پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

زمانی که صحبت از تعیین رشته می‌شود، همه افراد ناخودآگاه به فکر استفاده از نرم افزار های انتخاب رشته کنکور سراسری، خواهند افتاد. در این بین برخی از افراد بلد هستند که با آن کار کنند و برخی دیگر توانایی کار کردن با آن را ندارند و از مشاور های کنکور کمک میگیرند. به طور کلی این نرم افزار در قبال برخی ورودی‌ها، یکسری خروجی می‌دهد. اما آیا همه چیز به همین سادگی است؟ با ما همراه باشید تا بیشتر درباره نرم افزار های انتخاب رشته و تفاوت آن با مشاوره انتخاب رشته برای کنکور برای شما توضیح دهیم.

نرم افزار انتخاب رشته آکو 

مشاوره تحصیلی آکو نرم افزار انتخاب رشته ی حرفه ای طراحی کرده است که بر اساس اولویت های شهر و رشته ای شما و با توجه به نمرات و رتبه های کسب شده در دانشگاه آزاد و سراسری لیست انتخاب رشته ی شما آماده وارد کردن در سایت سنجش با کدهای دفترچه به شما تحویل می دهد. این نرم افزار رایگان نیست ولی با کیفیت بالا شما را از هزینه های چند میلیونی برای انتخاب رشته راحت می کند. 

نرم افزار انتخاب رشته 1401 سراسری و آزاد
روی تصویر کلیک کنید

استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

در حقیقت این برنامه از سال‌هایی گذشته وجود داشته اما در 8 سال اخیر بسیار معروف شده و مخاطبان زیادی را به دور خود جمع کرده است. بگذارید یک واقعیت را بیا کنیم. بسیاری از جاها را می‌بینید که بیان می‌کنند که انتخاب رشته با نرم افزار انجام می‌دهیم. این آپشن نیست. بلکه یک خدمت اجباری باید باشد. در حقیقت تنها کاری که این نرم افزار می‌کند، شبیه سازی رتبه شما با سوابق قبولی در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف در سال‌های گذشته است.

استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری و مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور

در مجموع این نرم افزار برای انتخاب رشته نیاز خواهد بود. مگر اینکه فرد انتخاب کننده یک توانایی بسیار بالایی در این حوزه داشته باشد. برخی سوال می‌پرسند که آیا مهارت خاصی باید بلد بود؟ در جواب باید گفت خیر. این یک نرم افزار ساده است که از چند بخش مختلف تشکیل شده است که هر کدام را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: هرآنچه درباره دفترچه انتخاب رشته کنکور باید بدانید

ورود اطلاعات به نرم افزار های انتخاب رشته کنکور

در این قسمت کاربر رایانه یا مشاوره متخصص کار یکسری اطلاعات را در با نرم افزار های انتخاب رشته کنکور سراسری وارد می‌کند. این قسمت شامل رشته‌ای که کنکور داده‌اید، داشتن سهمیه یا نداشتن آن، سوابق تحصیلی، رتبه در سهمیه و رتبه کل، منطقه 1، 2 یا 3 بودن و رشته مورد علاقه شما.

البته افراد می‌توانند به جای رشته دانشگاه‌هایی که با این رتبه در هر رشته‌ای قبول می‌شوند را نیز دریافت کنند. کدام یک بهتر است، رشته یا دانشگاه؟ قطعاً رشته اهمیت بالاتری دارد. زیرا تمام آینده کاری و درآمدی شما با رشته‌ای که تحصیل می‌کنید، تعیین خواهد شد. وارد کردن صحیح اعداد در این قسمت از کار با با نرم افزار های انتخاب رشته کنکور سراسری بسیار اهمیت دارد.

خروجی نرم افزار های انتخاب رشته

حالا ممکن است با یک یا چند برگ کاغذ روبرو شوید که نشان می‌دهد آخرین نفرات در رشته مد نظرتان در کجاها قبول شده‌اند. اگر دانشگاه را انتخاب کرده باشید، آخرین رتبه قبولی هر رشته را به شما نشان خواهد داد. این یک خروجی حجیم خواهد بود که اگر از قبل هدف گذاری نکرده باشید، شما را سردرگم‌تر خواهد کرد. در این سردرگمی یک مشاوره متخصص انتخاب رشته کنکور میتواند شما را به راه راست هدایت کند!

اگر نخواهید از مشاوره انتخاب رشته کنکور بهره مند شوید هم هنوز راهی  برای استفاده درست از نرم افزار های انتخاب رشته کنکور وجود دارد. این راه حل ساده خواهد بود. کافی است که پیش خودتان، طبقه بندی انجام دهید. یعنی این که بیایید برای هر مواردی که در قالب رشته‌های قبولی بیان شده به تفکیک دانشگاه اولویت قائل شوید. میتوانید به صورت دانشگاه محور یا رشته محور این دسته بندی را انجام دهید.

نحوه استفاده از نرم افزار های انتخاب رشته کنکور سراسری و مشاوره کنکور

انتخاب های دانشگاه محور نرم افزار انتخاب رشته

کسانی که اولویت را به دانشگاه داده‌اند تا رشته، در اینجا کمی کار پیچیده‌تری دارند. آنان باید از بین رشته‌هایی که امکانش وجود دارد، نسبت به روحیات و علایق خود یک گزینه را انتخاب کنند. این انتخاب باید بازار کار را نیز در نظر بگیرد. در حقیقت نمی‌توان گفت که عشق و علاقه به تنهایی کارساز خواهد بود.

چند فاکتور مثل خواندنی بودن یا حل کردنی، نحوه پیچیدگی درس و از این قبیل موارد را در نظر بگیرید. عموماً این سبک انتخاب بین داوطلبان تجربی هست. آنان هدف را دانشگاه می‌گذارند. البته آنان که رتبه خوبی دارند، چنین اقدامی انجام می‌دهند.

گروه رشته محور در انتخاب رشته کنکور

در این حالت فرد بر اساس چند رشته مد نظر یک دیتا خروجی دریافت خواهد کرد. حالا باید بر اساس دوری از خانه، سطح اساتید، هزینه اقامت در صورت رفتن به شهرستان و مسائلی از این دست اقدام به چینش دروس کنید. این کار شاید در لحظه تحلیل ساده باشد، اما نیاز به دقت بالاتر در هنگام چیدمان دروس در برگه انتخاب رشته دارد. مشاوره انتخاب رشته کنکور آ:و در کرج از صفر تا صد به صورت حضوری و آنلاین در خدمت شماست.

مشاوره تخصصی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری

درباره انتخاب از بین لیست خروجی رعایت چند مورد اهمیت بسیار زیادی دارد. شاید تا به اینجا با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری، توانسته باشید که یکسری داده دریافت کرده باشید. همچنین با توجه به علایق یک دسته بندی شماتیک انجام داده باشید، اما همه چیز تمام نشده است.

در این مرحله باید اقدام به چیدمان صحیح کد رشته محل ها بر اساس خروجی کنید. در این کار اول از همه این نکته را در نظر بگیرید که در بهترین حالت اگر سیستم نرم افزاری آپدیت باشد، شما نتایج سال بعد را مشاهده خواهید کرد. حال باید امکان تغییر علایق داوطلبان یا تغییر آینده بازار کار را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد به این نگاه می‌کنند که چه شغلی در طول یک سال بازده بالاتری دارد، پس به سراغ آن خواهند رفت.

[aparat id=’jsBPH’]

پس اگر به طور مثال رتبه شما 2000 است و نرم افزار های انتخاب رشته کنکور سراسری نشان داده که سال گذشته آخرین قبولی در رشته مد نظرتان در دانشگاه x رتبه 1980 بوده، امسال شانس شما بالا است، اما صد در صد نخواهد بود. بهتر است که در این باره حتماً با کمی دست به عصا روی نتایج پس از انتخاب رشته نظر دهید. مشاوره تخصصی برای انتخاب رشته کنکور میتواند این نکات را به صورت فعال به شما منتقل کند و از این نظر میتواند چند قدم از نرم افزار های انتخاب رشته جلوتر باشد.

بهتر است که این اصل را فراموش نکنید. شما باید از بهترین دانشگاه رشته خودتان، شروع به انتخاب کنید. حتی از محال‌ترین گزینه. سپس به سمت رشته‌های قابل قبول شدن حرکت کنید. حتی اگر گزینه دانشگاه محور را انتخاب می‌کنید، اول رشته مطلوب را بزنید بعد مواردی که شانس قبولی بالا دارید.

شاید بیان کنید که انتخاب‌ها پر می‌شود. شما 100 گزینه برای انتخاب دارید و تا به امروز تعداد کمی توانسته‌اند تا گزینه 100 برسند. پس خیالتان راحت باشد.

نقش مشاور در استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور

باید بیان کرد که مشاور در دو زمینه نقش اساسی در این باره را خواهد داشت. اول از همه آنکه مشاور می‌تواند کار خروجی گرفتن را برای شما انجام دهد. از طرفی قادر خواهد بود که شما را در مورد دانشگاه محور بودن یا رشته محور انتخاب کردن کمک کند. همچنین این فرد قادر است که به شما در انتخاب رشته بسیار کمک کند. در حقیقت وقتی که انتخاب رشته انجام می‌دهید، در چیدمان دیگر دچار سردرگمی نخواهید شد. این فرد تمامی نکاتی که در متن بیان کردیم را رعایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور

سخن آخر مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو کرج

استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از راه‌های جذاب برای رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد بود. بهتر است که در این باره چند نکته مهم را رعایت کنید. اول از همه این که باید به طور کامل بلد باشید و بتوانید با این نرم افزار به نسبت ساده ولی سرنوشت ساز کار کنید. نکته مهم‌تر که عموماً به مشاوره برای تکمیل انتخاب رشته کنکور برای تکمیل نرم افزار ها نیازمند خواهید شد و موضوع سوم تحلیل و آنالیز این خروجی خواهد بود. باید بتوانید تمام مواردی که در ذهنتان است را از این آمار به دست آورید که الزاماً همه افراد قادر به تشخیص آن نخواهند بود.

مشاوره انتخاب رشته کنکور آکو در کرج - آموزش کار با نرم افزار های انتخاب رشته کنکور سراسری

نرم افزار انتخاب رشته هوشمند چیست؟

نرم افزار های انتخاب رشته برنامه هایی هستند که بعد از ورود رتبه قبولی شما در کنکور، با بررسی قبولی های هرکد رشته محل در سال گذشته به شما بهترین انتخاب های ممکن را پیشنهاد میدهد.

نرم افزار انتخاب رشته بهتر است یا مشاوره انتخاب رشته برای کنکور سراسری؟

نمیتوان یکی را برتر از دیگری دانست. درواقع نرم افزار های انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته هردو تکمیل کننده یکدیگر هستند.

تفاوت نرم افزار انتخاب رشته و مشاوره تخصصی انتخاب رشته برای کنکور سراسری چیست؟

مشاوره میتواند به صورت فعال و بر اساس تغییرات علایق داوطلبان و بازار کار جامعه بهترین رشته دانشگاهی را انتخاب کند. درحالی که سیستم های هوشمند انتخاب رشته صرفا بر اساس داده های نرم افزاری به شما خروجی میدهند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا