پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

آشنایی با انتخاب رشته مجازی سنجش

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
1.5/5 - (2 امتیاز)

انتخاب رشته دانشگاه سراسری یکی از مهم ترین مراحل پذیرش در دانشگاه های دولتی می باشد، این مرحله از پذیرش پس از انتشار کارنامه اولیه در سازمان سنجش شروع می شود، مرحله انتخاب رشته یکی از مراحل بسیار حساس داوطلبان ازمون سراسری می باشد که ذقت بسیار بالایی را می طلبد، در این مرحله بهتر است داوطلبان بتوانند اطلاعات کافی را در رابطه با دانشگاه ها و رشته های مختلف را کسب نمایند، در ادامه این مقاله با مرکز انتخاب رشته آکو همراه باشید تا با سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آشنا شوید.

انتخاب رشته مجازی سنجش

کسب این اطلاعات از راه های بسیار زیادی ممکن می باشد، اینترنت، مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری و مشورت با یک مشاور تحصیلی و … می تواند برای کسب اطلاعات بسیار کمک کننده باشد، بنابراین داطلبان باید در مدت زمانی که دارند تمام تلاش خود را برای کسب این اطلاعات انجام دهند.

بحث انتخاب رشته برای داوطلبانی که متقاضی انتخاب رشته دانشگاه سراسری می باشند بسیار استرس زا بوده است، اینکه اولویت بندی رشته ها و دانشگاه ها به چه صورت باشد که داوطلب با توجه به رتبه ای که کسب کرده است بهترین قبولی را داشته باشد، داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته بدانند که در چه رشته و دانشگاهی احتمال قبولی دارند تا با توجه به آن بتوانند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور

داوطلبانی که در آزمون سراسری 1401 شرکت نموده اند می توانند از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش استفاده نمایند تا تنها متوجه شوند که احتمال قبولی آن ها در برخی دانشگاه ها و رشته ها تا چه حد خواهد بود.

داوطلبان کنکور برای اینکه انتخاب رشته ای درست و دقیق ذاشته باشند باید بدانند که امکان قبولی در چه رشته و دانشگاه هایی را دارند، برای آسان تر شدن این مرحله سازمان سنجش نرم افزاری تهیه کرده است که داوطلبان با استفاده از آن می توانند تا حدودی از شرایط خود باخبر شوند.

سازمان سنجش و آموزش کشور با این نرم افزار تمامی نکات از جمله رتبه داوطلب ، تراز، سهمیه، تاثیر بومی بودن و … را در نظر می گیرد و با توجه به آن احتمال پذیرش را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

انتخاب رشته کنکور

نحوه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

داوطلبانی که متقاضی انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش هستند در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش شوند و در منوی سمت راست صفحه وارد قسمت (سراسری) شوند.

پس از آن وارد قسمت (سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون) شوید.

پس از ورود به این قسمت اقدام به خرید سریال اعتباری کنید.

به صفحه قبل بازگردید و یکی از رشته ها را انتخاب نمایید.

پس از وارد نمودن اطلاعات وارد سامانه انتخاب رشته شده و کد رشته محل ها را انتخاب نمایید.

هزینه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش کشور

هزینه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش هزینه اندکی می باشد که داوطلبان با پرداخت آن می توانند رشته ها و دانشگاه هایی که در آن ها تا حدودی احتمال قبولی دارند را مورد بررسی قرار دهند.

سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش

مزایای انتخاب رشته مجازی سنجش

در برخی موارد داوطلبان واقعا نمی دانند با رتبه و ترازی که دارند در چه رشته و دانشگاهی می توانند تحصیل کنند، این داوطلبان حتی نمی دانند با رتبه و تراز خود می توانند در رشته ها و دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شوند یا نه، سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش می تواند تا حدودی به این داوطلبان کمک کند.

هزینه انتخاب رشته مجازی سنجش بسیار پایین می باشد و داوطلبان با پرداخت هزینه بسیار کمی می توانند تا حدودی از شرایط رتبه و ترازی که دارند باخبر شوند.

این سیستم انتخاب رشته تمامی دانشگاه ها از جمله (دانشگاه های سراسری – دانشگاه های آزاد – دانشگاه های غیر انتفاعی – دانشگاه های پیام نور و …) مورد بررسی قرار می دهد و لیستی از تمامی دانشگاه هایی که امکان قبولی در آن وجود دارد در اختیار داوطلب قرار می دهد.

لیستی که این سیستم به داوطلبان ارائه می دهد از زیاد به کم مشخص شده است، یعنی در لیست پیشِ رو داوطلب صفحه ای را مشاهده می کند که در چه رشته ها و دانشگاه هایی احتمال قبولی زیاد و در چه دانشگاه و رشته هایی احتمال قبولی کمی را دارد.

معایب انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش کشور

این سامانه دقیق نیست و تنها یک احتمال از قبولی به داوطلبان ارائه می دهد.

سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش استعداد ها و علایقی که داوطلبان دارند را کاملا نادیده می گیرد، در صورتی که مشاوران در بحث انتخاب رشته ابتدا به استعداد و علایق داوطلب را در نظر می گیرند و با توجه به آن داوطلب را را نمایی می نمایند.

انتخاب رشته کنکور

تفاوت انتخاب رشته مجازی و حضوری

انتخاب رشته مجازی و حضوری هر کدام معایب و مزایایی دارند و داوطلبان باید با توجه به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب نمایند.

اولیه تفاوتی که انتخاب رشته مجازی و حضوری با یکدیگر دارند هزینه آن هاست، انتخاب رشته مجازی هزینه بسیار کمتری نسبت به انتخاب رشته حضوری دارد.

در انتخاب رشته حضوری مشاوران از داوطلبان آزمون های شخصیت شناسی می گیرند و با توجه به استعداد و علایقی که داوطلبان دارند برای آن ها انتخاب رشته انجام می دهند اما در انتخاب رشته مجازی هیچ یک از علایق و استعدا های داوطلب مورد بررسی قرار نمی گیرد.

در انتخاب رشته حضوری مشاوران می توانند شرایط دانشگاه ها را برای داوطلبان توضیح دهند، این که شهریه ها و … یک دانشگاه به چه شکلی می باشد، اما در انتخاب رشته مجازی همچین امکانی وجود ندارد.

انتخاب رشته کنکور با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

در انتخاب رشته کنکور داوطلبان باید نهایت حساسیت را به خرج دهند تا بتوانند نتیجه زحمات طولانی مدت خود را ببیند، در تمامی موارد انتخاب رشته حضوری بر انتخاب رشته مجازی اولویت دارد زیرا اطلاعات بسیار دقیق تر و کامل تری در اختیار داوطلبان قرار می دهد، انتخاب رشته مجازی با توجه به این که هزینه بسیار کمی دارد اطلاعات کمتری نیز به داوطلبان ارائه می دهد، مشاوران ما در مرکز مشاوره تخصصی اکو می توانند پاسخگوی تمامی سوالات داوطلبان عزیز در زمینه انتخاب رشته کنکور باشند.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا