پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۱

نتایج نهایی ازمون سراسری سال 1401 اعلام شد.

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

نتایج نهایی آزمون سراسری 1401 اعلام شد، آزمون سراسری سال 1401 از 8 تیر ماه شروع شد و تا 11 تیر ماه ادامه داشت، این آزمون هر ساله در 5 گروه آزمایشی (ریاضی فیزیک – علوم تجربی – علوم انسانی – زبان های خارجه و هنر) برگزار می شود، در ادامه این خبر با تیم مشاوره آکو همراه باشید.

اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری

نتایج انتخاب رشته نهایی دانشگاه های سراسری و دانشگاه های آزاد اسلامی غیر از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی اعلام شده است، داوطلبان برای مشاهده نتایج انتخاب رشته دانشگاه های سراسری می توانند به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و برای مشاهده نتایج دانشگاه آزاد اسلامی می توانند به نشانی www.azmoon.org مراجعه نمایند.

در سال 1401 حدود 480 هزار نفر در دانشگاه های سراسری و مراکز آموزش عالی پذیرفته شده اند، که از این تعداد 180 هزار نفر در رشته های با آزمون و حدود 300 هزار نفر در رشته هایی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند پذیرفته شده اند.

در اعلام نتایج آزمون سراسری سال 1401 حدود 58 درصد از پذیرفته شدگان زن و 42 درصد مرد هستند.

داوطلبانی که در چند کد رشته محل (دانشگاه آزاد و سراسری) پذیرفته شده اند تنها می توانند در یکی از کد رشته محل های پذیرفته شده ثبت نام نمایند و مجاز به ثبت نام در دو کد رشته محل نمی باشند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته اکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا