پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

افزایش ظرفیت پزشکی 1402

در سال 1402 در رشته پزشکی و دندانپزشکی افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

طبق گفته معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در سال 1402 نیز افزایش خواهد یافت، داوطلبان برای پذیرش در این رشته ها باید در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت نمایند، در ادامه این خبر تیم آکو همراه باشید.

به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1402 حدود 20 درصد معادل 1920 نفر در رشته پزشکی و 15 درصد معادل 290 نفر در رشته دندانپزشکی افزایش ظرفیت خواهد داشت.

افزایش ظرفیت پزشکی

بنابراین در سال 1402 حدود 11 هزار 520 نفر در رشته پزشکی و 2215 دندانپزشکی در دانشگاه ها پذیرش می شوند، این تعداد ظرفیت، تمامی داوطلبانی که در دوره های روزانه و شهریه پرداز پذیرش می شوند را در بر می گیرد.

این موضوع ممکن است باعث افزایش تعداد داوطلبان علوم تجربی شود زیرا رشته های گروه پزشکی همچنان در ایران دارای بازار کار فوق العاده خوبی می باشد، البته که این موضوع به سطح سواد داوطلب رشته پزشکی پس از فارغ التحصیلی نیز بستگی دارد.

بنابراین داوطلبانی که در پی پذیرش در رشته پزشکی هستند باید بدانند که تحصیل در این رشته ها کار راحتی نیست و تلاش بسیار زیادی را در دوران دانشجویی می طلبد، این تلاش بالا منجر به فعالیتی با سطح بالا در کشور خواهد شد.

اینستاگرام آموزشگاه پرسا در کرج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا