پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

آخرین اخبار از کنکور 1403 از زبان خبرگزاری ها

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

امروز دوم خرداد 1402 است کسی نمی داند که کنکور 1403 به کجا خواهد رسید؟ آخرین اخبار از کنکور 1403 را از کجا پیگیری کنیم؟ آیا مناقشات بین مسئولین بالاخره به اتمام خواهد رسید یا خیر؟ آیا تصمیم درستی گرفته خواهد شد؟ اخیرا طرحی با مضمون بازگشت دروس عمومی در کنکور 1403 با چند تغییر مهم دیگر که اختیار را از شورای انقلاب فرهنگی می گیرد و به مجلس شورای اسلامی واگذار می کند. همچنین این طرح ممکن است از ملغی شدن تاثیر قطعی معدل نیز پرده بردارد و کنکور را به حالت قبلی برگرداند.

اخبار از کنکور 1403 از زبان خبرگزاری ها 1

امروز به آخرین اخبار و تغییرات از زبان خبرگزاری ها مطرح کشور خواهیم پرداخت:

خبرگزاری مهر: تاکید رهبری بر ساماندهی کنکور در شورای انقلاب فرهنگی

در آخرین خبر کنکوری مهر آمده است که با توجه به شرایط کنکور و تبلیغاتی که در صدا و سیما انجام مش ود که در شان نظام نیست و باید شورای انقلاب فرهنگی ورود کند. دکتر رجبعلی برزویی، دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود  از سال ۹۸ ساماندهی کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شد، حدود دو سال یک کار کاملاً مطالعاتی و تطبیقی خوب با موضوع کنکور انجام و جلساتی با نمایندگان مجلس درباره کنکور برگزار شد.

نتیجه این خبر می تواند این باشد که تغییرات کنکور سراسری 1402 در کنکور 1403 ادامه داشته باشد. یعنی حذف دروس عمومی در کنکور 1403، تاثیر قطعی معدل و برگزاری 2 بار کنکور در سال ادامه خواهد داشت و تاثیر قطعی معدل در سال های آینده به ترتیب 50 و 60 درصد خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: کنکور 1403 چگونه برگزار می شود؟

در ادامه آخرین اخبار از کنکور 1403 ایسنا طی مصاحبه ای که با دکتر حسن مروتی عاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور داشته است از تاثیر 40 درصدی قطعی معدل امتحانات نهایی رو قبولی دانشگاه خبر داد. همچنین درباره ی این سوال که کنکور 1403 چگونه برگزار خواهد شد اینگونه پاسخ داد: سابقه تحصیلی پایه دوازدهم تاثیر قطعی ۵۰ درصدی دارد. در کنکور سال ۱۴۰۴، سابقه تحصیلی پایه یازدهم و دوازدهم تاثیر ۶۰ درصدی دارد و از سال ۱۴۰۵ به بعد سابقه تحصیلی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تاثیر ۶۰ درصدی در کنکور دارد.

مروتی درباره ی دو مرحله ای بودن کنکور اینگونه پاسخ داد که این را فعلا در پیش گرفته‌ایم اما مجلس شورای اسلامی نظراتی دارد و موضوع را به شورای سنجش و پذیرش که مرکب از وزرا و نمایندگان مجلس است، موکول کرده‌اند. تا بررسی مجدد انجام شود، هر چه نتیجه باشد را برای کنکور سال ۱۴۰۳ اعلام خواهیم کرد اما تا حال حاضر تا وقتی این جلسه برگزار نشده است، قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا می‌کنیم.

وی همچنین افزود کنکور الکترونیکی در چند استان به صورت آزمایشی برگزار شده است و امکان دارد در سال 1403 کنکور به صورت الکترونیکی برگزار شود.

نتیجه این خبر این است که هنوز هیچ چیز مشخص نیست! ولی امکان اینکه تاثیر معدل طبق روال قبل مستقیم باشد وجود دارد. و همچنین امکان برگزاری الکترونیکی کنکور 1403 بسیار بالاست.

فردا نیوز :کنکور از سال ۱۴۰۳ طبق مصوبه مجلس

احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس در فردا نیوز با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش، گفت: با تصویب این طرح، کنکور از سال ۱۴۰۳ با مصوبه مجلس برگزار می‌‎شود. وی افزود احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش، گفت: با تصویب این طرح، کنکور از سال ۱۴۰۳ با مصوبه مجلس برگزار می‌‎شود. وی افزود با تصویب این طرح، چیزی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده، ملغی خواهد شد؛ از ابتدا نیز معتقد بودیم شورا حق ورود به این تغییر قانون مجلس را نداشت.

احمد نادری اشاره کرد که میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین می‌‎شود و به این ترتیب میزان تأثیر و بازگشت دروس عمومی به آزمون سراسری نیز در شورا تصمیم گیری خواهد شد.

نتیجه این خبر این است که به احتمال فراوان کنکور به روال سابق برخواهد گشت و دروس عمومی به کنکور 1403 برخواهند گشت و ممکن است تاثیر قطعی معدل نیز برداشته و به تاثیر مثبت تبدیل گردد.

اعتماد آنلاین: حذف کنکور از سال 1403

اعتمادآنلاین |

به نقل از اعتمادآنلاین احمد نادری عضو هیات رییسه مجلس گفت: نکته مهم این طرح این بود که میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین می‌‎شود و به این ترتیب میزان تأثیر و بازگشت دروس عمومی به آزمون سراسری نیز در شورا تصمیم گیری خواهد شد.

نتیجه این خبر نیز مانند خبر قبلی مبنی بر تصمیم گیری توسط مجلس شورای اسلامی به جای شورای انقلاب فرهنگی درباره کنکور می باشد.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخير من کنکوری ۱۴۰۳ هستم که تاثیر قطعی معدل ۴۰ درصده و فقط شامل پایه دوازدهم میشه میخوام بدونم اگه مثلا یک سال پشت کنکور بمونم سال بعدش هم فقط معدل دوازدهمم تاثیر داره یا یازدهم هم اضافه میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا