پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

انتخاب رشته های کم طرفدار در کنکور

در ایران بسیاری از رشته ها مهجور شده اند.

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

معاون امور ازمون های سنجش و آموزش کشور در مورد انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری گفت: بیش از 50 درصد کنکوری ها در سال 1401 انتخاب رشته نموده اند، با این حال تعداد افرادی که انتخاب رشته نکرده اند کم نیست، این به این معنی می باشد که خیل عظیمی از داوطلبان در پی پذیرش در رشته های پر طرفدار می باشند و وقتی به این نتیجه می رسند که با رتبه ای که کسب نموده اند نمی توانند در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند ناچارا قید انتخاب رشته را می زنند، در ادامه این خبر با مرکز انتخاب رشته آکو همراه باشید و خبر انتخاب رشته های کم طرفدار در کنکور را مطالعه کنید.

انتخاب رشته های کم طرفدار در کنکور

دکتر حسن مروتی در رابطه با انتخاب رشته کنکور داوطلبان اذعان داشت که در تمام سال هایی که کنکور در آن برگزار شده است داوطلبان بسیاری بوده اند که انتخاب رشته انجام نداده اند و ترجیحشان بر این بوده است که یک بار دیگر شانس خود را امتحان کنند و برای آمادگی در آزمون سال بعد تلاش کنند.

در این بین رشته های کم طرفداری وجود دارد که بسیاری از داوطلبان (به خصوص المپیادی ها و نخبگان) دست به انتخاب آن نمی زنند، برای این که داوطلبان و نخبگان بیشتری دست به انتخاب این رشته ها بزنند باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

مواردی مانند اختصاص حقوق ماهیانه و تحصیل بدون کنکور در مقاطع تحصیلات تکمیلی از تسهیلاتی می باشد که برای این رشته ها در نظر گرفته شده است، امید است با تایید  انجام این روند انگیزه برای این تحصیل رشته هایی که مهجور واقع شده اند بیشتر شود.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا