پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

اعتراض به نمرات نهایی

اعتراض به نمرات امتحان نهایی 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

امتحانات نهایی امتحاناتی هستند که به صورت همگانی و کشوری در ساعت و روز مشخصی برگزار می شود، این نوع امتحانات تنها برای دانش آموزانی که در سال نهم و دوازدهم تحصیل می کنند برگزار می شود و امتحانات دیگر پایه های تحصیلی در هر مدرسه توسط دبیران آن مجموعه طرح می شود، در ادامه با مرکز مشاوره تخصصی کنکور 1401 همراه باشید تا در جریان روند اعتراض به نمرات امتحان نهایی قرار بگیرید.

اعتراض به نمرات نهایی

حال ممکن است دانش آموزان در هر پایه تحصیلی نسبت به نمره ای که در کارنامه خود می بینند معترض باشند و بخواهند برای اطمینان از این که نمره واقعی آن ها در کارنامه درج شده است اقدام نمایند.

اعتراض به نمرات نهایی 1401

نمرات امتحان نهایی برای دانش آموزان سال دوازدهم بسیار پر اهمیت می باشد زیرا که معدل دانش آموزان در رتبه کنکور آن ها نیز تاثیر گذار می باشد، بنابرای دانش آموزان بسیاری هستند که  به نمرات امتحان نهایی خود در کارنامه اهمیت بسیار زیادی می دهند و برای کسب نمره ای مطلوب مطالعه ای دقیق نیز داشته اند.

در برخی موارد اما، توقع دانش اموزان نمره ای مطلوب می باشد اما نمره ای پایین تر از حد انتظار در کارنامه خود مشاهده می کنند و ترجیح می دهند برای اطمینان از این که نمره ای که در کارنامه درج شده است نمره اصلی آن هاست دست به اعتراض بزنند.

اعتراض به نمرات امتحان نهایی

البته دانش آموزانی که نسبت به نمره خود معترض هستند به این نکته نیز باید توجه داشته باشند که در هر صورتی نمی توانند دست به اعتراض بزنند و حتما باید دقت کافی را نسبت به نمرات و کارنامه خود داشته باشند.

زمان اعتراض به نمرات امتحان نهایی

امتحانات نهایی سال دوازدهم هر ساله از اوایل ماه خرداد تا اواخر این ماه برگزار می شود و نمرات امتحان نهایی چندی پس از اتمام امتحانات به دست دانش آموزان می رسد، در سال 1401 نیز امتحانات نهایی به همین شکل برگزار شد و نمرات نیز در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

حال دانش آموزانی که نسبت به نمرات امتحان نهایی خود معترض هستند در یک بازه زمانی مشخص شده می توانند اعتراض خود را به ثبت برسانند، دانش آموزان پایه دوازدهم سال تحصیلی 1401 – 1400 تا تاریخ 13 تیر ماه 1401 فرصت اعتراض نسبت به نمرات امتحان نهایی خود را دارند.

دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند در هر تعداد دروسی که می خواهند اعتراض به نمرات امتحان نهایی خود را ثبت نمایند.

نمرات امتحان نهایی

نحوه اعتراض به نمرات امتحانات نهایی

دانش آموزان و والدین آن ها همه ساله برای دریافت کارنامه و اطلاع از نمرات امتحانی خود به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه می کنند و در در آن جا می توانند از نمرات خود اطلاع یابند، همچنین در رابطه با اعتراض به نمرات امتحان نهایی نیز دانش آموزان می توانند با مراجعه حضوری به مدارس نسبت به اعتراض خود به نمره مورد نظر اقدام نمایند.

البته در سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت ها به صورت اینترنتی و مجازی انجام گرفت و خانواده ها نیز می توانند کارنامه دانش آموز خود را از طریق سایت همگام و سایت پادا دریافت نمایند و از نمرات خود در امتحانات نهایی اطلاع پیدا کنند.

مشاوره تحصیلی

زمان اعلام نتایج اعتراض به امتحانات نهایی

دانش آموزان در ابتدا باید با اطمینان به اینکه نمره بالاتری دریافت می کنند دست به اعتراض به نمره خود بزنند و تنها با یک شک ساده نمی توانند به نمره خود معترض باشند، برای این کار می توانند امتحانات نهایی با پاسخ که در سایت آکو قرار می گیرد را مشاهده و بررسی نمایند تا بتوانند در زمینه این که آیا نمره واقعی در کارنامه خود درج شده است یا خیر معترض باشند.

برای دانلود امتحانات نهایی سال 1401 می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

نمونه سوالات امتحانات نهایی سال 1401

مهلت ثبت اعتراض به نتایج امتحان نهایی 1401 نهایتا 5 روز می باشد.

نتایج اعتراض به نهایی چندی پس از اعتراض دانش آموزان در اختیار آن ها قرار می گیرد، دانش آموزان پس از اعتراض به نمرات خود باید منتظر اتمام زمان اعتراض به نمرات امتحان نهایی باشند، وقتی مهلت اعتراض به نمرات امتحانات نهایی به پایان رسید، برگه امتحان نهایی دانش آموزان برای بار دوم بررسی خواهد شد و اگر نمره دانش آموز متفاوت از نمره کارنامه باشد حتما تغییرات بر روی کارنامه اعمال می شود.

نتایج اعتراض به نهایی

نتایج اعتراض به امتحانات نهایی چندی پس از اتمام مهلت اعتراض در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و دانش آموزان و والدین آن ها می توانند با مراجعه به مدرسه نتایج اعتراض خود را دریافت نمایند. همچنین احتمال این که دانش آموزان بتوانند برای دریافت نتایج اعتراض نیز به صورت غیر حضوری در سایت های همگام و پادا مراجعه کنند نیز وجود دارد.

مشاوره تحصیلی با مرکز مشاوره تخصصی آکو

در سال های گذشته نمرات امتحان نهایی اهمیت بسیار بالایی در آزمون کنکور نداشت اما در سال های آینده اهمیت معدل از سال های گذشته بیش از پیش می شود و دانش آموزان باید برای کسب معدل بالا نهایت تلاش خود را داشته باشند و تا بتوانند در کنکور نیز رتبه تراز بهتری کسب کنند، پس دانش آموزان در سال های آینده نباید تنها به تست خوانی و تست زنی توجه کنند و باید قسمتی از توجه و زمان خود را برای تشریحی خواندن بگذارند تا نمره ای مطلوب در امتحانات نهایی خود کسب نمایند.

برای این که دانش اموزان بتوانند زمان خود را مدیریت کنند و هم بتوانند برای تشریحی خوانی و تست خوانی به اندازه کافی زمان بگذارند وجود یک مشاور کاملا ضروری می باشد، زیرا مشاور می تواند برای دانش آموز اولویت بندی انجام دهد، در زمان هایی که نیاز است دانش آموز را راهنمایی کند که کدام درس را به چه روشی مطالعه کند، بنابراین در سال کنکور که هم درگیر امتحانات نهایی هستید و هم برای آزمون سراسری مطالعه می کنید به وجود یک مشاوره تحصیلی فکر کنید.

مشاوران ما در مرکز مشاوره تخصصی آکو سال ها در زمینه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و فارغ التحصیلان فعالیت داشته اند و ما توانند در سال کنکور پاسخگوی تمام نیازهای دانش آموزان باشند.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا