پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

انتخاب رشته فنی و حرفه ای

مشاوره کنکور فنی و حرفه ای

5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب رشته فنی و حرفه ای یکی از معضلات داوطلبان کنکور فنی و حرفه ای است. داوطلبان کنکور فنی و حرفه ای که دارنده دیپلم فنی و حرفه ای نظام قدیم و جدید هستند، میتوانند در زمان انتخاب رشته فنی حرفه ای رشته های با کنکور یا بدون کنکور کاردانی و کارشناسی را انتخاب کنند. انتخاب رشته بدون کنکور و با کنکور فنی حرفه ای در زمان انتخاب رشته، توسط سازمان سنجش برگزار میشود.

یعنی بعد از شرکت در کنکور فنی و حرفه ای، میبایست باتوجه به دفترچه انتخاب رشته و در زمان تعیین شده از طرف سازمان سنجش اولویت های با کنکور و بدون کنکور را در کنار هم وارد کنند تا در رشته مورد نظر قبول شوید. در ادامه مرکز مشاوره تخصصی کنکور فنی و حرفه ای ، درباره انتخاب رشته کنکور فنی بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

انتخاب رشته کنکور فنی و حرفه ای

انتخاب رشته فنی درست مثل انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظام قدیم انجام میشود. یعنی باید همه رشته های مد نظر را در لیست اولویت بندی خود بنویسید و سپس به صورت اینترنتی در وبسایت سازمان سنجش وارد کنید.

انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 1401 در 14 تیرماه 1401 شروع و تا 21 تیر ماه ادامه خواهد داشت. در زمان انتخاب رشته مشاور کنکور فنی میتواند باتوجه به علایق و شرایط درکنار بررسی نتایج تست شخصیت شناسی تحصیلی داوطلب، اولویت بندی مورد نظر را انجام دهد. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی و حرفه ای با شماره 02633408944 در تماس باشید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی و حرفه ای

شرایط خاص انتخاب رشته کنکور فنی

در هنگام واردکردن اولویت بندی های انتخاب رشته کنکور فنی در سایت سازمان سنجش، داوطلبان 50 انتخاب دارند. البته این 50 انتخاب محدود به رشته هایی است که باتوجه به دیپلم فنی و حرفه ای داوطلب تجانس داشته باشد. مثلا دارنده دیپلم فنی و حرفه ای با شرکت در کنکور فنی و حرفه ای کامپیوتر نمیتوانند در اولویت های رشته خود ، مکانیک خودرو را انتخاب کنند. سایر شرایط خاص انتخاب رشته کنکور فنی را در ادامه برایتان آورده ایم:

  • در زمان کنکور فنی و حرفه ای میبایست رشته مورد نظرتان را انتخاب و تا انتها باتوجه به منابع کنکور فنی و حرفه ای برای آن تلاش کنی.
  • برای انتخاب رشته کنکور فنی باید باتوجه به ضوابط دفترچه انتخاب رشته و متناسب با رشته تحصیلی داوطلب باشد.
  • درصورت مغایرت اطلاعات یا شرایط قبولی داوطلب، حتی درصورت کسب رتبه قبولی سازمان سنجش از شرکت داوطلب در کلاس های دانشگاه ممانعت میکند.
  • شرایط مخصوص به ثبت نام در هر رشته کنکور در کنار آن نوشته شده است و سایر داوطلبان مجاز به انتخاب آن نیستند.
  • هرداوطلب مجاز به ثبت نام در یک رشته دانشگاهی با کنکور یا بدون کنکور هستند.
  • انتخاب رشته باید براساس شرایط تحصیل، رشته، مسافت و آینده شغلی دارد.

رشته های باکنکور و بدون کنکور فنی حرفه ای

در انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای برای رشته های بدون کنکور قادر به انتخاب رشته های زیر دارند.

رشته های بدون کنکور فنی و حرفه ای در دانشگاه

الکترونیکصنایع شیمیاییساخت و تولیدطراحی و دوختهتلداریگردشگریحمل و نقلگرافیکمتالوژیصنایع نساجی
هنرهای تجسمینقاشیمکاترونیکصنایع فلزیسرامیکتاسیسات مکانیکیامور دامیچاپعلوم دریاییامور زراعی و باغبانی
معدنصنایع چوب و مبلمانمعماری داخلیامور اداریصنایع غذاییمعماری داخلیصنایع دستیماشین های کشاورزیعلوم دریاییعمران
انرژی های تجدید پذیرموسیقیمعماریتربیت کودک و مدیریت خانواده      

رشته های با کنکور در انتخاب رشته کنکور فنی بسیار محدود ترند و البته این رشته ها جزو رشته های پرطرفدار کنکور نیز هستند. رشته های با کنکور فنی و حرفه ای عبارتند از:

  • الکترونیک
  • کامپیوتر
  • مکانیک خودرو
  • حسابداری
  • تربیت بدنی

از یکی از بهترین دانشگاه های فنی و حرفه ای پسرانه در کشور که در شهر تهران قرار دارد دانشگاه فنی و حرفه ای شمسی پور تهران است.

یکی از بهترین دانشگاه فنی و حرفه ای ویژه دختران در تهران، دانشکده فنی دخترانه شریعتی تهران است.

کنکور فنی و حرفه ای

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور فنی‌و‌حرفه ای در کرج

در مرکز مشاوره کنکور فنی و حرفه ای آکو در کرج، برای اولین بار مشاوره انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای به صورت تخصصیانجام میشود. طی این جلسه، مشاور بعد از اطلاع از شرایط سوابق تحصیلی داوطلب در کنار شرایط تحصیل و درنظر گرفتن سهولت شرایط برای وی میتواند رشته های مناسب را مشخص و در صورت تمایل داوطلب حتی آنها را اولویت بندی و براسا بدون کنکور و با کنکور دسته بندی کند.

مشاور میتواند درباره بازار کار و درآمد هر رشته توضیحات کاملی در اختیار داوطلب قرار دهد و او را در مسیر مشخصی برای شغل آینده اش قرار دهد. حتی درصورتی که داوطلب بخواهد تغییر رشته تحصیلی بدهد و با دیپلم فنی، سال بعد در کنکور رشته های نظری شرکت کند، مشاور میتواند شرایط را به صورت کامل شرح داده و وی را در این مسیر راهنمایی کند.

سخنی ویژه با داوطلبان کنکور فنی حرفه ای

مشاوره کنکور فنی و حرفه ای

مشاوره های ماهانه و جلسه ای کنکور در مرکز مشاوره کنکور فنی و حرفه ای آکو برای داوطلبان رشته های فنی و حرفه ای نیز به صورت حرفه ای ارائه میشود. پس اگر شما نیز به فکر رتبه برتر شدن در کنکور رشته خود هستید همین حالا اقدام کنید. به عنوان یک مشاور مجرب در زمینه کنکور فنی و حرفه ای به شما میگویم که رتبه یک شدن برای کنکور کم رقابتی مثل کنکور فنی نیاز به تلاش زیادی ندارد و کافی است منابع را به خوبی خوانده باشید و روش های تست زنی را از مشاور یاد گرفته باشید.

برای انتخاب رشته دانشگاه های علمی کاربردی کرج کلیک کنید

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا