مشاور من

کاهش استرس با تغذیه

تماس با ما
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله من مجتبی سادات رسول از مشاورین آکو می خواییم درباره ی کاهش استرس با تغذیه صحبت کنیم. با خوردن چه غذاهایی می تونید استرستون رو کنترل کنید. با خوردن چه غذاهایی می تونید حال روحی بهتری داشته باشید.

کاهش استرس با تغذیه

متاسفانه توی کشور ما درس خوندن در هر مرحله ای کاری سخت و پر استرسی محسوب میشه یعنی جی؟ یعنی همیشه باید در یک مقطع از زندگی برای قبولی در مقطع بالاترت! استرس بکشی! چرا؟ تنها به این دلیل که سیستم ما سیستم کاملا نتیجه گراییه! و اصلا به مسیر ما کاری نداره و فقط آزمون آخری رو می بینه!

خیلی از مردم برای درمان استرس به پزشک مراجعه می کنند. اما می خوام بهتون بگم که راه حل شما توی آشپزخونه ست!

نوشته های مشابه

دکتر پائول کلایتون متخصص تغذیه از دانشگاه Middlesex، میگه مغز ما به طور مستقیم تحت تاثیر آن چه که می خوریم قرار داره! و انواع خاص غذاها می تونن تاثیرات خاصی بر بدن ما بزاره!

کربوهیدرات ها و اثرشان بر بدن انسان

خوب برای اثباتش می رسیم به کربوهیدرات ها می تونن به احساس آرامش و ریلکسی بدن. یعنی شما با خوردن کربوهیدرات ها می تونید احساس خوشحالی بیشتری داشته باشید. همانطور که تحقیقات نشون دادن خیلی از افرادی که رژیم می گیرنبه خاطر قطع کردن مصرف کربوهیدرات ها ممکن هست دچار افسردگی بشن!

کربوهیدرات ها و تحصیل
Food rich in carbohydrates, top view

پروتئین ها

در ادامه ی مثاله ی کاهش استرس با تغذیه می رسیم به پروتئین ها! پروتیئن ها جزو جدایی ناپذیر زندگی ما هستند. حالا چه اثری بر ما دارند؟ پروتئین ها مار و متمرکز تر و هوشیار تر نشون می دن! تحقیقات نشون داده دانش آموزانی که صبحانه پر پروتئین تری دارند از هوشیاری بالاتری نسبت به بقیه در سر کلاس درس برخورداند. علاوه بر این خوردن گوشت مناسب می تونه عملکرد شما رو در امتحانات و جلسات بالا ببره.

پروتئین و مطالعه

یک آزمایش بین دو شطرنج باز که قبل از مسابقه غذاهای مختلفی خورده بودند. یکی از این دو شطرج باز غذایی پر از کربوهیدرات و دیگری غذایی پروتئینی خورده بودند. عملکرد این دو در یک مسابق طولانی نشون داد کسی که پروتئین مصرف کرده بود عملکرد بهتری داشته باشه و حس خواب آلودگیش نسبت به رقیب هم کمتر بود. همچنین تونسته بود تصمیمات بهتری بگیره!

کاهش استرس با تغذیه شکلاتی

خوب رسیدیم به اصل مطلب این مقاله یعنی کاهش استرس با تغذیه؛ یعنی شکلات.

کاهش استرس با تغذیه

یکی از قویترین تغییر دهنده های حال روحی که پزشکان به شدت توصیه ش می کنند، شکلات تلخ است. بر اساس تحقیقات دانشمندان سوئیسی خوردن یک قطعه شکلات می تونه تغییرات شگرفی بر روی کاهش استرس و بهبود حال روحی داشته باشه! خوردن شکلات علاوه بر کاهش استرس می تونه شما رو با نشاط تر هم بکنه! علاوه بر همه این ها برای کاهش فشار خون بالا هم بسیار مناسبه!

حالا خوردن شکلات چه اثری بر سیستم بدنی ما می ذاره:

در مرحله ی اول خوردن شکلات باعث کاهش هورمون استرس یعنی کورتیزول میشه و باعث کاهش چشمگیر استرس شما خواهد شد.در مرحله ی دوم باعث کاهش هورمون فایت او فلایت یعنی هورمون فرار کردن در زمان استرس یا دعوا کردن میشه! که با کاهش این هورمون شما آرام تر خواهید بود.

نمایش بیشتر

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا