پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

آمار انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در آزمون سراسری سال 1401 بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر در 5 گروه ازمایشی (ریاضی – فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان) شرکت نموه اند، پس از تصحیح پاسخنامه داوطلبان و انتشار کارنامه اولیه آن ها مشخص شد که سازمان سنجش بیش از یک میلیون و صد هزار نفر را برای انتخاب رشته در دانشگاه های دولتی و آموزش عالی مجاز نموده است، در ادامه این خبر با مرکز مشاوره تخصصی اکو همراه تا آمار انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ در دست داشته باشید.

آمار انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

از بین افرادی که در انتخاب رشته دانشگاه های دولتی و آموزش عالی (غیر انتفاعی و پیام نور) مجاز شده اند تنها 582 هزار نفر اقدام به انتخاب رشته نموده اند، یعنی 49 درصد !

تعداد انتخاب رشته کنندگان در سال 1401 بیش از 582 هزار نفر بوده است.

در سال 1401 در بسیاری از رشته ها افزایش ظرفیت وجود داشت و بسیاری از داوطلبان به امید پذیرش در این رشته ها انتخاب رشته نموده اند، بیش از نیم دیگر داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند انتخاب رشته ننموده اند و این شانس افرادی را که انتخاب رشته کرده اند برای قبولی افزایش می دهد.

طبق اخرین اطلاعیه ها ظرفیت پذیرش در دانشگاه های سراسری و موسسات آموزش عالی در سال 1401 ، 503 هزار نفر می باشد که از این تعداد بیش از 150 هزار نفر در رشته های با آزمون و بیش از 300 هزار نفر در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته می شوند، نتایج نهای آزمون سراسری 1401 اواخر شهریور اعلام خواهد شد.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا