پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

الکترونیکی شدن امتحانات

تلاش برای برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

وزارت آموزش و پرورش ممکن است در شهریور یا دی ماه 1401 امتحانات را در مدارس به صورت الکترونیکی برگزار کند، این برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی مقدمه ای می باشد برای اینکه که کلا از این به بعد امتحانات به این شکل برگزار شود، مرکز مشاوره اکو خبر از الکترونیکی شدن امتحانات می دهد.

برگزاری الکترونیکی امتحانات

یکی از دلایل الکترونیکی شدن امتحانات پیشگیری از تقلب هایی می باشد که در امتحانات نهایی رخ می دهد، در گذشته تاثیر معدل داوطلبان کنکور به صورت مثبت بر روی رتبه آن ها اعمال میشد اما با توجه به تغییراتی که در کنکور رخ می دهد تاثیر معدل به صورت مستقیم ارائه می دهد.

در سال 1402 تاثیر معدل 40 درصد خواهد بود، و تا سال های بعد به 60 درصد هم خواهد رسید بنابراین برای اینکه عدالت آموزشی در تمام نقاط کشور برقرار باشد باید تدابیر لازم برای اینکه امتحانات به صورت عادلانه برگزار شود صورت گیرد.

پذیرش در دانشگاه ها و شرکت در کنکور سراسری هر ساله برای داوطلبان استرس زیادی به همراه می آورد، این استرس برای داوطلبانی که در نقاط محروم کشور زندگی می کنند بیشتر می باشد، بنابراین این تغییرات شاید بتواند عدالت آموزشی در تمام نقاط کشور به صورت کامل برقرار شود.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا