پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

آزمون سلامت و روان همگام

مشاوره تحصیلی آنلاین هفتم و هشتم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.4/5 - (7 امتیاز)

قبل از اینکه آزمون سلامت و روان همگام  پایه هفتم را برایتان شرح دهم لازم میدانم که توضیحاتی درباره سلامت روح و روان برایتان بدهم. با مشاوره تحصیلی آنلاین آکو همراه باشید.

دوران مدرسه مهم ترین دوران زندگی یک فرد می باشد و از اهمیت بسیاری برخوردار است پس لازم است که توجه ویژه ایی به این زمان داشت و برای داشتن دانش آموزانی به دور از افسردگی و جامعه ایی سالم و سرزنده باید هدفمند جلو رفت و مشکلات روحی و مشکلات و دغدغه های تحصیلی دانش آموزان را باید با دقت بر طرف کرد.

آزمون سلامت و روان همگام در مشاوره تحصیلی آنلاین

داشتن روانی سالم و سلامت به یک تحصیل موفق کمک میکند و یادگیری افراد را بالا می برد ، پس توجه به سلامت روان از اهمیتی ویژه برخوردار است. به همین دلیل است که آزمون سلامت روان دانش آموزان در پایه های هفتم و هشتم و نهم برگزار میشود. از مهمترین اهداف راه اندازی آزمون سلامت روان همگام در آموزش و پرورش کمک به وضعیت روحی دانش آموزان(نوجوانان) پیش از ورود به بزرگسالی است. اما درباره موارد تخصصی میتوان اهداف برگزاری آزمون سلامت روان را به شکل زیر خلاصه کرد:

  • جلوگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی
  • پی بردن به ابعاد شخصیتی پیش از اولین قدم انتخاب سرنوشت(انتخاب رشته نهم به دهم)
  • راهنمایی افراد و پاسخ به سوالات درباره مشکلات فردی و خانوادگی
  • کمک به دانش آموزان برای رفع مشکلات و دغدغه های تحصیلی
  • کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان

آزمون سلامت و روان همگام اجباری است؟

طی تحقیقات صورت گرفته از دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که دانش آموزانی که با پریشانی روان و حال بد در جلسه امتحان حاضر شده اند نتوانستند نتیجه مطلوب را دریافت کنند. بعضی موارد افراد در ظاهر خود این پریشانی ها را بروز می دهند مانند نداشتن تمرکز در انجام کارها، افراط یا تفریط در محیط مدرسه، نداشتن تمرکز در یادگیری وکم توجهی، تیک های عصبی، مشکلات حافظه و …. .

اما بعضی از افراد هستند که ظاهری عادی دارند و نمیتوان فهمید که این افراد دارای چه مشکلاتی هستند برای این دسته از افراد دادن آزمون سلامت و روان دانش آموزی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. انجام آزمون سلامت روان هفتم و هشتم و نهم به سیستم آموزش و پرورش کمک میکند تا پیش از وخامت اوضاع، آنرا پیش بینی و حتی درمان کنند.

آموزش و پرورش به این منظور طی فرایندی مهم اقدام به راه اندازی سایت همگام کرده است که دانش آموزان بتوانند رایگان در آزمون سلامت و روان همگام شرکت نمایند. زیرا همانطور که میدانید دانش آموزان مهمترین عضو جامعه محسوب می شوند و عملا جامعه با داشتن دانش آموزانی شاد و سرزنده میتواند در مسیر موفقیت با فراغ بال حرکت نماید.

ورود به سایت آزمون سلامت روان هفتم و هشتم و نهم

ابتدا وارد سایت آزمون سلامت روان همگام شوید. (برای ورود به سایت آزمون سلامت روان همگام کلیک کنید.) بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد صفحه اصلی پنل شخصیتان در همگام شوید. دانش آموزان میتوانند به راحتی وارد سایت شوند و از امکانات دیگر سایت نیز بهره مند شوند.

ورود به سایت آزمون سلامت و روان همگام

پس ازورود به صفحه اصلی پنل کاربری دانش آموزان ، خدمات مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلا اگر نیاز به شرکت در آزمون سلامت روان دانش آموزان و سپس دریافت مشاوره تحصیلی آنلاین دارید، در قسمت زیر آزمون مشاوره ای را انتخاب کنید.

آزمون سلامت روان دانش آموزان

آزمون خود ارزیابی یا همان سلامت و روان همگام در وبسایت همگام با فشردن دکمه ای با عنوان شرکت در آزمون خود ارزیابی هفتم /  هشتم/ نهم فعال و آغاز میشود.

بعد از فشردن دکه شرکت در آزمون خود ارزیابی در وب سایت رسمی آزمون همگام، باید در جدول پیش رویتان، روی دکمه شبیه کتابچه کلیک کنید و سپس سوال های 6گانه آزمون سلامت روان همگام برای شما نمایان میشود. در تصویر زیر میتوانید نمونه دکمه مورد نظر را ببینید.

شرکت در آزمون سلامت و روان همگام هفتم و هشتم و نهم

منابع و سوالات آزمون سلامت روان نهم و هشتم و هفتم

طبق بودجه بندی قرار گرفته در سایت آزمون سلامت و روان دانش آموزان، سوالات آزمون به شش دسته تقسیم میشوند. یعنی در این آزمون شرایط روحی دانش آموزان از شش جهت بررسی میشود. این شش جهت شامل تربیت دین و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیباشناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ا و تربیت علمی و فناوری.

باتوجه به موازین و شرایط جامعه ، سلامت روان و تربیت اخلاقی و دینی برای دانش آموز مهمترین و تربیت علمی و فنی وسلامت و توانایی های یادگیری میبایست در آخرین اولویت قرار داشته باشد. اما متاسفانه بخاطر فشار های افراطی والدین بر درس دانش آموز از 7 سالگی، تمرکز روی مسائل اخلاقی و تربیتی از بین میرود.

به همین دلیل است که با برگزاری آزمون سلامت روان هفتم و هشتم، پیش از ثبات کامل شخصیت در بزرگسالی، تلاش در شناخت و درمان این نواقص داریم.

اولین دفترچه سوالات آزمون سلامت و روان دانش آموزان 159 سوال، دومین 39 سوال، سومین 23 سوال، چهارمی 24 سوال پنجمی:14 سوال و دفترچه آخر 37 سوال با موضوعات مختلف را شامل میشود.

موضوع سوالات آزمون سلامت و روان همگام

عزت نفس

مشکلات اقتصادی

مشکلات شدید روانی

حمایت خانوادگی دانش آموزان

نشاط و شادکامی

نحوه مقابله با استرس و فشار روانی

رفتارهای پرخطر

نگرش به مدرسه

اوقات فراغت

مسائل و مشکلات دانش‌‌آموزان

خودآگاهی

نتیجه آزمون سلامت روان دانش آموزان

اولین نتیجه شرکت در آزمون سلامت و روان همگام پاسخ به سوالاتی است که شاید یک خانواده بدون شرکت در آزمون سلامت و روان نتواند هرگز به آن دست پیدا کند. بعد از اینکه نتایج را به دست آوردیم، به عنوان والدین دانش آموز وظایفی بر دوش ما قرار خواهد گرفت. در اولین مرحله میبایست پدر و مادر باتوجه به مشکلی که در دانش آموز تشخیص داده شده است، مسئولیت هایی که بر او قرار دارد را کم، یا حداقل متعادل کنند.

دومین قدم برای داشتن روان سالم تر دانش آموز، ترغیب و انگیزه دادن به او برای انجام کار هایی است که مشاور طبق آزمون سلامت و روان همگام به وی پیشنهاد داده است. ضمنا باید توجه داشت که مسئولیت های شخصی دانش آموز تحت هر شرایطی باید برای خودش باشد. آزمون سلامت روان دانش آموزان نباید خانواده را به محبت افراطی و بی ریشه ترغیب کند.

مثلا اگر اتاق فرزندشان نامرتب است و او شروع به تمیز و مرتب کردن وسایل خود کرده او را تشویق کنند و بابت انجام این کار از او تشکر کنند. اما مسئولیت نگهداری از خواهر و برادر کوچکتر یا انجام کار های خانه را برعهده دانش آموز نگذارند تا به نتایج بهترین در آزمون سلامت روان هشتم و نهم برسند.

آزمون سلامت روان همگام برای دانش آموزان

مزایای آزمون سلامت روان هفتم و هشتم و نهم

قسمتی از اهداف آزمون سلامت روان دانش آموزان به منظور ارتباط مشاور با خانواده ها و دانش آموزان طراحی شده است. این روزها باتوجه به شکاف فرهنگی که در کانون خانواده ها وجود دارد، بسیاری از دانش آموزان دچار استرس های عصبی، پرخاشگری یا کمبود توجه شدید میشوند و در دوران نوجوانی این مشکلات میتواند در دوران نوجوانی آنها را دچار مشکلات جدی بکند.

دانش آموزان با شرکت در آزمون سلامت و روان هفتم میتوانند مشکلات رفتاری و شخصیتی خود را بشناسند و اقدام به برطرف کردن آنها نمایند. در آزمون سلامت روان هشتم مشاور و روانشناس و البته والدین، روند پیشرفت درمان و میزان تاثیرگذاری روش های درمانی را بررسی میکنند و امید است که در آزمون سلامت روان نهم مشکلات برطرف شده و دانش آموز با روان سالم و آماده وارد دوره متوسطه دوم شود.

 درمان پریشانی دانش آموز بعد از آزمون سلامت روان دانش آموزان

در کل بیشترین مشکلات دانش آموزان در زمان مدرسه داشتن استرس درسی است که این استرس ها میتواند در زمانی تاثیرات خیلی منفی از جمله پریشانی روان برای دانش آموز به همراه داشته باشد. برای درمان اضطراب های افراطی در دانش آموزان بعد از اعلام نتایج آزمون همگام هفتم، روشهای زیر را انجام دهید:

  1. بهتر است دانش آموزان در زمان درس خواندن تایمی برای استراحت خود قرار دهند.
  2. از استرس و اضطراب در طول روز دوری کنند و در موقعیت های تنش زا در مدرسه یا خانه خود را قرار ندهند.
  3. استفاده کردن از مواد غذایی سالم و مناسب به کاهش اضطراب افراد کمک میکند.(در این مورد والدین باید حداکثر توجه را داشته باشند.)
  4. داشتن خواب کافی و مفید هم به داشتن زندگی آرام کمک می کند.
  5. حتما از مشاور یا راهنما کمک بگیرد زیرا اگر این پریشانی و مشکلات روانی درمان نشود تبعات بعدی و حتی خطرناکی در پی خواهد داشت. مشاوره تحصیلی آنلاین میتواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به هر دلیلی نمیتوانند یا نمیخواهند به صورت حضوری برای دریافت مشاوره اقدام کنند.

مشاوره تحصیلی آنلاین در آکو

مشاوره تحصیلی آکو کرج، اولین مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی آنلاین در کرج است که به صورت تخصصی در زمینه مشاوره متوسطه اول فعالیت میکند. ما بر این اعتقادیم که باوجود اهمیت بسیار بالای متوسطه دوم و کنکور، همچنان پایه و اساس تحصیلی دانش آموز در دوران راهنمایی شکل میگیرد. پس علاوه بر جنبه علمی درس خواندن در متوسطه اول، جنبه روحی و شرایط درس خواندن دانش آموز نیز تا کنکور او همراهش خواهد بود.

مشاوره تحصیلی آنلاین

به همین جهت اصرار داریم دانش آموزان حتما در آزمون سلامت و روان همگام شرکت کنند و درصورت نیاز با مشاور صحبت کنند و همچنین بجز شرکت در آزمون سلامت روان هفتم و هشتم، برای انتخاب رشته در پایه نهم علاوه بر آزمون سلامت روان نهم، در آزمون های شخصیت شناسی تحصیلی نیز شرکت و از نتیجه آن و تجربه مشاور برای انتخاب رشته دهم خود استفاده کند.

برای اطلاعات بیشتر  صحبت رایگان با مشاوره تحصیلی آنلاین، با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق پیج اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو با ما در ارتباط باش.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا