پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

امتحان نهایی فلسفه و منابع مورد نیاز

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.1/5 - (12 امتیاز)

امتحان نهایی فلسفه پایه دوازدهم، جزو یکی دیگر از امتحاناتی است که در پایان دوره دوازده ساله تحصیلی برگزار می شوند. این امتحانات برای دانش آموزان بسیار مهم هستند، زیرا نمراتی که در آن ها کسب می کنند، تاثیر بسیاری بر روی ورود به دانشگاه و یا شغلی که در آینده انتخاب می کنند، دارد.

برای مشاهده برنامه امتحانات نهایی 1402 همراه با تحلیل کلیک کنید.

در بسیاری از کشورها، امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای تمامی دانش آموزان برگزار می شود. این امتحانات معمولا در چندین روز برگزار شده و شامل سوالاتی از دروس ریاضی، علوم، زبان، ادبیات، تاریخ، جغرافیا و دیگر دروس مختلف است.

در برخی کشورها هم، امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت ملی برگزار می شود، به این معنی که تمامی دانش آموزان در سراسر کشور در یک زمان و با یک سطح سوالات شرکت می کنند. اما در برخی دیگر از کشورها، این امتحانات توسط هر دانشگاه یا مدرسه به صورت جداگانه برگزار می شود.

با توجه به اهمیت این امتحانات، دانش آموزان باید به دقت و با تمرکز برای آنها آماده شوند و تلاش کنند تا نمرات بالایی کسب کنند. بهترین روش برای آماده شدن برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم، مطالعه منظم و پیشرفته در طول سال تحصیلی است.

منابع مطالعاتی برای امتحان نهایی فلسفه

درس فلسفه به عنوان یکی از دروس عمومی در بسیاری از سیستم های آموزشی جهان شامل مفاهیم و نظریات فلسفی مختلف است. در امتحانات نهایی و درس های سوال خیز، ممکن است سوالات مختلفی درباره این درس پرسیده شود. به طور کلی، سوالات این درس بر اساس مفاهیم و نظریات فلسفی مختلفی که در طول دوره درسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، شکل می گیرند. برخی از موضوعاتی که ممکن است در امتحانات نهایی و درس های سوال خیز مورد سوال قرار گیرند، عبارتند از:

  • اخلاق و نظریات اخلاقی
  • منطق و نظریات منطقی
  • تاریخ فلسفه و نظریات فلسفی مختلف
  • فلسفه دینی
  • فلسفه علم
  • نظریات درباره زندگی و مرگ
  • نظریات درباره طبیعت و جهان
  • نظریات درباره قدرت و سیاست

برای آماده شدن بهتر در امتحانات نهایی، می توانید از منابع مختلفی مانند کتاب های درسی، جزوات استاد، کتاب های تست، سایت های آموزشی آنلاین و حضور در کلاس های آموزشی استفاده کنید. و همچنین از طریق یک مشاوره تحصیلی باتجربه با برنامه ریزی دقیق پیش بروید.

فلسفه سال دوازدهم شامل سه بخش می باشد که هر کدام از این بخش ها شامل چهار درس می شود.جمعا دوازده درس دارد و نیازمند گذاشتن زمان و وقت زیاد است زیرا فلسفه درسی است که باید تعاریف و مفاهیم زیادی را حفظ کنید. لازم به ذکر است در سایت پرسا رشته های دانشگاهی مربوط به فلسفه, مانند رشته فلسفه و حکمت یا تحلیل فلسفه و منطق کنکور 1400 بررسی کرده ایم که علاقمندان می توانند آن ها را مطالعه کنند.

  • کتاب ماجراهای من و درسام خیلی سبز:

کتاب ماجرای من و درسام خیلی سبز از مجموعه کتابهای خیلی سبز می باشد که یک منبع خوب و مناسب برای امتحانات نهایی ویژه پایه دوازدهم در درس فلسفه است. این کتاب می‌تواند به داوطلبانی که قصد شرکت در امتحانات نهایی در پایه دوازدهم را دارند کمک کند.

من و درسام فلسفه

افرادی که قصد خرید کتاب ماجرای من و درسام خیلی سبز برای درس فلسفه را دارند باید بدانند قیمت این کتاب در سایت های ارائه دهنده فروش اینترنتی کتاب های خیلی سبز معادل با 107 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

  • کتاب غول امتحان شیمی دوازدهم مبتکران:

از دیگر منابع مناسب برای امتحان شیمی پایه دوازدهم ویژه امتحانات نهایی می توان به انتشارات مبتکران اشاره کرد در این انتشارات سری کتابهای غول امتحان شیمی دوازدهم مبتکران منتشر شده است که شما می توانید از این کتاب استفاده کنید.

از ویژگی های خوب کتاب غول امتحان شیمی تین است که برای تمرین و حل سوالات امتحانات نهایی تدوین شده و مناسب است. غالباً این مجموعه شامل سوال و پاسخنامه تشریحی امتحانات هم می باشد و می توان از ویژگی های این کتاب به موارد زیر اشاره کرد:

امتحان فلسفه

این کتاب ویژه رشته ریاضی و تجربی می باشد و برای آمادگی هر چه بهتر و بیشتر دانش آموزان برای امتحانات نهایی و امتحانات میان ترم می باشد علاوه بر آن به دلیل وجود درسنامه کاربردی و قوی می تواند بسیار مفید برای جمع بندی شیمی دوازدهم برای دانش آموزان رشته تجربی و ریاضی باشد و از دیگر ویژگی های این کتاب می توان به داشتن نمونه سوال و نمونه آزمون های نهایی اشاره کرد.

افرادی که قصد خرید کتاب غول امتحان شیمی دوازدهم مبتکران را دارند باید بدانند قیمت این کتاب در سایت های ارائه دهنده فروش اینترنتی کتاب های خیلی سبز معادل با 110 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

  • کتاب شب امتحان شیمی دوازدهم خیلی سبز:

از دیگر منابع امتحان نهایی فلسفه دوازدهم انتشارات خیلی سبز میباشد این انتشارات با ارائه کتاب شب امتحان شیمی دوازدهم خیلی سبز توانسته چند سری از نمونه سوالات شب نهایی را در قالب این کتاب جمع آوری کرده و به بازار عرضه کند.

امتحان فلسفه

این کتاب پاسخنامه تشریحی و درسنامه خلاصه و نکته وار دارد و برای مرور و جمع بندی فلسفه می تواند برای دانش آموزان رشته انسانی مفید باشد. افرادی که قصد خرید کتاب شب امتحان فلسفه دوازدهم خیلی سبز را دارند باید بدانند قیمت این کتاب در سایت های ارائه دهنده فروش اینترنتی کتاب های خیلی سبز معادل با 59 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا