی موجب شده که سودجویان پایشان به این ماجرا باز شود. کسانی که یا ادعای فروش سوالات کنکور را دارند یا هم فروش صندلی دانشگاه. برخی از سایت‌ها و کانال‌ها از پذیرش پزشکی بدون کنکور در برخی دانشگاه‌ها می‌گویند. یکی از این کانال‌ها، مدعی است که امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی بدون کنکور به صورت خرید صندلی پزشکی و تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد به شرط پرداخت شهریه وجود دارد.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با رد این ادعاها گفت: پذیرش در رشته‌های پزشکی در سازمان سنجش از طریق آزمون صورت می‌گیرد و داوطلبان باید برای تحصیل در این رشته‌ها آزمون دهند. معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تکذیب هرگونه پذیرش بدون آزمون در رشته‌های علوم پزشکی، از پیگرد قانونی منتشرکنندگان این اخبار کذب خبر داد.

فروش سوالات کنکور تا هشدار فتا

پلیس فتا بارها درباره سواستفاده و کلاهبرداری برخی از کنکور هشدار داد، با این حال هنوز برخی مدعی هستند داوطلبان بدون تلاش برای مطالعه و با هزینه چندصد میلیونی می‌توانند در یکی از دانشگاه‌ها در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند.

یکی از فروشندگان با اشاره به اینکه قیمت سوالات به رشته مورد نظر داوطلب بستگی دارد، گفته بود: « ۲۵ میلیون تومان پیش‌پرداخت می‌گیریم و سوالات کنکور ۱۴۰۰ در هر رشته‌ای را که بخواهید، تحویل می‌دهیم. قیمت‌ها هم بستگی به رشته دارد. ریاضی ۷۰ میلیون تومان، علوم انسانی ۸۰ میلیون تومان.»

بعد از شناسایی یک دانشجوی تقلبی دندانپزشکی شهید بهشتی در سال 98، جهانپور، رئیس وقت روابط عمومی وزارت بهداشت در این مورد گفته بود: «این فرد و امثال آن در این تخلفات قطعا تنها نیستند و حلقه‌ای از یک زنجیره کلاهبرداری است که متاسفانه در سال‌های اخیر در حوزه کنکور به سواستفاده از تمایل دانش‌آموزان و خانواده‌ها به موفقیت در این آزمون، مشغولند و سالانه صدها میلیارد تومان از این راه کسب می‌کنند.»

در هر صورت بازار کنکور گرم است، از پانسیون‌های مطالعاتی گرفته تا کسانی که ادعای فروش سوالات و صندلی را دارند. پانسیون‌هایی که تا ۲۰۰ میلیون تومان هم از داوطلبان می‌گیرند تا آنها را برای کنکور آماده کنند. برخی هم ادعا می‌کنند قبولی در رشته مورد نظر تضمینی است!

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر وعده پزشکی بدون کنکور سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا