پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تکنیک های کنکور

پیش خوانی دوازدهم از تابستان

شروع کنکور 1402 با پیشخوانی دروس دوازدهم در تابستان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

اکثر داوطلبین کنکور در تابستان به شروع مطالعه می پردازند و تمرکزخود را  روی دروس پایه و مرور برخی فصل ها می گذارند، هر چند مطالعه اولیه و به نوعی پیش خوانی دروس دوازدهم نیز باید در روند مطالعاتی آن ها وارد گردد. پیش خوانی درس های تخصصی و حتی عمومی دوازدهم در تابستان یکی از مهم ترین نکته هایی است که اکثرا رتبه های برتر به عنوان روش طلایی ازش یاد می کنند.

خیلی از بچه ها در تابستان سراغ مطالب دوازدهم نمی روند و فقط پایه را جمع بندی میکنند که باعث می شود از رقیب های خودشون عقب بمونن پس با پیشخوانی در پیچ ها سبقت بگیر.

پیش خوانی دروس هر موضوع و درسی اصولا به تمام دانش آموزان توصیه می شود چون یک دیدگاه کلی نسبت به موضوع درسی پیدا می کنید و باعث می شود برای یادگیری سرعت بیش تری پیدا کنید. مشاوره تحصیلی کنکور آکو همراه داوطلبان کنکور 1402 با مشاوره شروع کنکور 1402 از تابستان 1401!

دانش آموزانی که برای کنکور سراسری از تابستان آماده می شوند، تلاش میکنند تا به هدفی که دارند برسند. آنها باور دارند که چون رقابت در کنکور بسیار بسیاار سنگین است، بهتر است مطالعه خودشون رو از تابستان شروع کنند، و عموما اگز با یک برنامه ریزی پیش روند خیلی جلو می افتند. به علاوه با مطالعه درست و پیش خوانی دوازدهم از تابستان، مدیریت زمان هم یاد می گیرید، مدیریت زمان برای داوطلبین کنکور سراسری از اهمیت بسیار زیادی برخوردداره.

برنامه ریزی برای پیشخوانی دروس دوازدهم در تابستان

هرچند برای پیشخوانی دروس بهترین منبع کتاب درسی است اما مطالعه منابع کنکوری در تابستان هم برایکنکور ضروری است پس خواندن اون خالی از لطف نیست. اکثر داوطلبان در این برهه زمانی با تمرکز بر مطالعه دروس پایه و مرور فصل هایی از آن ها، برنامه ریزی تابستانی خود را پیش می برند، هر چند مطالعه اولیه و به نوعی پیش خوانی دروس پایه دوازدهم نیز باید در روند مطالعاتی آن ها وارد گردد.

شروع کنکور تجربی از تابستان یازدهم

گروه مشاوره آکو می خواهد با این مقاله به شما داوطلبین عزیز کمک کند تا با آموزش نحوه پیش خوانی دروس دوازدهم آشنا بشید و برنامه ریزی درستی برای شروع کنکور 1402 داشته باشید. ما تک تک نکاتی که یک دانش آموز بهش نیاز داره رو بررسی کردیم و الان اینجاییم که در اختیار شما داوطلبین قرار بدیم تا بتونید توی مدت کم بهترین نتیجه رو بگیرید.

نحوه پیش خوانی دروس دوازدهم

برای پیش خوانی دروس دوازدهم از تابستان بهتر است از تابستان شروع کرد و خیلی بهتر که از دوماه اول شروع کرد که ماه آخر مطالب خوانده شده را مرور کنید. در مرحله اول مطالعه پیش نیازهای دوازدهم برای درس های محاسباتی در 2 ماه اول از اهمیت بیش تری برخور داره. توی انتخاب مباحث درسی تون نگاه دقیق تری داشته باشید چرا که به مطالعه شما سرعت می بخشد و کیفیت درس خوندتون بالا می رود.

در زمان پیش خوانی دروس دوازدهم به کمک مشاوره تحصیلی کنکور میتونید یادداشت  برداری کنید، خلاصه نویسی داشته باشید و طوری درس بخوانید که بر تمامی مفاهیم مسلط شوید. خلاصه نویسی مخصوصا برای یادگیری مفاهیم دروس اختصاصی به صورت بلند مدت بهتون کمک میکنن.

من دارم مشاوره کنکور 1402 بهتون میدم و میگم که قطعا شما تمام مطالب دوازدهم رو نمی تونید توی یک ماه اول بخونید، پس بهتره با برنامه ریزی درست، سعی کنید با اکثر مطالب سال تحصیلی دوازدهم آشنا شوید.

با توجه به هدفی و انتظاری که از خودتون دارید دروس اختصاصیی و عمومی مهم تر و انتخاب کنید. حذف دروس عمومی از کنکور 1402 قطعی شده و خبر خوب اینکه شما می توانید فقط برای نهایی آن را بخوانید.

اگر در جایی توی دروس عمومی ضعف داشتید آن را فعلا کنار بگذارید و درس های پر اهمیت تر و البته چالش برانگیز تر را در الویت خودتون قرار بدهید.

اولویت پیشخوانی دروس برای رشته های مختلف

مثلا داوطلبان گروه ریاضی باید درس فیزیک و یا بخش های مربوط به مباحث اسید و باز در شیمی دوازدهم، یا حتی مبحث ماتریس ها در هندسه دوازدهم  را استارت بزنند.

داوطلبان گروه تجربی درس زیست را از همون اول، یعنی هفته ابتدایی آغاز کنند تا شناخت بیش تری نسبت به سال دوازدهم پیدا کنند. سپس می توانند به سراغ مبحث اسید باز در شیمی بروند.

گروه انسانی حتما دروس فلسفه فنون و ریاضی رو تو برنامه خودشون قرار بدهند، چرا که این دروس از اهمیت ویژه ای برخوردداره. اگر تونستند با پیشخوانی دروس فلسفه و فنون ارتباط برقرار کنند، جامعه شناسی هم نگاهی کلی بکنند بد نیست.

مشاوره کنکور 1402 برای پیشخوانی دروس دوازدهم از تابستان

نکاتی درباره پیشخوانی دروس کنکور

 به عنوان مشاوره تحصیلی کنکور بهتون میگم که اول از همه بخش هایی که مربوط به دروس پایه هست رو پیدا کنید و آن ها را مطالعه کنید. اولین مرحله پیشخوانی برای دروس کنکور مطالعه و روخوانی کلی است. برای اینکه بتوانید بین دروس جدید و قبلی ارتباط صحیح برقرار کنید، داشتن مطالعه روزنامه وار ولی با تمرکز لازم است. در طول مطالعه مرتبط سازی کنید، هر نکته ای که از کلیات موضوع دریافت کردید با بخش هایی در کتاب های سال پیش تطبیق دهید و  مرتبط کنید، و در نهایت از این ها نوت برداری کنید.

وقتی روخوانی هر درس تموم شد، برای تثبیت درس در ذهنتان می توانید به مفاهیم کلی و بررسی دقیق کتاب های درسی بپردازید، با نگاه موشکافانه و دقیق تر به اون نگاه کنید و خیلی با دقت به دنبال نکات باشید.

می توانید به کمک کتاب های کمک درسی و آزمون های آنلاین و آزمایشی از میزان یادگیری و تسلطتتون بر دروس مطلع بشید، سپس می تونید به تست های مربوطه به شکل آموزشی پاسخ بدید.

به دروس عمومی هم نگاهی بندازید، مخصوصا در درس عربی و ادبیات فارسی اگر مشکلی بود به سال های قبل مراجعه کنید و ایرادتون رو رفع کنید. در آخر یک نکته قابل توجهی وجود داره که نباید ازش غافل بشیم اون هم این که طوری توی تابستان درس نخونید که در طول سال انگیزه کافی برای ادامه راه و مسیر و شرکت در کلاس های مدرسه نداشته باشید.

رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود      رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود 

مشاوره تحصیلی کنکور آکو برای کنکور 1402

با کمک تیم مشاوره آکو شما می توانید برنامه مطالعاتی به صورت شخصی  سازی شده دریافت کنید، و هر هفته آزمون هایی از مطالبی که خواندید بدهید. شما میتوانید بهترین اطلاعات راجع‌به رشته مورد نظر خود راکسب کنید. تیم مشاوره کنکور 1402 آکو در رابطه باکسب درامد، اشنایی با بازارکار آن رشته شما را راهنمایی می کند.

مشاوره تحصیلی کنکور -  مشاوره کنکور 1402

مشاوره تمامی رشته ها به صورت ویژه در مرکز مشاوره آکو با مهندس سهیل حاج کرم، مهندس مجتبی سادات رسول و سرکار خانم نرگس لک انجام میشود و شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو در کرج با مشاوران ما به طور مستقیم در ارتباط باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا