پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایمشاور من

چگونه معدل نهایی خود را بالا ببریم

بالا بردن معدل دیپلم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله به موضوع چگونه معدل خود را بالا ببریم می پردازیم. اگر دانش آموزان می‌خواهند معدل خود را بالا ببرند و نسبت به ترم‌های قبل پیشرفت داشته باشند باید در درون خود تغییرات مثبتی را ایجاد کنند. آن‌ها در مرحلهٔ اول باید یک تصمیم قاطع بگیرند و خودشان به‌صورت درونی بخواهند که تغییر ایجاد کنند. زیرا اگر خودشان به این نتیجه نرسیده باشند و صرفاً به دلیل فشارهای بیرونی مانند فشار والدین بخواهند این کار را انجام دهند نتیجه‌بخش نخواهد بود. بالا بردن معدل دبیرستان و به ویژه معدل نهایی و دیپلم در کنکور نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. با مرکز مشاوره تحصیلی آکو کرج در رسیدن به هدفتان مصمم تر شوید.

بالا بردن معدل نهایی در دبیرستان با مشاوره تخصصی تحصیلی آکو کرج

بالا بردن معدل نهایی دبیرستان و دیپلم 

دانش آموز باید خودش به پیشرفت در درس و بالا بردن معدل نهایی دبیرستان و دیپلم و یا هر تغییر مثبت دیگری علاقه‌مند باشد. در این صورت اگر هر سختی و مشکلی در این راه پیش بیاید تسلیم نمی‌شود و تمام تلاشش را می‌کند که به نتیجهٔ دلخواه خود دست پیدا کند.

دانش آموزانی در مسیر بالا بردن معدل امتحانات نهایی موفق می‌شوند که به‌اندازهٔ کافی در خودشان ایجاد انگیزه کرده و در تصمیمی که گرفته‌اند مصمم باشند. روش‌های بسیاری برای افزایش معدل وجود دارد اما پیش از هر چیزی باید تصورات ذهنی دانش آموزان تغییر کند. زیرا اگر با همان ذهنیت سابق پیش بروند به همان نتیجهٔ قبلی دست پیدا می‌کنند. 

دانش آموزان باید مزایای داشتن معدل بالا را بدانند مثلاً داشتن یک معدل خوب تأثیر مثبتی در نتیجهٔ کنکور آن‌ها دارد و می‌تواند در مسیر موفقیت به آن‌ها کمک به سزایی کند. به علاوه داشتن معدل بالا در مصاحبه‌های شغلی و تحصیلی‌شان نیز تأثیر دارد و کارفرمایان دید مثبتی نسبت به آن‌ها خواهند داشت.

معدل خوب در زمینهٔ ادامه تحصیل در خارج از کشور و یا حتی داخل کشور یکی از ملاک‌هایی است که در نظر گرفته می‌شود. اما چگونه معدل خود را بالا ببریم؟ ما در این مقاله سعی داریم راهکارهای لازم برای افزایش معدل را بیان کنیم تا با استفاده از این روش ها خواسته بالا بردن معدل نهایی دبیرستان و دیپلم دست پیدا میکنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر معدل در رتبه کنکور 

اهمیت  بالا بردن معدل دیپلم در کنکور

در مقاله چگونه معدل خود را بالا ببریم به اهمیت بالا بردن معدل دبیرستان نیز می پردازیم. معدل در واقع میانگینی از تمام فعالیت های دانش آموزان در طول ترم است‌‌. دانش آموزانی که معدل بالایی دارند از همان ابتدای ترم تحصیلی برای درس‌خواندن خود برنامه‌ریزی دارند و وقت خود را هدر نمی‌دهند. پس دانش آموزان نباید روی ایام امتحانات حساب باز کنند و از قبل باید خود را برای آن آماده کنند. البته ایام امتحانات اهمیت زیادی دارد اما پایهٔ هر درسی باید در طول ترم قوی شود و در ایام امتحانات هر درس صرفاً جهت یادآوری مطالعه شود.

دانش آموزان باید در کلاس های درس خود به طور منظم شرکت کنند و از غیبت کردن بی مورد دوری کنند. اگر مجبور شدند که در کلاس حاضر نشوند حتما با کمک همکلاسی ها و معلم خود خیلی سریع مباحث تدریس شده را بخوانند تا عقب ماندگی خود را جبران کنند.

بالا بردن معدل نهایی دیپلم برای کنکور و روش های افزایش آن در مرکز مشاوره تحصیلی آکو کرج

همچنین برای داشتن عملکردی مناسب، در هر ترم تحصیلی خود باید در طول ترم درس ها را با دقت بخوانند. حضور آن ها باید در کلاس درس با کیفیت باشد و تمام مطالب تدریس شده را با دقت بخوانند و جزوه بنویسند. جزوه ای که هر دانش آموز برای خودش می نویسد از جزوه های کپی شده ارزش بالا تری دارد‌.

همانطور که در بالا اشاره کردیم دانش آموزان باید تمام درس ها را در طول ترم مطالعه کنند. گوش دادن به مباحث تدریس شده و البته گذاشتن زمان کافی در طول شبانه روز برای درس خواندن به بالا بردن معدل دبیرستان و تاثیر مثبت آن در کنکور کمک خواهد کرد.

اهمیت کتاب درسی برای بالا بردن معدل نهایی

شرکت در کلاس های خصوصی و تقویتی می تواند در بالا بردن معدل نهایی دیپلم تاثیر بسزایی داشته باشد. دانش آموزان می توانند از کلاس های تقویتی و خصوصی برای رفع اشکال های خود استفاده کنند. مثلا ممکن است از بین ۸ درس فقط برای یک درس نیاز به کلاس تقویتی داشته باشند. زیرا اگر در یک درس هم نمره ی خوبی نگیرند در معدل آن ها تاثیر منفی خواهد داشت پس باید در تمام درس ها عالی عمل کنند.

دانش آموزان باید کتاب‌های درسی خود را بادقت مطالعه کنند و تمرکز اصلی آن‌ها روی کتاب درسی باشد. روی کتاب‌های کمک‌درسی متنوع حساب باز نکنند و از این منابع صرفاً برای بهترشدن استفاده کنند.

نمرهٔ خوب گرفتن از یک درس نیازی به هزینهٔ بالا ندارد و دانش آموزان باید بعد از مطالعهٔ درس و تمرین‌کردن مباحث آن اشکالات خود را یادداشت کنند و از معلم یا هم‌کلاسی‌های خود بپرسند. پس پیشنهاد می‌شود از مطالعهٔ منابع متعدد پرهیز کنند.

باور و اعتماد به خود در بالا بردن معدل دبیرستان

دانش آموزان باید به خودشان باور داشته باشند و معدلی که می‌خواهند کسب کنند را روی یک کاغذ بنویسند و آن را جلوی چشم خود قرار دهند. به طور مثال اگر دانش‌آموزی در ترم قبل معدل ۱۵ را کسب کرده برای ترم جدید معدل ۱۷ را برای خود در نظر بگیرد و برای رسیدن به یک معدل بالاتر تلاش کند. درست مثل کنکور که هدف گذاری به دانش آموز انگیزه درس خواندن میدهد، هدف گذاری برای بالا بردن معدل نهایی دبیرستان نیز میتواند بسیار کمک کننده باشد.

چگونه با برنامه ریزی معدل نهایی خود را بالا ببریم؟ دانش آموزان برای بالا بردم معددل دیپلم خود ، در ابتدا باید در خودشان تغییراتی را ایجاد کنند و با برنامه ریزی درست پیش بروند. در کلاس های درس با دقت به تدریس معلم گوش بدهند. دانش آموزان برای بالا بردن معدل دبیرستان شان باید سعی کنند از هم کلاسی های خود که درس خوان تر هستند کمک بگیرند و در رابطه با نحوه ی درس خواندنشان سوال کنند.

برنامه ریزی مناسب برای بالا بردن معدل نهایی

داشتن برنامه ریزی مناسب و اصولی بسیار موثر است. دانش آموزان باید برای ایام امتحانات خود برنامه‌ریزی داشته باشند و این برنامه باید با عادت‌های آن‌ها سازگار باشد. مثلاً اگر صبح زود گیرایی بالاتری دارند باید مطالعهٔ درس‌های سخت را صبح زود انجام دهند. برای برنامه‌ریزی خود می‌توانند از برنامهٔ دیگران نیز ایده بگیرند اما باید توجه داشته باشند که آن را طبق عادت‌های خود شخصی‌سازی کنند.

دانش آموزان باید برای درس‌هایی که ضعیف‌تر هستند و ممکن نمرات کمتری در آن‌ها بگیرند وقت بیشتری بگذارند. اگر یک نمرهٔ بد در یک درس بگیرند روی معدل آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. پس باید تلاش کنند در همهٔ درس‌ها عملکرد خوبی داشته باشند و اشکالات خود را در آن‌ها قبل از ایام امتحانات برطرف کنند.

حاج کرم

دانش آموزی که در درس فیزیک مشکل دارد و بخواهد آن ها را در ایام امتحانات یاد بگیرد، قطعا به مشکل بر میخورد. در این شرایط دانش آموز مجبور است آن را به صورت سطحی بخواند و نمره ی قبولی بگیرد‌. پس باید تمام درس ها در طول ترم مفهومی مطالعه شوند.

به دانش آموزان پیشنهاد می شود در دوران امتحانات برای یادگیری بهتر و تسلط بر روی درس ها از نمونه سوالات امتحانی استفاده کنند. زیرا با حل کردن نمونه سوالات امتحانی با نمونه سوالات مختلف آشنا می شوند.

مرکز مشاوره تحصیلی آکو در کرج درباره بالا بردن معدل نهایی میگوید

به عنوان مرکز مشاوره تحصیلی در کرج سعی داشتیم در مقاله “چگونه معدل خود را بالا ببریم ” دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست. اگر می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید. تیم مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکوکرج به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود.

ما در مرکز مشاوره تحصیلی آکو کرج به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. و یا به صورت آنلاین از طریق واتساپ و اینستاگرام، مشاوره تلفنی رایگان آنلاین دریافت کنید.

نرگس

نرگس لک هستم مشاور گروه مشاوره تحصیلی آکو رکن اول موفقیت رو تلاش و استمرار می دونم ما توی آکو سعی میکنیم راه بهینه رو بهتون نشون بدیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا